מונטה-קרלו הוא פותח העונה המסורתי של אליפות ה-WRC מזה עשרות שנים, ולראשונה מזה עשור הוא ייעלם מלוח השנה ב-2009. השנה עדיין נהנה האירוע מהילה יוקרתית ואהדה רבה מצד הנהגים והצופים כאחד. אל האירוע הזה הגיע סבסטיאן לואב כפייבוריט – ולא אכזב. שותפו לקבוצה, דניאל סורדו, אמנם ניצח את הסטייג' הראשון אבל מאותו הרגע פתח לואב פער בלתי ניתן לסגירה. עד כדי כך היה המצב חד-צדדי, שבסיום שני הקטעים של היום הראשון היה מיקו הירבונן 44 שניות מאחור. נהגה הראשי של פורד אמר באותה הזדמנות שאם לואב ימשיך בקצב הזה על אספלט, הראלי ייהפך למשעמם ביותר.
לואב, בתגובה, רק הגביר את הקצב וניצח לבסוף בהפרש של יותר משתיים וחצי דקות, כשהוא שובר שיא נוסף כבר בתחילת העונה והופך לנהג היחיד בהיסטוריה שניצח את מונטה-קרלו חמש פעמים.סבסטיאן לואב מנצחמה שהחזיר חיוך לפניו של מיקו (ולפניהם של נהגים רבים) היה הצמיג החדש של פירלי, אשר זכתה במכרז ה-WRC לאספקת הצמיגים לכל המכוניות במדרגה הגבוהה של הראלי. הצמיגים החדשים זהים עבור כולם והם אינם כוללים מוס נגד תקרים, כך שהנהגים ייאלצו לשמור טוב יותר על הגומי שלהם לאורך העונה. ובכל זאת כולם היו מלאי שבחים לאחיזה והתחושה מהצמיגים החדשים, אשר אמורים (בין השאר) להשוות עד כמה שניתן בין המתחרים.
דניאל סורדו היה צמוד לבן קבוצתו לואב לאורך כמחצית הראלי, אך סבל מתקלה במנוע בסטייג' 11 ונאלץ לפרוש. הפרישה קידמה את הירבונן למקום השני, לשמחת קבוצת פורד, אך שמחה זו נפגעה קטע דירוג אחד מאוחר יותר, כאשר נהגה השני של הקבוצה, יארי-מאטי לאטוולה, פרש גם הוא מהראלי בעקבות מתלים פגועים. לאטוולה הצעיר אמנם לא היה במיקום תחרותי בראלי עקב תאונה ממנה סבל בסטייג' הראשון, אך היה חשוב לקבוצה שהוא יסיים את הראלי וזה, כאמור, לא קרה.
הקרב המעניין ביותר התקיים על המקום השלישי. לאורך מרבית הראלי התחרו ביניהם פרנסואה דובאל, שנשכר על ידי סטובארט-פורד לצורך מרוץ האספלט הזה, וכריס אטקינסון מסובארו, שהתבלט במונטה-קרלו גם בשנה שעברה. אל היום האחרון של התחרות הגיעו השניים כשאטקינסון מוביל ב-20 שניות, אך לקראת הסופר-ספיישל-סטייג' האחרון הצטמצם ההפרש ל-1.1 שניות בלבד. באופן מדהים, השיגו השניים את אותה תוצאה בדיוק בסטייג' זה וכך זכה אטקינסון לפודיום המיוחל, הראשון מאז יפן ב-2005.
לקבוצת סובארו סיבה גדולה אף יותר למסיבה: פטר סולברג סיים את הראלי במקום החמישי, כמעט שתי דקות אחרי חברו לקבוצה, אבל עם 4 נקודות נוספות לזכות סובארו, מה שמציב את הקבוצה ביחד עם סיטרואן בראש הטבלה. זה קרה מעט לאחר שדיוויד ריצ'רדס, מנהל הקבוצה, הודה כי המכונית הנוכחית תהיה לא תחרותית במיוחד עד הצגת הדגם החדש במהלך השנה. ריצ'רדס שמח לציין, עם זאת, כי הרכש החדש/ישן מרקו מרטין, סיים כ-1000 קילומטרים של אימון על המכונית החדשה והציג תוצאות משביעות רצון.
את הטבלה סוגרים ג'יג'י גאלי, שנשכר כנהגה הראשי של סטובארט-פורד, נהג פיז'ו 307 פרטית וכן פר-גונאר אנדרסון, נהגה המשני של קבוצת סוזוקי. זוהי אמנם תוצאה טובה עבור הקבוצה החדשה, אך כיאה לראלי תחרותי ראשון היא סבלה מעיכובים ותקלות. טוני גרדמייסטר, נהגה הראשי, נאלץ לפרוש מהראלי מהמקום העשירי לאחר שמכוניתו התחממה, ואנדרסון נקנס בתחילת הראלי בגלל עיכובים ביציאה מהשירות.
הראלי הבא יתקיים בשוודיה ב-9-11 לפברואר.

דירוג ראלי מונטה-קרלו:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:39:17.0 (10 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) – 2:34.4+ (8 נק')
3. כריס אטקינסון (סובארו) – 2:58.6+ (6 נק')
4. פרנסואה דובאל (סטובארט-פורד) – 2:59.7+ (5 נק')
5. פטר סולברג (סובארו) – 4:40.9+ (4 נק')
6. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 8:46.5+ (3 נק')
7. ז'אן-מארי קוק (פיז'ו 307 פרטית) – 10:24.8+ (2 נק')
8. פר-גונאר אנדרסון (סוזוקי) – 11:19.5+ (1 נק')

דירוג קבוצות אחרי מרוץ 1:
1. סיטרואן – 11 נק'
2. סובארו – 10 נק'
3. פורד – 8 נק'
4. סטובארט-פורד – 8 נק'
5. סוזוקי – 2 נק'