בשנת 2007 נמכרו בארה"ב לבדה קרוב ל-270,000 UTV (קיצור של Utility Vehichles) – פולאריס ריינג'ר, קאוואסאקי מיול ודומיהם.מיול 4010D (דיזל)זהו אחד השווקים המציגים את הצמיחה המהירה ביותר בשוק הרכב, כאשר בין 2006 ל-2007 התבצעה קפיצת מכירות ומסירות של למעלה מ-15%. אנליסטים ומנתחי שווקים טוענים עוד כי לפחות 10% מנתוני מכירות אלו מהווים "גניבת" פלח שוק משוק הטרקטורונים, וכי 95% מהמכירות של UTV בארה"ב בוצעו באמצעות סוכנויות אופנועים וטרקטורונים, קרי: ללקוחות פרטיים בעיקר, המעוניינים בכלי פנאי. ואכן, רוב ה-UTV בארה"ב נמכרים למטרות דיג וציד – תחביבי שאינם פופולאריים במיוחד אצלנו.
קאוואסאקי חתומה למעשה על המצאת הז'אנר עם המיול הוותיק שלה (Mule – פרד. מיוצר מאז 1988) אשר פנה במוצהר לתעשייה ולחקלאות. במשך השנים קמו למיול מתחרים רבים – בראשם הפולאריס ריינג'ר המוכר גם אצלנו – והקטגוריה החלה להתחלק לשני זרמים עיקריים: כלי העבודה הספרטניים והקשוחים (כמו המיול) וכלים ספורטיביים וקרביים יותר, המיועדים לפנאי ושעשוע בעיקר.
המספרים דנן והתנהגות השוק המתפתח הזה בארה"ב הם בהחלט אינם זניחים ונהמדובר בשוק שיש הצופים כי בשלב מסויים בעתיד יתקרב משמעותית לשוק הטרקטורונים שמגרד כבר את המיליון כלים בשנה.
קאוואסאקי משיקה עתה את מחליף סדרה 3000 – המיול 4000. כמו ב-3000 יוצע גם המיול החדש בתצורת 2x4 או 4x4 (4000 ו-4010), עם מנועי בנזין או דיזל ובתצורת מרכב קצרה או ארוכה, עם מקום לעד 6 נוסעים ואפשרות להגדיל או להקטין את הארגז מאחור על חשבון/לטובת מקום לשורת מושבים שנייה. סדרת כלי העבודה הקשוחים של קאוואסאקי שולטת בשוק כלי העבודה בז'אנר, קרי – שוק הרוכשים שצריכים את המיול שלהם באמת לעבודה בתנאים קשים, עם מטען ותוך גילויי אמינות ושרידות גבוהים. למעשה מדובר פחות או יותר באותו הבסיס המכאני והמכלולים ועיקר השינוי בין סדרה 4000 לסדרה 3000 היוצאת מהווה העיצוב, שהפך דומה יותר למקובל אצל הטנדרים הגדולים והקשוחים מתוצרת אמריקה. עוד שינויים ראויים לציון הם מערכת הזרקת דלק דיגיטאלית למנועי הבנזין, המבטיחה התנעה קלה יותר, הספק גבוה יותר ותגובת מצערת מהירה יותר.
דגמי המיול מיובאים לארץ על-ידי חברת מטרו, זכיינית קאוואסאקי בישראל. לנציגי היבואן עדיין אין פרטים לגבי מועד שיווק דגמי ה-4000 בארץ ומחירים צפויים.