כונסים ענקיים מלפנים, קשתות גלגלים מורחבות באופן דרמטי, חצאיות, דיפיוזר אחורי מקרבון – המראה החיצוני כבר אומר הכל. אי אפשר לטעות בהופעתה עוצרת הנשימה של המרצדס SL 65 AMG Black Series (איזה שם ארוך...), אשר נחשפה רשמית היום. המילה "וואוו" פשוט אינה מספיקה.את רוב הפרטים החשובים אודות התוספת החדשה לסדרת ה-Black כבר סיפרנו לכם לפני כשלושה חודשים. מנוע ה-V12 ביטורבו האימתני מקבל בין השאר מגדשים חדשים וגדולים יותר, מצנן-ביניים יעיל יותר וסעפת פליטה חופשית יותר, המביאים תגבור של 58 כ"ס כך שההספק המרבי מגיע ל-670 כ"ס (ב-5,400 סל"ד). המומנט המרבי מוגבל ל-102 קג"מ – בניוטון-מטר המספר יוצא עגול יותר, בדיוק 1,000 – כאשר ללא ההגבלה היה המומנט מגיע ל-122 קג"מ מפלצתיים. בנתון המומנט המירבי לא חל שינוי לעומת ה-SL 65 הרגילה, אך הוא מגיע בסל"ד מעט גבוה יותר, מ-2,200 ועד 4,200 סל"ד.
התיבה האוטומטית בת 5 ההילוכים עברה גם היא טיפול. היא מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי פעולה: C (נוחות), S (ספורט) ושני מצבים ידניים, M1 ו-M2 בו העברת ההילוכים מבצעת 25% מהר יותר. ממיר המומנט ננעל בשלב מוקדם כבר מההילוך הראשון, לקבלת החלפות הילוכים ישירות ומהירות. התיבה תוכננה לבצע פונקציה של גז-ביניים בהורדת הילוכים, להפחתת העומס על המערכת בעת הורדות הילוכים אגרסיביות (וכמובן גם האפקט האקוסטי יהיה מענין...). הכוח עבור לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל-החלקה.
לא רק המנוע חזק יותר: כפי שסיפרנו לכם, ה-Black Series החדשה עברה דיאטה מקיפה ומשמעותית שהביאה לקיצוץ של 250 ק"ג במשקל, שעומד עכשיו על 1,870 ק"ג. אחת התרומות העיקריות (ושוב, אנו חוזרים על דברים שכבר סופרו) היא החלפת הגג המתקפל הקשיח בגג קבוע, שעשוי – כמו עוד חלקים במרכב – מחומר מרוכב על בסיס סיבי פחמן ("קרבון"). בתוך הגג משולבת קשת התהפכות אינטגרלית שמוסיפה קשיחות למבנה כולו. גם הספוילר האחורי, המתרומם אוטומטית ממכסה תא המטען במהירות 120 קמ"ש, עשוי קרבון.
התואצה של תוספת הכוח והורדת המשקל היא תאוצה מ-0 ל-100 ב-3.9 שניות, שיפור של 3 עשיריות לעומת ה-SL 65 הרגילה. המהירות המרבית מוגבלת ל-320 קמ"ש.
גם בתחום השילדה לא חסרים שינויים. מפשק הגלגלים הקדמיים הורחב בשיעור דרמטי – 9.7 ס"מ מלפנים, 8.5 ס"מ מאחור. המיתלים תוכננו מחדש והם ניתנים לכיוון לכל עבר כולל הגיאומטריה, על בסיס קפיצי סליל עם גובה משתנה ובולמי זעזועים בהם ניתן לכוון את השיכוך הן בכיווץ והן בפתיחה. יחס ההיגוי מהיר יותר ב-8%. הצמיגים הקדמיים גדלו מ-255/35-19 ל-265/35-19, בעוד מאחור גדל קוטר החישוק מ-"19 ל-"20 עם צמיגי 325/30 לעומת 285/30. הבלמים, העשויים חומרים מרוכבים, גדלו מ-36 ל-39 ס"מ מלפנים ומ-33 ל-36 ס"מ מאחור.
בתא הנוסעים נמצא מושבי-באקט מקרבון (וללא כריות-צד), הגה בעל קוטר מוקטן עם משוטי החלפת הילוכים עשויים אלומיניום, שפע של נגיעות קרבון בדיפונים השונים, מד סל"ד עם תאורת LED לחיווי נקודות החלפת ההילוכים ועוד שפע פרטים שהיינו שמחים מאד לבחון בעצמנו...
מרצדס מספרת כי פיתוח הגרסה השחורה החדשה החל עוד ב-2006, וכי אנשי AMG השתמשו בלא פחות מ-10 אבות-טיפוס בשלבי הניסוי והבדיקה שכללו נסיעות מבחן של 30,000 ק"מ, מחציתם סביב הנורבורגרינג. נערכו גם ניסויי מהירות גבוהה במסלול נארדו המעגלי באיטליה, בדיקות בטמפרטורות קיצוניות בקיץ ובחורף ואפילו ניסויי ריסוק.
הלקוחות הראשונים יקבלו את מכוניתיהם בנובמבר הקרוב. מרצדס לא דיברה על מחיר אך SL65 רגילה עולה בגרמניה כ-212,000 אירו, כך שאפשר בשקט לדבר על 300,000 אירו ומעלה עבור הגרסה המיוחדת השחורה – במלים אחרות, לפחות חצי מיליון דולר. בדיווחים קודמים דובר על ייצור מוגבל ל-350 יחידות, ויש לנו הרגשה שלא תהיה בעיה למלא את הרשימה.

שכחתם איך הרינג נראה? צריכים כמה טיפים? מיכאל שומאכר מדגים כיצד עושים זאת נכון...