עובדי משרד הרישוי פתחו היום (6 ליולי) בעיצומים בכל משרדי הרישוי בארץ. הסיבה, החלטת מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן לאשר למתקינים חיצוניים לבצע חלק מפעולות עמדה מס' 1 (העמדה הטכנית) שבמשרד הרישוי.

כזכור, בשבוע שעבר החליט משרד התחבורה להעביר סמכויות למתקינים מורשים ולאפשר להם לבצע רישום של שינויים טכניים כגון: התקנת או הסרת מנגנון לנכה, וו גרירה, כננת ודוושות כפולות (ברכב להוראת נהיגה). עד כה שינויים אלה דרשו מבעלי הרכב להגיע לעמדה מספר 1 במשרד הרישוי ולהמתין בתורים ארוכים לבדיקת ורישום הרכב. לדברי משרד התחבורה לעיתים התהליך כולו ערך יותר מיום כך שכעת בשיטה בחדשה, זמן האזרחים נחסך. עוד, מציינים במשרד התחבורה כי יותר משליש מפעולותיהם של בוחני עמדה מספר 1 נסבו סביב בדיקה ורישום שינוים טכניים אלה. השיטה החדשה תאפשר לצמצם את זמן ההמתנה לקבלת שרותים אחרים בעמדה הטכנית.

בתגובה להחלטת משרד התחבורה החליט ועד העובדים של משרד התחבורה להשבית את השרות בעמדה מס' 1 ללא הגבלת זמן.

כאמור, זה היה בשבוע שעבר, כעת מחריפים העיצומים לתחומי שירות נוספים: לא יונפקו רישיונות רכב ונהיגה, לא תבוצע העברת בעלות על רכב משומש, לא תתאפשר קבלת קהל והעובדים לא יענו לטלפונים.

"אין זה סוד כי קיים פער עצום בין מצבת כח האדם הקיימת בעמדה לבין מגוון השרותים והצרכים אותה היא מספקת" אמר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן. אולם לדבריו, לא זאת בלבד שהחלטת משרד התחבורה לא תפגע כלל בבוחני העמדה או במי מעובדי משרד הרישוי, היא אף תקל על עבודתם ויכולתם לספק שרות מהיר ויעיל לציבור הרחב.

בינתיים, דברי סיטרמן לא שכנעו את ועד העובדים החוששים מתהליך ההפרטה של משרד התחבורה, והשביתה נמשכת ואף עולה מדרגה.

מן הראוי לציין כי למרות העיצומים, ניתן להנפיק רשיונות נהיגה ורכב, לבצע תשלומים עבור רשיונות ולקבל מידע שוטף באמצעות המענה הקולי של משרד התחבורה, בין השעות 07:00 בבוקר ועד 20:00 בערב בטלפונים: 5678* או 1-222-5678. כמו כן, מבחני התאוריה יערכו כרגיל במרכזי הבחינות בכל רחבי הארץ וניתן לשלם עבור רשיונות נהיגה ורכב באמצעות אתר האינטרנט של משרד התחבורה. עם זאת, בשל העיצומים יתכנו שיבושים בהקצאת מבחני נהיגה מעשיים ("טסטים") בחלק ממשרדי הרישוי בארץ.