לפני כשבועיים פרסמה קיה טיזרים ואיורים ראשונים של מחליפת ה'סארטו', כפי שנקראת באירופה, או 'ספקטרה' בארה"ב.כעת, חושפת היצרנית את המכונית במלוא הדרה, קבלו את המשפחתית החדשה של היצרנית הקוריאנית.

כפי שכבר ניתן היה לראות מתמונות הטיזר, קיה שמרה על סממנים דומים למדי, לאחד מדגמי הקונספט האחרונים של היצרנית, ה'קופ' (Koup), שהוצגה בתערוכת ניו-יורק האחרונה ואלו הן בהחלט חדשות טובות. כדי להדגיש כי מדובר בדור חדש של משפחתיות עבור קיה וכי מדובר בקו עיצובי חדש שיאפיין את שאר דגמי היצרנית, שונה גם שם המכונית ל'פורטה' (Forte).

מי שעומד מאחורי המשפחתית החדשה(כמו גם הקופ קונספט) הוא לא אחר מאשר, פטר שרייר (Schreyer), מי שבעבר עבד בשורות אודי והיה אחראי על עיצוב ה-TT המקורית.

קיה אינה מסתפקת במראה חדש ושם חדש למשפחתית ומדווחת כי גם מנועי ארבע צילינדרים חדשים יפארו את הפורטה. אומנם טרם נמסרו פרטים אודות יחידות הכוח, אולם כבר כעת ברור שיהיו לפחות זוג מנועים: האחד בנפח 1.6 ליטר ואחר בנפח 2.0 ליטר.

המשפחתית החדשה מתוכננת להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב באמצע 2009 ועל פי ההערכות בעולם הרכב, עוד באותה שנה צפויה להצטרף למשפחתית ה'סדאנית', גרסת קופה. היות ושרייר עומד מאחורי הקו העיצובי החדש של קיה, ניתן להעריך כי גרסת הקופה של הפורטה', תדמה לרכב התצוגה שסימל את השינוי העיצובי של היצרנית (קופ, כמובן).

מ'טלקאר', יבואנית קיה, נמסר כי לעת עתה פורט, אינה מיועדת להגיע לאירופה, ועל כן המשפחתית החדשה לא צפויה לנחות במחוזותינו. אולם, אם תוכניותיה של קיה העולמית ישתנו, הם ישקלו את יבוא המכונית בחיוב.