מחירי שיא לדלק בישראל, העולים זה חודש חמישי ברציפות או כ-12.3% מתחילת השנה. הממונה על הדלק במשרד התשתיות אישר העלאה של ארבעה אחוזים במחירי הדלק בישראל שמשעותם עליה של כ-27 אגורות. או במילים אחרות – לראשונה ליטר בנזין חוצה את רף 7 שקלים לליטר. ממחר בחצות (יום ב') מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על שבעה שקלים בדיוק, מחירו של ליטר בנזין 96 אוקטן יעמוד 7.01 שקלים. בשני המקרים מדובר במחיר בתדלוק עצמי, סיוע מאחד המתדלקים יוסיף למחיר 12 אג' לכל ליטר. אגב, במחירי הסולר נרשמה ירידה קלה של כ-2.7%, נחמה פורתא עם עליה מצטברת של 46% מתחילת השנה.

מאז שנות ה-90 נקבעים מחירי הדלק בסוף כל חודש בהתאם לרמת המחירים למוצרי נפט באירופה באזור הים התיכון (איטליה וצרפת). בימים האחרונים הגיע המסחר לשיאים חדשים כמעט 143 דולר לחבית נפט אחת. ההסברים לעליות במחירי הנפט ממשיכים להיות חולשתו היחסית של הדולר מול המטבעות העולמיים, הגברת הצריכה בהודו ובסין, אי הבהירות בנושא אירן והיקף אספקת הנפט בלוב וגם השפעתם של ספקולנטים שונים.

למחפשים לחסוך ע"י מעבר לשימוש בתחבורה ציבורית צפויה אכזבה שכן ממחר בחצות, תעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות יעלו גם הם בכ-2.5%. העלייה הנה במסגרת עדכון חצי-שנתי של תעריפי התחבורה הציבורית, הצמודים למדד המחירים לצרכן וזאת לאחר עליה של 1.7% במחירים בינואר השנה. גם שימוש במוניות עבר לאחרונה עדכון; בתחילת החודש הזכות לקבל שירות "ספיישל" במונית עלתה ב-7.28% והזכות להצטרף למונית בקו שירות עלתה ב-13%.