אחרי תקופה ארוכה של רינונים, ניחושים ודליפות חשפה אתמול שברולט את ה-ZR1, הקורבט האולטימטיבית, שהיא גם המכונית החזקה ביותר של ג'נרל-מוטורס אי פעם. כבסיס לגרסת-העל החדשה משמש דווקא מנוע ה-LS3 החדש בנפח 6.2 ל' שמשמש את הגרסאות ה'עממיות' של הקורבט, ולא מנוע ה-7.0 ל' של ה-Z06, גרסת ההארד-קור הנוכחית. ה-V8 סמול-בלוק מקבל תגבורת של מגדש על, אשר מוסיף כמעט 50% להספק: מ-436 כ''ס לכ-620 (נתוני הספק סופיים עדיין לא פורסמו אך המספר 620 הוצג כיעד, אשר יתן בדיוק 100 כ''ס לליטר; נתונים סופיים יתפרסמו בחודש מרץ). המומנט המירבי יהיה כ-82 קג''מ. די והותר, במלים אחרות. כבר ב-1,000 סל''ד מייצר המנוע קרוב ל-45 קג''מ, וב-3,000 סל''ד בלבד הוא מספק 300 כ''ס. 90% מהמומנט המירבי מתקבלים מ-2,600 ועד 6,000 סל''ד.
עוד חדשות טובות הן שהסופר-מנוע הזה, אשר זוכה לכינוי LS9, מקבל תיבת הילוכים ידנית קובנבציונלית, 6 הילוכים – גרסה משופרת ומחוזקת של התיבה הנוכחית של הקורבט, כשגם המצמד חדש כדי שיוכל לטפל בכל אותם קג''מים מבלי לפרק עצמו לדעת.
הגישה של שברולט לגבי ה-ZR1 מעניינת: למרות הביצועים שיהיו מן הסתם דרמטיים, אין מדובר בעוד הקצנה לעומת ה-Z06 מבחינת האופי. להיפך, דווקא. אחת הטענות כלפי ה-Z06 היא אופייה הקשוח והבלתי-מתפשר – קשה להשתמש בה ביום-יום בשל המנוע העצבני, המתלים הנוקשים, העדר העידון והספרטניות. ה-ZR1 מקבלת כיול מיתלים רך משל ה-Z06, ויחד עימם בולמים אדפטיביים המשתמשים בנוזל מגנטי – כמו שקיימים אצל חלק מדגמי קאדילק למשל (או פרארי...) – כדי לשנות את תכונותיהם באופן רציף. חיישנים מודדים מידע מפני הכביש מדי אלפית שניה, ומשנים את תכונות הבולם כל שתי אלפיות. התוצאה היא לא רק נוחות משופרת אלא גם אחיזה טובה יותר – לדברי GM – בכבישים ציבוריים וגם בנהיגת מסלול. מנוע ה-LS9 גם הוא אמור להיות מתורבת מספיק כדי להסתדר עימו גם בנסיעה רגועה יומיומית. לעומת ה-Z06 מקבלת ה-ZR1 הופעה קרבית יותר (אם כי פחות נקיה ויותר 'כבדה', לטעמנו), עם תוספות אוירודינמיות ופרטים כמו מכסה מנוע שקוף בחלקו כדי לאפשר הצצה למנוע, וגג העשוי סיבי פחמן בלתי צבועים. החישוקים הם ''19 מלפנים ו-''20 מאחור, בשני המקרים אינץ' אחד יותר מאשר ב-Z06. הצמיגים הם 285/30 מלפנים ו-335/25 מאחור. הבלמים יהיו קרמיים, עם דיסקים גדולים משל הפרארי אנזו... כל זה יעלה לצרכן משהו כמו 100,000 דולר, עדיין מציאה יחסית לכל מכונית מקבילה של יצרני אירופה האריסטוקרטיים.
נזכיר עוד כי לשברולט כבר היתה בעבר קורבט ZR-1. הדור הרביעי של הקורבט זכה לגרסה קרבית בשם זה בין השנים 1990 ל-1995, עם מנוע שקיבל ראשים בעלי גלי-זיזים עיליים כפולים ו-4 שסתומים לצילינדר. לתכנון המנוע היתה אחראית לא אחרת מאשר חברת לוטוס, שהיתה אז בבעלות GM. ה-ZR-1 הגיעה ל-405 כ''ס בגרסותיה המאוחרות, והיתה מהירה מספיק כדי לקבוע מספר של שיאי-מהירות עולמיים לטווח ארוך: למשל 24 שעות במהירות ממוצעת של 283 קמ''ש.
ה-ZR1 מודל 2009 תוצג לציבור בתערוכת דטרויט הקרובה, בעוד מספר שבועות.