סדנת 9ff הגרמנייה מתמחה בשיפור גרסאות 911 השונות של פורשה עם דגש על הצד המכאני – מערכות הינע, תיבות הילוכים, מתלים וכמובן – מנועים. יצירתם האחרונה – ה-GT9 – מתבססת אמנם על ה-GT3 911 אך לטענת אנשי הסדנה השרידים לכך באים לידי ביטוי ב-2% בלבד של מכלולים זהים שלא שונו. ה-GT9 נמוכה וארוכה מה-GT3 והמנוע שוכן יותר במרכז המכונית מאחורי תא הנוסעים, במטרה לספק חלוקת משקל אופטימלית.החברה ביצעה כבר לפני כחודש ניסוי מהירות במסלול בפאפנבורג שבגרמניה, אך באופן מעורר תמיהות יצאה רק לאחרונה בהצהרה – תמוהה לא פחות – על שבירת השיא העולמי במהירות למכוניות המורשות לנסיעה בכביש ציבורי. המספר שדווח הנו 409 קמ''ש, בהחלט מרשים ואפילו מהיר מהבוגאטי ויירון, אמת המידה מזה מספר שנים לנושא ''שבירת שיאי מהירות'', אך העובדות לא מדוייקות; בשיא העולמי למהירות עבור מכוניות המורשות לנוע על כביש ציבורי מחזיקה עדיין SSC האמריקנית עם ה-Ultimate Aero עם שיא רשמי העומד על כמעט 412 קמ''ש.
מזה זמן רב נפוצו שמועות ואף דלף מידע מתוך סדנת 9ff בדבר כוונתה להציע את המכונית המהירה בעולם לכביש הציבורי, מתבססת על פלטפורמה בהחלט ראויה ובעלת פוטנציאל. לנו יש תחושה שהמטרה הקדישה קצת יותר מדי את האמצעים וכי בדרך לשבירת השיא בוצעו כמה קיצורי דרך בעיתיים. ראשית, ההצהרה התמוהה שהיא פשוט אינה נכונה עובדתית. שנית, נתון התאוצה מחשיד ביותר עם 4.2 שניות ארוכות מדי מעמידה ל-100 קמ''ש, מה שחושף אולי ניסיון להתגבר על בעיות אווירודינמיות או כוח (למרות שמנוע ה-4.0 ליטר 6-ציל' בוקסר מציע 987 כוח-סוס רשמיים) באמצעות יחסי העברה ארוכים מדי. ייתכן גם שניסויים נוספים שבוצעו מאז אותו הניסוי מלפני כחודש נכשלו, והחברה החליטה לצאת בהצהרות כבר עתה, מבלי להמתין לקביעת שיא רשמי וחד-משמעי. אין ספק ששיאי עולם הקשורים במהירות תמיד מעוררים עניין ורייטינג, אבל מן הסתם חשוב שמאחורי ההצהרות תעמודנה עובדות מוצקות. כרגע נראה שב-9ff קצת הקדימו עם פתיחות בקבוקי השמפניה.