לפני שבועיים וחצי סיפרנו לכם על אירוע מיוחד שערכה אסטון מרטין, בו הציגה את ה-AM-RB 001 ל"קהל מצומצם" של לקוחות פוטנציאליים. ה-AM-RB 001 הוא שמה (הלא סופי) של ההייפר-קאר העתידית, פרי אהבתם של יצרנית רכבי הספורט-פרמיום הבריטית 'אסטון מרטין' ויצרנית משקאות האנרגיה (ובעלת קבוצת הפורמולה 1 המצליחה) 'רד-בול'.
אסטון מרטין AM-RB 001 - כשבריטים משתגעים באמת
צילום: מנהל

כעת, נחשפות תמונות של ה-AM-RB 001 ופרטים חדשים, ואלו בהחלט מפתיעים - לטובה. כבר אז דיברו אנשי אסטון על משקל קל, בטריטוריה של מכוניות לה-מאן, והעיצוב, בעיקר בצללית, מחזק עוד יותר את הקשר למרוצי הסיבולת. העיצוב משדר מסר ממוקד מאוד, תכליתי מאוד - החל מהעזרים האירודינמיים בחזית, שנראים לקוחים הישר ממכונית פורמולה 1 ועד למינימליזם הקיצוני. נראה שאין כאן אף פריט או חלק שאינם נחוצים לחלוטין לטובת יכולת ההאצה, הפניה או הבלימה של המכונית. פתאום ההצהרה על משקל דומה לשל מכוניות בקטגורית ה-LP1 (הקטגוריה הבכירה במירוצי הסיבולת, ששוקלות כ-900 ק"ג) לא נראית כל כך מופרכת.
אסטון מרטין AM-RB 001 - כשבריטים משתגעים באמת
צילום: מנהל

אבל המשקל הקל הוא לא סוף הסיפור. אומנם אין עדיין נתונים מלאים על יחידת הכח - מלבד האמירה שהיא לא תהיה היברידית משיקולי משקל - אך ידוע כי המנוע יהיה V12, ואנשי אסטון מבטיחים יחס הספק משקל של 1:1. משמע כוח סוס לכל ק"ג! עד היום, רק מכונית אחת הציעה יחס כזה, הקוניגסאג one:1, שתיוצר בשישה עותקים בלבד, ושוקלת 1360 ק"ג (וכמובן - מנועה מפיק 1360 כ"ס). הבוגאטי שירון המדוברת, שיאנית ההספק למכוניות סידרתיות, אומנם חזקה יותר - 1500 כ"ס - אבל שוקלת כשני טון, ולכן רחוקה מיחס הספק משקל של 1:1.
אסטון מרטין AM-RB 001 - כשבריטים משתגעים באמת
צילום: מנהל
האם ה-AM-RB 001 באמת "תזעזע" את עולם ההייפר-קאר? בהחלט ייתכן שכן. השילוב של משקל עצמי נמוך, יחס הספק-משקל של 1:1 ואדריאן ניואי (אחד ממתכנני המכוניות המוערכים והמעוטרים ביותר בפורמולה 1) נשמע בהחלט כמו מתכון מנצח. אנחנו בטוחים שבמשרדי פרארי, מקלארן ופורשה בלוטות הזיעה עובדות שעות נוספות, בלי קשר לכך שעכשיו קיץ...
פרי אהבתם של אסטון מרטין ורד-בול צפוי להיוולד רק במהלך 2018. כיאה לאקזוטיקה היא תיוצר במספרים נמוכים - אנשי אסטון מדברים על "בין 99 ל-150 יחידות" שיגיעו לייצור (כולל 25 יחידות של גרסאות מסלול).
אסטון מרטין AM-RB 001 - כשבריטים משתגעים באמת
צילום: מנהל