הסופר-דיוק של קטמ נמצאה איתנו כבר יותר מעשור, והתקדם עם השנים ממנוע V2 בנפח 990 סמ"ק עם 120 כ"ס למנוע 1290 סמ"ק עם 173 כ"ס (עדיין V2). אבל הרעיון נשאר זהה - אופנוע חזק וקל, עם שלדה קשיחה ויכולת ספורטיבית גבוהה, אבל תנוחת רכיבה קצת יותר הגיונית מאשר אופנוע ספורט, ועם קצת פחות פיירינגים פגיעים (ויקרים).
דל
צילום: מנהל
החבר החדש במשפחה הוא ה-GT, גרסה מוכוונת תיור של הסופרדיוק המוכר. מגן רוח גדול יותר ושלדת זנב מאסיבית יותר, לטובת יכולת נשיאה משופרת (של מטען ונוסע), הם ההבדל העיקרי. ההספק לא השתנה - 173 כ"ס אולי לא שוברים שום שיא, אבל צריך לזכור שזה הספק קרוב לשל הוט-האצ' קטנות, כגון פולו GTI. עכשיו תחשבו איך הספק כזה מאיץ רבע מהמשקל של אותה פולו GTI (205 ק"ג - לפני רוכב ודלק)...
אבל הסופרדיוק GT הוא לא רק בעניין כח - יש גם הרבה אבזור נוחות ובטיחות. החל מאפשרות לכוון את תנוחת הרכיבה, דרך ידיות כידון מחוממות, מתלים מתכווננים בהתאם לעומס ולשימוש, מזוודות מטען מקוריות (אופציה), תאורת פניות שנדלקת בהתאם לזווית ההטיה והמהירות, ועד בקרת משיכה היודעת להתחשב בזווית ההטיה. המחיר - 156,000 שקלים.
דל
צילום: מנהל
דיוק 690
יחד עם הסופרדיוק GT הושקו גם הגרסאות המעודכנות של הדיוק 690 (מנוע סינגל). לדברי נעמן זהר, מנהל תחום דו"ג בדל"ב, העדכון הפך את האופנועים לפחות קיצוניים, ונעימים ונוחים יותר לשימוש. המחיר לא השתנה (כ-73,000 שקלים לגרסת ה-R הקרבית יותר, ו-63,500 לגרסה הרגילה). עוד נותרה ללא שינוי העובדה כי האופנוע ישווק בארץ רק בגרסה המתאימה למוגבלי רשיון, עם 43.5 כ"ס. נזכיר כי בחו"ל מוצע הדגם גם בגרסה לא מוגבלת, עם 73 כ"ס.
אנשי דל"ב ניצלו את ההזדמנות גם כדי לחגוג את העובדה שהפכו להיות מותג האופנועים מספר 1 בארץ, עם מסירות של 488 כלים בחצי הראשון של השנה, גידול של 79% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול הוא בתחום אופנועי הכביש, בדגש על אופנועי הכביש הקטנים יותר (בדומה למצב הכללי בשוק הדו"ג בארץ) עם גידול של 191%(!). הדגם הנמכר ביותר של החברה הוא הקטמ דיוק 390 (אחיו של ה-RC390, שהיה אצלנו במבחן ארוך טווח), ממנו נמסרו 95 יחידות בחצי הראשון של השנה. טל ברין, מנכ"ל חברות בנות בלובינסקי (חברת האם של דל"ב), הצהיר כי הוא צופה כי השנה תמסור החברה, לראשונה, יותר מאלף אופנועים.
דל
צילום: מנהל