אחרי חודשים של עבודה והכנות, נשלחו כלי הרכב של הצוותים הישראלים – כולל משאית הסיוע של צוות פוינטר-ליוגב, לרוסיה, לקראת הזינוק לראלי דרך המשי. הבדיקות הטכניות הקפדניות עברו בהצלחה, וטקס הפתיחה החגיגי נערך בכיכר האדומה במוסקבה (אתם מצליחים לדמיין טקס פתיחה ברחבת הכותל או בכיכר רבין?). אחרי הטקס עלו כלי המירוץ על מוביליות בדרך לקזאן, נקודת הזינוק, בעוד הצוותים הישראלים תופסים טיסה כדי להרוויח עוד כמה שעות שינה לפני המירוץ.
ראלי דרך המשי 2016 – יוצאים לדרך
צילום: יח"צ
אולם פתיחת הראלי לא התקדמה בצורה חלקה. גשם חזק ליווה את ההיערכות אתמול בקזאן, גרם לאיחור של חלק מהצוותים וההזנקה לפרולוג נדחתה בחצי שעה. רק בשעה 18:30 זינק צוות פוינטר-iGO, תחת גשם כבד, אל פרולוג בן 2 קילומטרים בשטח חולי. המסלול היה רחב ונטול פניות מאתגרות, פול גז פשוט – שבו לא הצטיינו שני הצוותים הישראלים. התוצאות בסיום קבעו את סדר הזינוק ליום המחרת (היום): פוינטר-iGO במקום ה-49 בכללי ו-39 בקטגוריית T1; צוות קדשאי את ערמוני ב-59 הכללי וב-42 בקטגוריית T1.
היום בבוקר התעוררו הצוותים להודעה מפתיעה ומאכזבת – בשל מזג האוויר הסוער בימים הקודמים, שהציף קטעים מהמסלול, ובהתחשב במזג האוויר הצפוי, שיקשה על תפקוד המסוקים (החשובים מאוד להיבט הבטיחות), החליטו המארגנים לבטל את ספיישל מספר 2. דהיינו, הצוותים נוסעים בנסיעה מנהלתית, ללא הגבלת זמן, 450 ק"מ אל הנקודה הבאה, ב-UFA.
נשאר לקוות כי המשך הראלי יתנהל ללא תקלות, בשל מזג אוויר או בכלל, ונאחל בהצלחה לצוותים הישראלים!
ראלי דרך המשי 2016 – יוצאים לדרך
צילום: יח"צ