את היום השמיני והתשיעי של ראלי דרך המשי תמצת רז הימן, הנהג של צוות פוינטר-IGO במילה אחת: "זוועה". יומיים ששילבו בין קטעים מהירים וטכניים (קצת) לדיונות ענק (הרבה) במזג אוויר כמעט בלתי אפשרי, מתחו את יכולות האדם והמכונה אל הקצה – וקצת מעבר לו.
ראלי דרך המשי: גיהינום רותח בחולות
צילום: באדיבות מארגני הראלי
כן, הם קופצים גם עם משאיות...
כי עד כמה שהחום בחוץ היה קשה, מביא את מי השתיה לטמ' שאפשרה לשתות אותם רק בלגימות קטנות – הוא לא היה הבעיה העיקרית של צוות פוינטר-IGO. הבעיה האמיתית היתה החום בפנים, או ליתר דיוק – חום המנוע. שוב ושוב טיפס חום המנוע של הצוללת הצהובה לערכים בעייתיים, מאלץ את רז והלל לעצור כדי לתת למנוע להתקרר ולהשלים נוזל קירור. בשלב מסוים הם גמרו כבר את כל מלאי נוזל הקירור ומי השתייה שלהם, והם נאלצו "לקבץ נדבות" מצוותים אחרים. הם עצרו שלוש או ארבע פעמים, ובכל עצירה כזו איבדו זמן רב – הם מעריכים שכל עצירה ארכה כחצי שעה. משהו פגע ביכולת הקירור של המנוע, משהו שהלל לא הצליח לאתר ולפתור תוך כדי קטע הדירוג, ועלה להם בהתדרדרות למקום ה-47 בדרוג הכולל.
ראלי דרך המשי: גיהינום רותח בחולות
צילום: באדיבות מארגני הראלי
הידעתם? יש דיונות ענקיות גם בדרך לסין!
העצירות הארוכות לא רק דירדרו את הצוות במורד הדירוג, אלא גם קיצרו משמעותית את מנוחת הערב – ואת הזמן שעמד לרשות הצוות כדי לנסות לפתור את הבעיה. עם ההגעה לשטח הכינוס החל הלל לנסות ולגלות מה גורם לבעיית ההתחממות, וגילה כי משאבת המים סיימה את חייה. בעיה קלה יחסית לפתרון. הוא שלח את רז לישון (ארבע שעות) החליף את משאבת המים והספיק לתפוס גם הוא תנומה (שעה וחצי) עד לזינוק...
ראלי דרך המשי: גיהינום רותח בחולות
צילום: באדיבות מארגני הראלי
זה מה שנקרא "ניקוי חול"?
למחרת בבוקר עבר קטע הקישור (כ-290 ק"מ) בשלום, ומעודדים זינקו רז והלל לקטע מדוד של דיונות – רק כדי לגלות, 12 ק"מ מהזינוק, שהבעיה לא נפתרה... הם שמו לב שנוזל הקירור מתחיל "להעלם" בקצב גבוה רק כשהמנוע מגיע לטמ' גבוהה, והחליטו לנסות לצמצם את הבעיה על ידי נסיעה רגועה יותר, כזו שתשמור את המנוע על כ-100 מעלות, הרחק הרחק מהתחום האדום. אולם עדיין נדרשו עצירות יזומות מדי פעם כדי להשלים נוזל קירור, ומהות הבעיה נותרה חידה, מתסכלת את הצוות.
בערב החליפו הלל ואנשי צוות הסיוע ציריה ובולם, והמשיכו לנסות ולאתר את הגורם להתחממות, אך ללא הועיל, והצוות פרש לישון בידיעה שגם מחר יאלצו לאזן בין הרצון "לשים גז" ולשמור על מיקום סביר, לבין הצורך לשמור על המנוע מהתחממות כדי שיוכלו לסיים את המירוץ.
את יום המירוץ השמיני סיימו רז והלל במקום ה-41, ואת היום התשיעי במקום ה-32. אביב ויזהר סיימו את היום השמיני במקום ה-37, ואת היום התשיעי במקום ה-29. נאחל לשני הצוותים להמשיך במגמת הטיפוס!
ראלי דרך המשי: גיהינום רותח בחולות
צילום: באדיבות מארגני הראלי
לא יודע לאן לנסוע! אני אומר לך שאין לי קליטה בוויז!