השינויים והחידושים בשוק הרכב המקומי מתרחשים במהירות גדולה. זמן קצר אחרי שטויוטה החלה בשיווק הקורולה המחודשת עם חבילת הבטיחות, מעדכנת דלק מוטורס את רמות האבזור של מאזדה 3 2016 (שזכתה למתיחת פנים קלה, ותגיע אלינו רק באפריל 2017) כאשר חלק חשוב מהשינוי הינו הבאת מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט כבר בגרסת הכניסה.
 
 
מאזדה 3 2016: יותר אבזור - בפחות כסף
צילום: מנהל 
 
 
שינויים גדולים במאזדה 3 נעשו ברמות הגימור. רמת הגימור הבסיסית ביותר עד היום - 'אקטיב' - הוסרה מן ההיצע, הן בגרסאות ה-1.5 ליטר והן בגרסאות ה-2.0 ליטר. מעבר לכך, גרסת ה-1.5 ליטר תגיע מעתה ברמת גימור אחת בלבד - 'קומפורט' - שזכתה לשדרוג מפרט האבזור לעומת מה שהיה מקובל עד היום (פירוט בהמשך).
 
כל הגרסאות של ה-3 יציעו יותר ציוד מבעבר - הן מבחינת אבזור הנוחות והן מבחינת אבזור הבטיחות. השינוי הגדול הוא בהוספת חבילת הבטיחות המכונה במאזדה iACTIVESENSE. עכשיו, מעבר למערכת הבלימה האוטונומית (שהייתה סטנדרטית גם קודם) תתווסף גם מערכת להתרעה על סטייה מנתיב (שהוצעה עד היום רק ברמת הגימור הבכירה), עמעום אורות גבוהים עצמאי ותאורה עוקבת פניה. בנוסף, כל הגרסאות יוצעו עם תאורת קסנון (עוקבת פניה) ועם תאורת 'לד' אחורית וחישוקים קלים ("18) - גם כאן, מדובר בפריטים שנכללו רק בגרסאות ה-2.0 ליטר המאובזרות וכל אלו יוצעו מעכשיו כסטנדרט בכל רמות האבזור.

מרחיבים ב-2.0 ליטר
על פי דלק מוטורס, מעתה תהיה התמקדות בגרסאות ה-2.0 ליטר. רמת אבזור החדשה שנוספה - 'ספורט' - תהיה גרסת הכניסה של מנוע ה-2.0 ליטר, והיא זו שאמורה לזכות עכשיו לעיקר תשומת הלב בתחום הפרטי. האבזור הבסיסי הוא זה שצוין קודם (חבילת בטיחות, קסנון, חישוקי "18, בקרת אקלים מפוצלת, מערך מולטימדיה מקורי, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, כפתור התנעה ועוד) והמחיר של גרסה זו יעמוד על 130,000 שקלים. מדובר במחיר נמוך ב-2000 שקלים (למרות העליה בשער היין) ביחס לגרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית שהוצעה עד היום, לצד שיפור באבזור.
 
מאזדה 3 2016: יותר אבזור - בפחות כסף
צילום: מנהל 
 
מעליה, תוצע רמת הגימור 'קומפורט' - שמוסיפה תצוגה עילית ולוח מחוונים שונה, לצד שינויי עיצוב בדמות שבכה שונה ושינויים קוסמטיים קלים מבפנים ומבחוץ. מחיר של רמת גימור זו עם מנוע ה-2.0 ליטר עומד על 133,000 שקלים.
 
את גרסת ה'ספיריט' הבכירה תחליף בפסגת ההיצע רמת הגימור 'פרימיום'. זו מוסיפה מעבר למפרט ה'קומפורט' גם מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, מפתח חכם וגג שמש. מחירה יהיה 141,000 שקלים (מחיר המשקף התייקרות זניחה של 500 שקלים ביחס ל'ספיריט').
 
נציין שגרסת ה-1.5 ליטר תמשיך להיות מוצעת, אבל רק ברמת אבזור אחת. מדובר ברמת הביניים 'קומפורט' שמחירה כעת הוא 130,000 שקלים - מחיר נמוך ב-1000 שקלים מבעבר (ועם שיפור באבזור).
 
נציין שמחירי מאזדה 3 בכל הגרסאות זהים לגרסאות סדאן (4 דלתות) והאצ'בק (5 דלתות).
 
מאזדה 3 2016: יותר אבזור - בפחות כסף
צילום: מנהל