לוקח לא מעט זמן להסתנן לעמדה של פרארי בתערוכת ז'נבה, והשמירה האנטיפטית סביב מייאשת. אבל כאשר אני יושב בחדר האחורי של התצוגה עם אספרסו מקיאטו האווירה כבר יותר נינוחה. גם בזכות החיוך הרחב של ניקולה בוארי, האחראי על שיווק ופיתוח המוצר בפרארי; "אני נמצא בין המהנדסים לאנשי השיווק", מגדיר האיש את תפקידו.
בעזרת השם - ראיון עם אחראי השיווק בפרארי
צילום: פרומצ'נקו, יצרן
"חשבנו שעם כמות השינויים שעשינו למכונית מגיע לה שם חדש, ובחרנו בכזה שמדגיש את שלוש המעלות שלה: 'GT' אומר ביצועים; 'C' קופה ו-'4' מתייחס גם למספר המושבים, גם להנעה לארבעת הגלגלים וגם להיגוי האחורי – ו'לוסו' תמיד הגדיר אצלנו 'עושר'. השם החדש מדגיש את השיפורים שביצענו הן בביצועים, הן בפאר והן בשימושיות לעומת ה-FF.
"כאן בפרארי אהבנו מאוד את ה-FF. היא ציינה פרארי מאוד שונה ולכן היו אז כל הסיבות לקרוא לה בשם שונה. אבל כעת התפישה של השוטינג-ברייק הפכה להיות חלק מפרארי ולא היה אכפת לקרוא לה בשם מסורתי יותר: ספרות, אותיות וגם מילה.
"לא תמיד אנחנו משנים שם. בקליפורניה T לא שינינו את השם, למרות שהיא הייתה כמעט חדשה, כדי לשמור עליה. ה-GTC4 מושכת לקוחות פרארי ואוהבי V12 שמחפשים יותר שימושיות. ב-FF גילינו שהלקוחות נהגו 50% יותר מאשר בכל מכוניות אחרת שלנו ושב-60% מהזמן נעשה שימוש במושב האחורי, ולכן היה ברור לנו שאנשים ממש משתמשים במכונית הזו. יחד עם זאת שינינו הרבה במכונית עצמה. היא יותר קומפקטית בהתנהגות ויש לה יכולת עדיפה בגלל ההיגוי האחורי. המושבים מאחור מרווחים יותר וגם בפנים היא יוצרת תחושה שונה".
בעזרת השם - ראיון עם אחראי השיווק בפרארי
צילום: פרומצ'נקו, יצרן
על 3 שינויים עומד ה-4
"השינויים החשובים לטעמי נחלקים לשלושה. המטרה שלנו הייתה להמשיך ולשפר את מנוע ה-V12 והוא מייצר כעת 690 כ"ס, 30 כ"ס יותר מאשר קודם. השינוי השני הוא ההיגוי לארבעה גלגלים; כבר עשינו זאת ב-TDF, אבל כאן זה הדבר נעשה כדי להגדיל את השליטה ולשפר את היציבות במצבי אחיזה נמוכה, ובאופן זה היא הפכה למכונית צפויה יותר.
"התחום השלישי אותו בו נעשה שינוי הוא פנים הרכב. בגלל שהבנו שזו מכונית שנוהגים בה הרבה יותר מאשר במכוניות האחרות שלנו, ציידנו את ה-GTC4 במערכת מולטימדיה שכוללת תצוגה נפרדת לנוסע. התפישה היא של 'תא-טייס כפול', מה שמאפשר לנוסע להיות יותר מעורב בנהיגה, שיהיה מעין 'נהג משנה'.
"אני חושב שמערכת הבידור החדשה מדגישה את העובדה שפרארי מגיעה יותר ויותר גם לתחום ה-GT, וכאן צריך להביא מערכות מהקו המתקדם ביותר, וכל זמן שזה משתלב יפה אנחנו שמחים; זו בכל זאת מכונית מאוד יוקרתית. מצד שני בספורט נשמור על הגישה המתמקדת בנהג והנתונים יוצגו מולו.
"וישנו כמובן עניין העיצוב. כשהתחלנו לעבוד על ה-GTC4 חשבנו אם כדאי לשמור על תצורת השוטינג-ברייק, מכיוון שהיא יצרה בקהל הבית אוהבים אבל גם שונאים. אבל אותה תצורה פנתה ללקוחות הצעירים ב-10 שנים. יכולנו לחזור לקופה כמו סקלייטי, אבל הבנו שלא כדאי לעשות זאת".
האם גם אתם חושבים על הקטנת מנועים ושימוש בטורבו?
"כיום דגמי ה-V12 מהווים חמישית מהמכירות. אלו לא מספרים גדולים אבל הרווח גדול. מבחינתנו עשינו את הטורבו כדי להגן על ה-V12 מבחינת ממוצע הזיהום".
פרארי יצאה לבורסה. האם זה אומר שתגדילו את המבחר ואולי תגלשו לפנאי כמו אחרים?
‏"SUV ממש לא בא בחשבון. אני חושב שמאז היציאה לבורסה הראינו שאנחנו לא משנים את האקסקלוסיביות. הנשק שלנו הוא לייצר מכונית אחת פחות מהביקוש, אבל זה לא אומר שלא ננסה לנצל הזדמנויות. אנחנו עובדים השנה בקצב מהיר ומנסים לפנות עם חידושים לכל חלקי השוק שלנו".
בעזרת השם - ראיון עם אחראי השיווק בפרארי
צילום: פרומצ'נקו, יצרן