השקת הלבנטה לפני ימים אחדים סימנה עידן חדש מבחינת מזראטי ישראל. הרחבת ההיצע עם רכב פנאי יחד עם הוזלת המחירים המשמעותית לרוחב השדרה שלחה מסר ברור: אם בעבר נראה היה כי פעילות אוטו-איטליה מתנהלת כתחביב, גחמה של אוהבי רכב או מלאכת קודש מוטורית, כעת החברה רוצה לצאת מהתרדמת ולהפוך ליבואן אמיתי, שמוכר יותר מכמה עשרות בודדות של מכוניות בשנה. הלבנטה החדש יעזור לעמוד במטרה, כמובן, אבל הדרך לשם כוללת גם שינוי ברור באופן הניהול והעבודה מול היצרן.
במזראטי ישראל נזהרים מלדבר על מספרים, אבל מבין השורות עולה כי היעד הוא לשלש את כמות המכירות השנתית (שעמדה על 35 מכוניות ב-2015) ואף יותר מכך.

תחרותית
אין זה סוד שתחום הפנאי הפך חשוב ביותר במותגי היוקרה, והלבנטה נכנסת לפלח שהיקפו בארץ כ-1500 מכירות בשנה. אבל במקום להתמקם בקצה העליון והיקר של התחום (בו נמכרות כ-150 מכוניות מכל המותגים) בחרו בפעם הראשונה אנשי החברה להיכנס ללב הפלח, ולהיות קרובים במחיר לגרסאות הנמכרות יותר של המתחרים. בניגוד לעבר, הם בפירוש בסביבת המחיר של מתחרות כגון הב.מ.וו X5 ו-X6, או המרצדס GLE (רגילה וקופה). ולרוב מציעים הספק גבוה יותר ורמת אבזור גבוהה יותר לעומת הגרסאות המקבילות.
עידן חדש במזראטי ישראל?
צילום: מנהל

"היה חשוב לנו להיות תחרותיים עם הלבנטה וגם לטפל בהזדמנות זו בשאר הדגמים" מסביר דני איטליאינו, מנכ"ל החברה, את ההוזלה הכללית. זה אומר שהגיבלי, שקיבלה תוספת כח ואבזור, מתומחרת כעת בדומה למרצדס CLS, לאודי A7 ולב.מ.וו 6 גראן קופה - ובמקרים מסוימים אף זולה מהם (בייחוד אם מתחשבים בהספקים ובתוספות).
עם הורים
הצעד הגדול של מזראטי מגיע כנראה עם סיוע גדול מההורים, שהחליטו לקחת אותה בידיים ולנצל את הפוטנציאל הגלום במותג. ההורים? מאחורי אוטו-איטליה עומדים כבר זמן מה אנשי סמל"ת ולאחרונה הצטרפה לעניינים הנהלת UMI בעקבות המיזוג עם אוויס, המחזיקה ברוב מניות אוטו-איטליה. שני גופים עם ניסיון רב בתחום יבוא מכוניות. כבר ב-2016 הם מצפים להראות גידול במכירות וצופים כי ימסרו כשבעים רכבי מזראטי - כפול מבשנה שעברה.

המהלך המקומי מתאים גם לאסטרטגיה הנוכחית של מזראטי העולמית ולמסע הגדילה שלה. ב-2010 מכרו במזראטי רק 5700 מכוניות, אך מאז הם צמחו במהירות. ב-2015 כבר מכרה מזראטי 36,000 מכוניות, וב-2017, עם שנה מלאה ראשונה ללבנטה, החברה מתכננת למכור כ-70,000 מכוניות. אלה מספרים שמזראטי מעולם לא הגיעה אליהם, ובשביל להשיג זאת היא צריכה להוריד כפפות בכל הזירות והשווקים - וגם אצלנו.
"אנחנו רוצים לעלות מחברה של אחדות לעשרות ואולי מאות יום אחד. אנחנו לא רוצים לצמוח בקצב גדול מדי כדי לא לפגוע בשירות ללקוח, אלא לבנות זאת נכון" אמרו לנו בהשקה האנשים שמאחורי הקלעים באוטו-איטליה, שמודעים גם לכך שבמקביל לעליה במכירות יצטרך גם הצד הלוגיסטי לעבור שינוי. ימים יגידו אם יום השקת הלבנטה בארץ היה גם היום בו נוסף מתחרה משמעותי חדש לשוק היוקרה.
עידן חדש במזראטי ישראל?
צילום: מנהל