אחרי היעדרות של חצי שנה, מיצובישי ספייס סטאר חוזרת לאולמות התצוגה בישראל – עם עיצוב חדש, מפרט אבזור עשיר מבעבר ומחירים שהשתנו גם הם: מחיר הגרסה הידנית ירד משמעותית, בעוד מחיר הגרסה האוטומטית עלה מעט. ויש גם גרסה חדשה ומאובזרת יותר.
כפי שסיפרנו בעבר, שיווק הספייס סטאר בישראל הופסק בזמנו בשל מה שהוגדר כ"משא ומתן על המחיר מול היצרן". בינתיים עבר הדגם מתיחת פנים, וזו הגרסה שחוזרת אלינו עכשיו.
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת בישראל
צילום: מנהל
מתיחת הפנים של הספייס סטאר כוללת עיצוב מחודש לחרטום ולזנב (שהוסיפו לאורכה הכללי 8.5 ס"מ), תא נוסעים מעודכן, לצד שינוי בכיול המתלים ושדרוג מערכת הבלמים. שלושת האחרונים הם נושאים בהם ספגה הספייס סטאר ביקורת רבה בעבר. יחידות ההנעה – 1.0 ליטר (71 כ"ס) ותיבה ידנית (5 הילוכים) או 1.2 ליטר (80 כ"ס) ותיבה אוטומטית-רציפה, נותרו כשהיו. למרות שיפור קל באירודינמיות, צריכת הדלק דווקא ירדה בגרסה הידנית 23.8 ק"מ לליטר במקום 25 ק"מ.
בגרסה האוטומטית צריכת הדלק השתפרה מעט (23.3 ק"מ לליטר לעומת 23.2). ברמת האבזור הבכירה החדשה, Premium, צריכת הדלק הרשמית טובה פחות ועומדת על 22.2 ק"מ לליטר, כנראה בגלל מידת גלגלים שונה.
הספייס סטאר המחודשת תוצע בשלוש רמות גימור – Invite בסיסית, Instyle ו-Premium החדשה. רמת הגימור הבסיסית תוצע רק בגרסת 1.0 ליטר עם תיבה ידנית, בעוד ששתי רמות הגימור האחרות תוצענה רק בגרסת 1.2 ליטר עם תיבה אוטומטית.
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת בישראל
צילום: מנהל
רמת הגימור הבסיסית תוצע עם שני חלונות חשמל, כיוון חשמלי למראות הצד ומערכת שמע מקורית עם חיבורי AUX ו-USB. מחיר גרסת הבסיס הינו 60,000 שקלים – מחיר נמוך בכ-6000 שקלים מבעבר, ששם אותה בתחרות ישירה מול המיקרה הידנית ומול יונדאי i10 וקיה פיקנטו הקטנות יותר.
רמת הגימור הבסיסית עם התיבה האוטומטית, Instyle, מציעה אבזור עשיר בהרבה מאשר גרסת הבסיס, וחריג מהמקובל – ארבעה חלונות חשמל, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני גשם, חיישני תאורה ומפשיר אדים למראות הצד. מחירה של רמת גימור זו הינו 80,000 שקלים – גבוה ב-1000 שקלים מבעבר.
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת בישראל
צילום: מנהל
רמת הגימור הגבוהה ביותר, Premium, מוסיפה למפרט חישוקי סגסוגת בקוטר "15 (לעומת חישוקי ברזל בקוטר "14 בשתי האחרות), כניסה והנעה ללא מפתח ופנסי בי-קסנון מלפנים. מחירה של ספייס סטאר ברמת גימור זו עומד על 83,000 שקלים.
מעבר לכך, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית הינה תקנית בכל רמות האבזור. במסגרת ההשקה (וכנראה גם אחרי זה, עם קצת מיקוח) יקבלו רוכשי הגרסאות האוטומטיות של מיצובישי ספייס סטאר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד, בהתקנה מקומית, שתכלול מצלמת נסיעה לאחור, מערכת ניווט, רדיו אינטרנט, אפליקציית חניה ועוד.
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת בישראל
צילום: מנהל