סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, הכריזה היום על תחילת שיווק הג'וליה - המשפחתית הגדולה החדשה שלה והכה משמעותית לתחייתו המחודשת של המותג האיטלקי. זו השקה שנייה לדגם, עת הראשונה נעשתה במסגרת אירוע של מכירה מוקדמת שנערך ב-15 לספטמבר, בשנה השעברה, בנמל יפו.
הדגם
הגו'ליה, שהוצגה ב-2015 (פרנקפורט) והחליפה את ה-159 שייצורה הופסק ב-2011, היא הרבה יותר מאשר דגם חדש עבור אלפא. הג'וליה מבוססת על רצפת הנעה אחורית חדשה שתשרת את קו הדגמים העתידי של אלפא, כולל רכב הפנאי שיוצג בקרוב, ואמור להגיע אלינו בתחילת שנה הבאה. יחד עם העיצוב הבוטה והמפרט הביצועיסטי, הג'וליה אמורה להוביל את אלפא לאזורים בהם פועלים יצרני היוקרה מגרמניה, ולהצליח גם בארה"ב.
כדי להדגיש את כוונת המותג ולהצהיר כוונות, נחשף הדגם לראשונה בגרסת 'עלה תלתן ירוק' המאוד כוחנית, ואילו הגרסאות המתונות יותר הוצגו מאוחר יותר (ז'נבה 2016).
אלפא רומיאו ג'וליה – עכשיו בישראל
צילום: מנהל
לג'וליה בסיס גלגלים מכובד של 282 ס"מ, אורך מעט קצר יחסית של 464 ס"מ, הרוחב נרחב (187 ס"מ) והגובה מעט נמוך (143 ס"מ) – הכל ליצירת פרופורציות דינמיות. בכל הגרסאות: מתלים קדמיים מסוג עצמות עצה כפולות, גל הינע מסיבי פחמן ומערכת מצבי הניהוג DNA.
ההיצע
רמת הכניסה לג'וליה מבוססת על גרסת 200 כ"ס של מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת 6.6 שניות והמהירות המרבית היא 235 קמ"ש. רמת האבזור 'מילנו' כוללת גם אבזור בטיחות מתקדם (בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב) וזו תוצע ב-253,000 שקלים. גרסה זו תוצע גם ברמת האבזור 'לאונץ' אדישן', המוסיפה חישוקי "18 ("17 ב'מילנו'), פנסי קסנון, פקדי הילוכים בהגה, ריפוד עור למושבים וגג נפתח ומייקרת את המחיר ב-35,000 שקלים.
הג'וליה 2.0 ליטר תוצע גם בגרסת 280 כ"ס והנעה כפולה, וזו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. מחיר גרסה זו, ברמת הגימור 'ולוצ'ה' – הכוללת בנוסף החלפה אוטומטית לעוצמת התאורה, התרעה על שטח מת, מושבים קדמיים מופעלי חשמל וזיכרונות, קיפול אוטומטי למראות הצד המתכהות, מערכת שמע משופרת ומפתח חכם – הוא 385,000 שקלים.
אלפא רומיאו ג'וליה – עכשיו בישראל
צילום: מנהל
היהלום שבכתר במבחר הג'וליה היא 'עלה תלתן ירוק' האימתנית, המצוידת במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר, שלפי אלפא פותח בסיוע פרארי ונגזר מה-V8 של הקליפורניה. המנוע מייצר 510 כ"ס ו-61.2 קג"מ, ההנעה אחורית – וכל אלה מסדרים לג'וליה האצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש בדרך למהירות מרבית של 307 קמ"ש (נתונים הנכונים גם לגרסה הידנית וגם לגרסה האוטומטית).
לגרסה זו ארבעה מצבי ניהוג, מתלים אדפטיביים, חלקים מסיבי פחמן להפחתת המשקל גם במכסה המנוע ובגג, בקרת שיוט אדפטיבית ושילוב עור וסיבי פחמן בסביבת הנהג. גרסת 'עלה תלתן ירוק' תוצע עם תיבה ידנית 6 הילוכים ב-690,000 שקלים, או עם התיבה האוטומטית ב-700,000 שקלים - מחיר נמוך במעט מזה של ב.מ.וו M3 ומרצדס C63 AMG בהן היא מתחרה, ועדיין יקר בהרבה מקאדילק ATS-V וגם מה-CTS-V הגדולה והחזקה יותר.

אלפא רומיאו ג'וליה – עכשיו בישראל
צילום: מנהל