היום (שלישי), ממש לקראת ראש השנה, הודיעה קבוצת סמל"ת על תחילת פעילותה כיבואנית מותגי קרייזלר בישראל. סמל"ת, יבואנית פיאט, קיבלה את הזיכיון ליבוא – שהיה עד היום ומזה שנים רבות בידי מכשירי תנועה – בהמשך ליצירת קבוצת FCA, Fiat Chrysler Automobiles, שהיא כיום יצרן הרכב השביעי בגודלו בעולם.
במסגרת זאת תייבא סמל"ת את מותגי קרייזלר, הכוללים את ג'יפ, דודג', קרייזלר וראם. יבוא המותגים האלה יתווסף למותגי קבוצת פיאט וסובארו, ויגוון מאוד את ההיצע שלה.
העבר
מאז נטלה פיאט האיטלקית את הפיקוד על קבוצת קרייזלר האמריקנית, אי אז ב-2009, עלה נושא החלפת הייצוג המקומי של הקבוצה האמריקאית לכותרות שוב ושוב. מסוף 2014, אחרי השלמת הרכישה ויצירת קבוצת פיאט-קרייזלר, עבר הדיון בנושא לפסים מעשיים יותר.
ואכן, בסוף חודש מרץ השנה הודיעו קבוצת מכשירי תנועה וסמל"ת על העברת זיכיון היבוא ליבואנית פיאט. סמל"ת צירפה בשנים האחרונות למטריית המותגים שלה את פרארי-מזראטי עם שותפות חלקית באוטו-איטליה, את סובארו עם רכישת יפנאוטו ואת איווקו בתחום הכבד.
סמל
צילום: מנהל
בחודשים האחרונים היו עסוקים בסמל"ת במיזוג פעילות הקבוצה האמריקנית הגדולה במסגרתה, ואנשיה ימשיכו לעסוק בכך גם בשבועות ואף בחודשים הקרובים.
הטמעה ושיווק
כמו במקומות אחרים בעולם, גם כאן אנו צפויים לראות הטמעה של שיווק הכלים המסחריים של ראם בתוך החטיבה המסחרית של פיאט. כמו באירופה אנו גם צפויים לראות את המבחר של ג'יפ באולמות התצוגה של אלפא-רומיאו. העובדה שזה קורה יחד עם תחילת שיווק הג'וליה בהחלט תהפוך את המהלך הזה למעניין עוד יותר.
"אנו מאמינים שהשילוב בין המותג אלפא-רומיאו המתפתח ומותג ג'יפ יפרה ויעצים את שניהם באופן שיהפוך אותם לשחקנים משמעותיים ומובילים בעולם הפרמיום בישראל" אמר אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, שסיפר גם שבתקופה הקרובה יפעלו היבואן והיצרן כדי להתאים ולאפיין את המבחר המקומי לדרישות השוק הישראלי. כתוצאה מכך אנו צפויים לראות שינוים להיצע המקומי.
מיזוג ומכירות
האולמות הקיימים של קרייזלר-ג'יפ בחיפה ובירושלים וצוותי המכירות הפועלים בהם יעברו לפעול תחת סמל"ת. בתל-אביב תעבור סוזוקי לאולם ששימש את קרייזלר-ג'יפ ברחוב המלאכה, ואילו המותגים האמריקנים יתפסו את מקומו של היצרן היפני ברחוב המסגר.
סמל
צילום: מנהל
תוך חצי שנה צפויה סמל"ת לחנוך אולם תצוגה חדש וגדול בהרצליה פיתוח אליו תעביר את פעילות המכירה של אלפא וג'יפ. כידוע, חלק ניכר של מותגי היוקרה בישראל פועלים באזור זה. אותו אולם ישכן גם את ההיצע הלא גדול של קרייזלר. שילוב מותגים זה צפוי לפעול גם בירושלים ובחיפה. בשלב זה תתמקד סמל"ת ביבוא מותגי ג'יפ וראם. הפעילות עם מותג קרייזלר תהיה מצומצמת, ותתמקד בדגמי וויאג'ר ו-C300.
כרגע תמשיך סמל"ת בשיווק ההיצע הקיים של המותגים, במחירים המוכרים ומתוך המלאי שהיה עד כה של קבוצת מכשירי תנועה. בתחילת השנה הבאה, כך נראה, צפויה הקבוצה לרענן את היצע הדגמים ולהציג מחירון חדש.
סמל
צילום: מנהל