אני אוהב את העיצוב של השירוקו. וכאשר אני נזכר שהיא הוצגה ב–2008, ומבוססת על גולף דור 5, אני מעריך את העיצוב שלה עוד יותר. אולי בגלל זה החליטו בפולקסווגן כמעט ולא לגעת בעיצוב במתיחת הפנים הקלה שעשו לדגם לפני כשנתיים.
סקירה הכרחית
כניסה לתא הנוסעים מפגישה אותנו עם שינוי גדול בהשוואה לנגיעות הקלות מבחוץ. יש הגה חדש ונאה שהגיע מגולף GTI לצד עדכוני עיצוב. במרכז בולטים שלושה מחוונים חדשים: חום שמן, סטופר כמו בפורשה ומד גדישה. התוצאה הסופית היא שיפור מורגש באווירה. ועם זאת, אהתחושה היא של "יותר מדי גולף ו"פחות מדי קופה". רמת האבזור טובה עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' ומסך מגע "6.3. אבל חבל שרשימת מערכות הבטיחות המתקדמות ריקה. מאחור יש שני מושבים; מרווח הברכיים טוב גם לגבוהים אבל חסר לראש.
פולקסווגן שירוקו - מבחן דרכים (1.4 ל' ט', רובוטית)
צילום: מנהל
במבחן הדרך
גרסת ה–1.4 ליטר - החל מ–180,000 שקלים - שמרה על הנפח, אבל מדובר במנוע חדש, כאשר במקום המנוע הייחודי (שגם סבל מבעיות בתחילת דרכו) עם מגדש–טורבו ומגדש–על, עכשיו יש רק טורבו. המנוע החדש מספק 10 סוסים פחות, שהם 150 כ"ס, אבל נתון המומנט גדל ב–1.1 קג"מ, ל–25.5 קג"מ, על חשבון עקומת שיא המומנט הצרה יותר ב–1000 סל"ד. המנוע משודך לתיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים, כמו בעבר. נתון התאוצה ל–100 קמ"ש מעט איטי יותר, ועומד על 8.4 שניות.
השירוקו היא מכונית זריזה למדי. התאוצה החלטית, ומצב הספורט משפר את התגובות של התיבה שיכולה מדי פעם להיות מעט איטית. חבל רק שהצליל בסל"ד גבוה נשמע עסוק ולא נעים לאוזן. צריכת הדלק עמדה על 16.6 ק"מ/ל' בשיוט ובימי המבחן נרשם ממוצע של 11.3 ק"מ/ל'; נתון נאה בהתחשב בתנאים.
פולקסווגן שירוקו - מבחן דרכים (1.4 ל' ט', רובוטית)
צילום: מנהל
נראה שהשירוקו זכתה גם לעדכון קל במתלים בהשוואה לעבר, מכיוון שיכולתה הדינאמית השתפרה. הכיול נוקשה יותר, והשירוקו הייתה מהנה יותר לנהיגה בכביש המפותל. כן, עדיין יש תת היגוי אם תגזימו, אבל בנהיגה נכונה, השירוקו היא שותפה חביבה לנהיגה מהירה בכביש מתפתל, ואפילו אפשר לקבל היגוי יתר קל עם עזיבת הדוושה. ההגה בסדר אבל לא יותר. וחבל שהבלמים התעייפו מהר מדי. בהתחשב במנוע וביומרות, הופתעתי לטובה.
פולקסווגן שירוקו - מבחן דרכים (1.4 ל' ט', רובוטית)
צילום: מנהל
השירוקו נוקשה מבעבר, ובכל זאת היא עדיין משייטת בצורה נעימה מחוץ לעיר. עם זאת היא מעבירה יותר מדי שיבושים קטנים. רעשי כביש נשמעים אם כי במידה סבירה. בעיר היא עסוקה וזזה על השיבושים, אם כי לא חובטת. לדעתנו זה מחיר הוגן לשיפור הדינאמי.
קדימה
השירוקו המחודשת רושמת שיפורים במספר נושאים. תא הנוסעים נעים יותר, המנוע הוחלף ונשאר טוב ויעיל, והעיצוב נאה גם היום, למרות הגיל. הגרסה המעודכנת מעט דינאמית מבעבר וזה נחמד, אך מחיר השיפור מגיע בדמות נוחות פחות טובה, גם אם בהחלט סבירה לנהיגה יום–יומית. לגרסת הכניסה יש מעט מתחרים ישירים, ואם אתם רוצים קופה נאה, מהנה לנהיגה אך שימושית - השירוקו, למרות גילה, היא עדיין אופציה מעניינת, גם אם לא זולה.
פולקסווגן שירוקו
צילום: מנהל