חואן פאבלו מונטויה ניצח ב
צילום: אתר ROCחואן פאבלו מונטויה הוא הנהג הטוב ביותר בשנת 2017 - או לפחות מבין 16 בכירי הנהגים בעולם שהשתתפו בתחרות "מירוץ האלופים". האירוע, שנערך מדי כשנה, התקיים הפעם בפארק מארלינס במיאמי, פלורידה. מונטויה, במקור מקולומביה, השתתף במירוץ בפעם הראשונה - לאחר מספר פעמים בהן סירב להצעה להשתתף.
 
במירוץ השתתפו גם השנה מגוון נהגים מתחומים שונים - לה-מאן, פורמולה 1, ראלי ואינדי 500 בין היתר - ומונטויה גבר על כולם, כולל על טום כריסטנסן בגמר. אלוף הלה-מאן השתתף ב"מירוץ האלופים" 15 פעמים וזכה חמש פעמים במקום השני.  

המירוץ כלל מקצים במכונית ראלי (פורד פיאסטה), במכונית המסלול ווהל 05, בתלת KTM סליגנשוט, במכונית המסלול אריאל אטום ובמכונית מירוץ ייעודית שנמצאת בשימוש מאז האירוע הראשון בשנת 1999 (מעין באגי מירוץ עם הנעה אחורית).

מונטויה עלה לגמר מהמקום השני בקבוצה B (המוקדמות כוללות ארבע קבוצות של ארבעה נהגים), לאחר שהפסיד לפיליפה מאסה, נהג הפורמולה 1 של פרארי.
בשלב רבע הגמר גבר על טראוויס פסטרנה, ובחצי הגמר זכה לכפר על ההפסד הבודד במוקדמות כאשר גבר על מאסה. את הגמר סיים כאמור בניצחון על כריסטנסן.


המירוץ השנה נערך לראשונה במיאמי, וכלל לא מעט אקשן כמקובל. תקרית אחת גרמה לצופים לעצור את נשימתם - כאשר שניות לאחר סיום מקצה ה-KTM סלינגשוט בין פסקל פהרלין ופיליפה מאסה במוקדמות, השניים התנגשו והתלת של פהרלין התהפך. למרבה המזל לא היו נפגעים בתאונה.