על קן בלוק אין מה להרחיב – אם לא נחתתם מהירח לאחרונה, ויש לכם איזושהי נטייה לתחום המוטורי, בטח כבר ראיתם לפחות אחד מהסרטונים שלו. גם על מסלול הפייקס פיק, שמארח את מירוץ הטיפוס המפורסם בעולם אין הרבה מה להרחיב. ובכל זאת, נזכיר – כמעט 20 קילומטרים, הפרש גובה בין הזינוק לסיום של כמעט קילומטר וחצי, כאשר קו הסיום נמצא בגובה של 4300 מטר מעל פני הים. התוצאה היא אחד המירוצים היותר מטורפים בעולם.
הסרטון המזוהה ביותר עם ההר והמירוץ הוא, ככל הנראה, זה של נהג המירוצים המעוטר ארי ואטאנן, שצולם בשנת 1988 - לפני שהדרך נסללה. כאשר טיפס את המעלה, הוא עשה זאת עם 405T16, שהתבססה על ה-205 פליטת גרופ B, עם תוספת של המון כנפונים... הוא נהג כמו שכבר לא נוהגים היום, ושבר את השיא עם זמן של 10:47.77 דקות. הטיפוס שובר השיא הוסרט מכל מיני זוויות - מתוך האוטו, מהפגוש הקדמי, ממסוק ומאיפה לא, ואת החומר העבירו לעורך הוידאו ז'אן לואיס מוריי. התוצאה היא סרטון בשם Climb Dance, שלדעת כותב שורות אלו (ולשם שינוי הוא לא לבד - הסרטון זכה לפרסים רבים) הינו אחד מהסרטונים המוטוריים הטובים ביותר, אם לא הטוב שבהם.
כל ההקדמה הגדולה הזאת הגיעה בכדי להבין מה עשה קן בלוק בסרטון שלו. מלבד הדריפטים, העשן וזוויות הצילום. נראה שגם קן בלוק ראה את "ריקוד הטיפוס", ויותר מפעם אחת. הווירטואוז מבצע מחווה למספר סצנות מפורסמות מהסרטון – כולל כמובן לזו בה נהג ואטאנן עם יד אחת, בעודו מסוכך על עיניו מהשמש בשניה. הוא משחזר גם את הנהיגה עם גלגל אחורי על סף התהום וניתן לכם לחפש את השאר...
הסרטון של בלוק עשוי טוב, עם מינון נמוך מכרגיל של הילוכים אטיים ושאר שטיקים מאוסים כמו פלורסנטים מתנפצים ותחפושות של דובים שלא קשורות לכלום. כדי שתוכלו להחליט בעצמכם איזה מהסרטונים אתם אוהבים יותר, צירפנו גם את הסרטון ההוא, מ-1988. תיהנו.