ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה באמריקה שמייצרת בין היתר את מותגי שברולט, קאדילק, ביואיק ו-GMC, נערכת למעבר לחשמל. בהודעה מיוחדת שפורסמה אמש (ב'), ב-GM הודיעו כי ישיקו שתי מכוניות חשמליות בשנה וחצי הקרובות ועוד 18 לפחות עד לשנת 2023.
האמריקאים לא מספקים פרטים כלשהם לגבי המכוניות עצמן, למשל באילו קטגוריות יתחרו, מה המפרט שלהן וכמה יעלו. רמז (קטן) עם זאת ניתן בכך ש-GM מציינת כי שתי המכוניות הראשונות ישאבו מהידע שנצבר מייצור שברולט בולט EV. זוהי חשמלית מעט גדולה מסופרמיני, שמציעה טווח של יותר מ-500 ק"מ בין טעינות (בתקן האירופאי, 380 באמריקאי) ומחירה ההתחלתי עומד על 30 אלף דולר (כולל מענק פדרלי לרכישת חשמליות). הבולט EV לא נמכרת בישראל בשלב זה.
ג'נרל מוטורס תציג 20 חשמליות עד 2023
צילום: מנהל
מארק רוס, סגן-נשיא בפועל של GM לפיתוח מוצר, רכש ושרשרת אספקה, אמר בהודעה שפרסמה היצרנית כי "ג'נרל מוטורס מאמינה בעתיד חשמלי. אבל העתיד הזה לא יקרה בן לילה. GM מחויבת לקידום השימוש והחדירה לשוק של מכוניות חשמליות, באמצעות פתרונות לא מתפשרים שממלאים את הצרכים של לקוחותינו".
מהודעת היצרנית עולה עוד כי בנוסף למכוניות חשמליות שהמנוע החשמלי שלהן שואב אנרגיה ממצברים, דוגמת הבולט EV, ב-GM מפתחים גם פלטפורמה של מכוניות מימן. במכוניות מסוג זה (המכונות גם מכוניות תא-דלק), מנוע חשמלי שואב אנרגיה הנוצרת באמצעות תגובה כימית בין מימן ממיכל הדלק לחמצן מהאוויר.
שני סוגי כלי הרכב החשמליים הללו נחשבים ללא מזהמים כלל בזמן הנסיעה. לרכב המימן יתרון משמעותי בטווח (בעיקר תודות לאפשרות לתדלוק בדומה לרכב בנזין רגיל), בעוד שרכב חשמלי מבוסס מצברים נהנה מתשתית טעינה נרחבת יחסית, למשל טעינה ביתית.