צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, הכריזה על התחלת שיווק של גרסת קאמפר לפולקסווגן טרנספורטר. זו הפעם הראשונה בה מוצע פולקסווגן קליפורניה בישראל, והוא מצטרף לשוק קטן יחסית שהחל להתפתח בעיקר בשנה האחרונה.
ייחודן של גרסאות קאמפר הוא בהיותן בעלות זיווד ייעודי לשהייה מחוץ לבית – בדרך כלל עם דיגום של פנים הרכב לטובת לינה ובישול. נזכיר כי גרסאות כאלו מוצעות בעולם מזה עשרות שנים, ופולקסווגן הייתה אחת החלוצות בתחום עוד בשנות השישים – גם אז על בסיס טרנספורטר. באותה התקופה ועד לפני עשור הייתה זו חברה חיצונית – ווסטפליה – שביצעה את הדיגום הייעודי, והייתה זו שפיתחה את מנגנון הגג המתרומם האייקוני; מאז הפסקת שיתוף הפעולה, מבצעת פולקסווגן את הדיגום בעצמה.
פולקסווגן קליפורניה בישראל – מ-350,000 שקל
צילום: מנהל
קליפורניה מוצע בישראל בשתי רמות גימור – "ביץ'" (Beach, חוף ים) ו"אושן" (Ocean, אוקיינוס). כיאה לקאמפר, הציוד התקני כולל את הגג המתרומם (מנגנון ידני, לגובה של 1.06 מטר – ועד לגובה כולל של 3.05 מטרים) ההופך את גג הרכב לאוהל; שתי מיטות זוגיות – אחת בתוך תא הנוסעים (2x1.14 מ') המתבססת על קיפול המושב האחורי, ומיטה נוספת דומה בגודלה (2x1.2 מ') המותקנת בגג הרכב ואשר ניתנת לשימוש בעת פתיחת הגג. עוד כוללת רשימת אביזרי המחנאות – וילונות פנימיים לכל החלונות (כולל עבור השמשה הקדמית); שולחן פיקניק ושני כיסאות – כולם מתקפלים וניתנים לאחסון בתוך הרכב; מושב נוסע מסתובב לתוך תא הנוסעים – טוב ליצירת סלון ביתי, אך בעיקר משפר את נוחות העלייה לאוהל העליון (מושב נהג מסתובב מוצע בתוספת תשלום).
פולקסווגן קליפורניה בישראל – מ-350,000 שקל
צילום: מנהל
ברמת "אושן", כולל המפרט מנגנון חשמלי להרמת הגג, אך השינוי הגדול הוא התקנת מטבח – כולל כיור (הפועל על בסיס מיכל מים מובנה בנפח 30 ליטר), כיריים (על בסיס מיכל מיכל גז, 2.8 ק"ג), מקרר (בנפח 42 ליטר), שולחן עבודה, שקעי 12V ו-230V ומספר תאי אחסון גדולים. עוד כוללת רשימת האבזור ב"אושן" – סככה חיצונית הנגללת מתוך הגג, חלון צדי (שמאלי) בעל רשת מובנית נגד חרקים ודלתות חשמליות (דלת צד ימנית ודלת תא המטען). כמו כן, על רמת "אושן" ניתן להוסיף חבילת אבזור נוספת, "ספיישל מודל", עם צביעה דו-גוונית מבחוץ (כולל התאמה של צבע האוהל), רצפת פרקט מבפנים ותאורה לדרי הקומה העליונה. עוד כוללת החבילה – תאורת 'לד' מלאה עם מערכת לשטיפת יחידות התאורה וריפודי עור משולבי אלקנטרה.
פולקסווגן קליפורניה בישראל – מ-350,000 שקל
צילום: מנהל
קליפורניה מבוסס על טרנספורטר בגרסתו הקצרה (בסיס גלגלים של 300 ס"מ, אורך של 490 ס"מ, רוחב של 190.5 ס"מ וגובה של 199 ס"מ), ומורשה להוביל חמישה נוסעים ברמת "ביץ'", או ארבעה בלבד ברמת "אושן".
מערך אביזרים נוסף – קצת פחות ייחודי, אבל בעל חשיבות רבה – הוא זה הבטיחותי. מערכת הבטיחות המתקדמת התקנית היחידה היא מערכת לניטור שטחים מתים; יתר המערכות – בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – מוצעות בתוספת תשלום. גרסאות קליפורניה מוצעות עם ארבע כריות אוויר בלבד – כולן עבור זוג היושבים מלפנים.
פולקסווגן קליפורניה בישראל – מ-350,000 שקל
צילום: מנהל
בהיבט מערכת ההנעה, קליפורניה מוצע בישראל עם מספר מערכות הנעה לבחירה. לכל הגרסאות מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר, אולם גרסה אחת מסתייעת במגדש טורבו יחיד לטובת 150 כ"ס ו-34.7 קג"מ, ולגרסה אחרת יש שני מגדשי טורבו, לטובת 204 כ"ס ו-45.9 קג"מ. שתי הגרסאות מוצעות עם תיבת שישה הילוכים ידנית או עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ועם אפשרות בחירה בין הנעה קדמית או כפולה; שילוב של תיבה אוטומטית והנעה כפולה זמין רק בגרסת המנוע החזק יותר. לשתי הגרסאות שני מצברים.
מחירי פולקסווגן קליפורניה מתחילים ב-350,000 שקל לגרסה אוטומטית עם הנעה קדמית ברמת גימור "ביץ'", ומגיע עד 440,000 שקל לגרסת המנוע החזק עם הנעה כפולה ברמת הגימור "אושן"; מחיר יתר הגרסאות לא נמסרו.
פולקסווגן קליפורניה בישראל – מ-350,000 שקל
צילום: מנהל