סוזוקי סוויפט ספורט החדשה נחשפה רשמית, ונראה שגם הפעם היא לא תעשה עלייה לישראל. הדור החדש של הגרסה הספורטיבית מבטיח ביצועים טובים משמעותית, תודות למנוע טורבו ומשקל עצמי נמוך מבעבר. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי אין תוכניות לשיווק הספורט בישראל.
הדורות הקודמים לא נמכרו אצלנו בעיקר בשל היעדר תיבה אוטומטית במפרט אירופאי. ייתכן כי גם הזכרון מהניסיון המר של מכשירי תנועה בשיווק גרסת הספורט של האיגניס, בתחילת העשור שעבר, לא תורם לסיכוייה להגיע אלינו.
הדור החדש של הסוויפט ספורט מציע מרכב חמש דלתות, עיצוב אגרסיבי למדי ולראשונה מנוע טורבו - אותה יחידת 1.4 ליטר שמוצעת בישראל בסוזוקי קרוסאובר (SX4). המנוע החדש מפיק 140 כ"ס כמו בסופרמיני-פנאי, אך המומנט מעט גבוה יותר עם 23.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד לעומת 22.4 ב-1,500. לסוויפט ספורט הקודמת היה מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם 136 כ"ס ו-16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד.
סוזוקי סוויפט ספורט חדשה מצטיידת בטורבו
צילום: מנהל
סוזוקי לא מפרסמת נתוני ביצועים של הספורט, אך אלו צפויים להיות טובים משמעותית מהדור הקודם (7.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש), זאת גם תודות למשקל עצמי נמוך ב-80 ק"ג (975-965 ק"ג כעת).
סוזוקי סוויפט ספורט חדשה מצטיידת בטורבו
צילום: מנהל
הסוויפט הספורטיבית מציגה אורך של 389 ס"מ, רוחב של 173.5 ס"מ, גובה של 149.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 245 ס"מ, ארוך בשני ס"מ מזה של הדור היוצא. עוד נמסר כי למכונית החדשה יהיו מתלים ספורטיביים עם בולמי מונרו (כמו בעבר), היגוי שונה ותיבת שישה הילוכים ידנית.
פרטים נוספים על הסוויפט - בהם נתוני ביצועים ותצרוכת דלק - צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. סוזוקי סוויפט החדשה משווקת כיום בישראל בגרסאות ידניות ואוטומטיות, אך לפי שעה כאמור אין תוכניות לשיווק גרסת הביצועים אצלנו.
סוזוקי סוויפט ספורט חדשה מצטיידת בטורבו
צילום: מנהל