ריצ'ארד האמונד, אחד משלושת המנחים של התכנית "גרנד טור", עבר תאונה קשה במהלך הצילומים לעונה השנייה של התכנית. להאמונד שלום, למכונית – לא כל כך.
התאונה אירעה אמש (שבת) בשעות הצהריים, במהלך צילומים במסלול הגבעה המפורסם בעיר המברג שבשוויץ. לפי קטע הוידאו הקצר שבו מתועדת התאונה, נראה האמונד מגיע לפניה מהר מדי ומאבד שליטה על הרכב. התוצאה, כפי שניתן לראות, היא ירידה מהמסלול והתהפכות, שאחריה עלה הרכב באש. ואגב, לא מדובר בסתם רכב, אלא ברימאק קונספט 1 - מכונית על חשמלית, עם הספק של 1224 כ"ס ותג מחיר של כשני מליון לירות שטרלינג. אין ספק, האמונד יודע להתרסק בסטייל...
מהתאונה יצא האמונד, כאמור, בשלום פחות או יותר – זאת למרות התמונות הקשות, בהן נראית המכונית כשהיא הרוסה לחלוטין. האמונד, שהיה במכונית לבדו, הצליח להיחלץ מהמכונית בכוחות עצמו, ממש רגע לפני שהיא עלתה בלהבות. האמונד הוטס לבית החולים, כשהוא בהכרה מלאה – אך הבדיקות הרפואיות העלו כי המנחה סובל משברים בברכיים.
גרנד טור - ריצ'ארד האמונד מתרסק שנית
צילום: מנהל
האמונד בימים יפים יותר - וכואבים פחות
חברת רימאק, שהודיעה אף היא על התאונה, דיווחה בין היתר כי מדובר היה בצילום של מבחן השוואתי בין שתי מכוניות על אחרות – אולם טרם נמסר באילו מכוניות מדובר.
גרנד טור - ריצ'ארד האמונד מתרסק שנית
צילום: מנהל
ג'רמי קלארקסון, יחד עם ג'יימס מיי – שותפיו של האמונד לתכנית - סיפרו כי ברגע שהבחינו בתאונה, הם רצו לכיוונו של האמונד - ולמראה הרכב ההרוס, היו בטוחים שהאמונד מת. מספר שעות לאחר מכן, צייץ קלארקסון בחשבון הטוויטר שלו כי "זאת הייתה התאונה הגדולה ביותר שראיתי והמפחידה ביותר, אבל באופן לא ייאמן – נראה כי ריצ'ארד בסדר".
יצוין כי זוהי כבר הפעם השנייה בה האמונד – בן 47, נשוי ואב לשתי בנות – נפצע במהלך הצילומים לעונה השנייה של התכנית. רק לפני כשלושה חודשים נפצע המנחה בעקבות נפילה מאופנוע, במהלך צילומים לפרק שנערכו במדינת מוזמביק שבאפריקה. יחד עם זאת, גם התאונה הנוכחית וגם זו שהתרחשה באפריקה עדיין מתגמדות לעומת התאונה הכמעט-קטלנית של האמונד ב-2006 – אז כמנחה ב"טופ גיר" - בה התרסק עם מכונית הסילון "ומפייר דראגסטר" במהירות של 464 קמ"ש, בעקבותיה נכנס לתרדמת בת שבועיים.
גרנד טור - ריצ'ארד האמונד מתרסק שנית
צילום: מנהל