ה"סיפתח" של אודי ל-2017 הוא תחילת שיווק ה-SQ7 (שאת ההתרשמות שלנו ממנו בהשקה אתם יכולים לקרוא כאן). כלים ראשונים כבר נחתו בארץ ופעילות השיווק הרשמית תחל בימים הקרובים. גרסת הביצועים של רכב הפנאי הגדול חמושה במנוע V8 דיזל מוגדש בנפח 4.0 ליטר, שלפי אודי הינו המנוע החזק מסוגו בתחום הפנאי. המנוע האימתני מצויד בשני מגדשי טורבו ובנוסף במגדש-על חשמלי ומייצר 435 כ"ס ו-91.8 קג"מ. כל זה משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וכמובן להנעה כפולה. נתוני הביצועים מכובדים ביותר, בייחוד עבור רכב בגודל הזה: 250 קמ"ש מרביים (מוגבל כמובן) והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 ש'.
ה-SQ7 יקר משמעותית מהדגם הרגיל, עם תג מחיר שיחל ב-845,000 שקלים לעומת החל מ-496,000 שקלים ל-Q7. והדגש הוא על "יחל" – המחיר יכול כמובן לעלות בהתאם לתוספות. רמת האבזור הבסיסית עשירה, כצפוי לאור המחיר, וכוללת מערכת מולטימדיה, לוח מחוונים מוקרן שמאפשר בחירה בין מספר תצוגות, מערכת שמע של בוז, תאורת לד מלאה, מצלמות היקפיות, פתיחה חשמלית לתא המטען, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, ריפוד עור איכותי יותר, תפעול חשמלי לכיוון המושבים וההגה ואפשרות לבחירה בין מושבי S ספורט למושב רגיל ומאוורר. ה-SQ7 מגיע עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות שכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.
אודי SQ7 נוחת בארץ
צילום: מנהל
ל-SQ7 קפיצי אוויר מתכווננים ואפשרות לבחור "מצב ניהוג". הרכב יגיע עם גג זכוכית נפתח, וחישוקי "20 (285/45), אך ניתן לקבלו גם עם חישוקי "21 (285/40) ו-"22 (285/35). עיצובו החיצוני יבדל מה-Q7 הרגיל בארבעה מפלטים מרובעים, ספוילר אחורי, ספים ייחודים, קליפרים אדומים, דיפיוזר ועוד. ניתן יהיה גם להזמין את החבילה הדינאמית, שכוללת מייצבים אקטיביים חשמליים, דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית והיגוי אחורי.
אודי SQ7 נוחת בארץ
צילום: מנהל