אלירן יפרח ואדר מלמד הם המנצחים הגדולים של ראלי יוון, עם מקום ראשון כללי. בנוסף לצוות יפרח-מלמד, התחרו במרוץ תשעה צוותים ישראליים נוספים - בהם רז היימן והלל סגל (צוות פוינטר) שזכו במקום השלישי, וצוות פרל-פנגו (מקום 12) – שרק יומיים קודם לכן סיימו את ההלאס ראלי, שהתקיים ביוון אף הוא.
ראלי יוון – מקום ראשון לצוות ישראלי!
צילום: אבירם פריג', רפי כהן, עמוד הפייסבוק של מלמד ספורט מוטורי
אלירן יפרח ואדר מלמד
ראלי יוון הוא ראלי קצר יחסית – השנה הוא נמשך ארבעה ימים, בהם עברו המתחרים 900 ק"מ, 530 מתוכם בקטעים תחרותיים.
ראלי יוון הפך זה מכבר, בזכות הקרבה הגאוגרפית והעלות הנמוכה יחסית שנובעת מכך, לפופולארי בקרב הצוותים הישראלים. כך ראינו השנה צוותים שכבר התחרו כאן בעבר, כגון שי שמעוני וגדעון בן-שמואל (צוות "גתוס-כל גדר"), ודדי שפרונצק ורן סיטון. ויותר מכך – כמעט שליש מהמתחרים השנה היו ישראלים – עשרה צוותים מתוך 33! ככה זה כשבגלל חוק הספורט המוטורי ליגת הקרוס-קאנטרי הישראלית, שבעבר עלתה ופרחה, בקושי מתפקדת.
הצוותים הישראליים התחרו במגוון רחב של קטגוריות, צל"צ (הפופולרית ביותר – ארבעה צוותים) ורכבי ראלי בקטגוריה T1, T2 וללא הגבלה (TH).
ראלי יוון – מקום ראשון לצוות ישראלי!
צילום: אבירם פריג', רפי כהן, עמוד הפייסבוק של מלמד ספורט מוטורי
דדי שפרונצק ורן סיטון
כאמור, הנוכחות המאסיבית של הצוותים הישראלים באה לידי ביטוי בתוצאות – אלירן יפרח ואדר מלמד, שהתחרו בקטגוריית SSV.2 (עם קאן אם מאבריק X3) זכו במקום הראשון הכולל (משמע היו הרכב המהיר ביותר במירוץ) וצוות פוינטר-ליוגב של רז והלל (שהתחרו בקטגוריית T1.1) זכה במקום השלישי הכולל במרוץ. מתוך עשרת הצוותים, תשעה סיימו את המרוץ. הצוות שלא סיים את המרוץ הוא הוא של גל שחם ואופיר קיד (T1.1), וזאת בשל תקלה בתיבת ההילוכים.
נזכיר כי רז היימן והלל סגל מתחרים השנה ב"אליפות מירוצי הבאחה במזרח אירופה" , וזהו עבורם המירוץ השני באליפות. המרוץ הראשון היה באחה רומניה, שהתקיים בתחילת מאי, ובו זכה הצוות במקום הראשון. לפניהם עוד לפחות שתי תחרויות על מנת להתמודד על המקום הראשון בליגה, אולם כרגע טרם הוחלט באילו מרוצים ישתתף הצוות.
ראלי יוון – מקום ראשון לצוות ישראלי!
צילום: אבירם פריג', רפי כהן, עמוד הפייסבוק של מלמד ספורט מוטורי
הצוללת הצהובה של רז והלל, צוות פוינטר
סייעה בהכנת הכתבה: נאווה מנדלסון