בין ה-31 לאוקטובר ל-1 לנובמבר, תתקיים בתיאטרון הבימה בתל אביב הוועידה החמישית ל'תחליפי דלקים ותחבורה חכמה'. מדובר בשיתוף פעולה של התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, משרד המדע וקרן היסוד, אשר מבליטה את המיזמים המקומיים בישראל, במטרה להדגיש את העשייה המקומית בתחום הצומח.
ממשיכים להחליף את הדלק
צילום: מנהל

בכנס ישתתפו מאות מפתחים, יזמים, אנשי ממשל ובכירים מתעשיית הרכב. הכנס יעסוק בעתיד עולם התחבורה עם כניסתן של הנעות חליפיות והתפתחות המכונית האוטונומית. במהלך הוועידה מכון היצוא יקיים פגישות עם משלחות בינלאומיות כדי לחברן לתעשייה המקומית.
"ההתעניינות העולמית בוועידה החמישית, מציגה את המובילות של ישראל בתחום התחבורה החכמה". הסבירה ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה והוסיפה "הוועידה והפאנלים השונים יציגו את האתגרים והחזון של התעשייה העולמית בכלל, ושל ישראל בפרט, לשנים הקרובות".
ממשיכים להחליף את הדלק
צילום: מנהל
ראטן טאטא, יו"ר קבוצת טאטא לשעבר
כמו בפעמים קודמות, לוועידה תגיע רשימה ארוכה של בכירים מתעשיית הרכב ומתחום האנרגיה בעולם. בין השמות הבולטים נמצאים ראטן טאטא, שהיה יו"ר קבוצת טאטא; ד"ר יאנגצ'או צ'אי, סגן נשיא יונדאי העולמית לאסטרטגיה ופיתוח; לוקה דה מאו, יושב ראש סיאט; סטפנו דומיניקלי, יושב ראש למבורגיני (שבעבר ניהל את קבוצת הפורמולה 1 של פרארי); ערן סנדאוהס, סגן נשיא בדלפי ואנדרס סשמל, מנהל המחקרים המתקדמים בפורד.
ממשיכים להחליף את הדלק
צילום: מנהל
ד"ר יאנגצ'או צ'אי, סגן נשיא יונדאי העולמית לאסטרטגיה ופיתוח
כרגיל בזמן הועידה תתקיים תערוכת מיזמים בתחום התחבורה החכמה, ובמהלך הכנס יוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בשימוש בתחליפי נפט על שם אריק ושילה סמסון. במסגרת הכנס תתקיים, הפעם בבאר שבע, סדנת סייבר לתחבורה חכמה – יוזמה משותפת של סייברספארק אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמנהלת.