תערוכת פרנקפורט שופעת השנה בחידושים מעניינים, ויצרניות הרכב השונות לא זנחו גם את תחום מכוניות התצוגה - מכוניות שלעיתים נועדות רק כדי למשוך קהל לדוכן היצרנית, אבל לפעמים גם נותנות הצצה לעתיד דגם סדרתי כלשהו. בחרנו בשלוש מכוניות תצוגה מסקרנות, שראויות למקום של כבוד השנה.
·
תערוכת פרנקפורט 2017 - כל החשיפות

רנו סימביוז - העתיד האוטונומי
מכונית התצוגה של רנו השנה נקראת סימביוז (Symbioz). השם הוא עיוות של המילה "Symbiosis" (סימביוזה או "צוותאות"), שפירושה חיים משותפים של שני אורגניזמים נפרדים, שלא יכולים להתקיים כל אחד בנפרד. ורנו לא בחרה בשם הזה סתם - הסימביוז הוצגה יחד עם בית חכם, בתוכו היא יכולה לחנות ולהפוך לחדר אירוח מפנק ולהיטען.
הסימביוז היא מכונית חשמלית אוטונומית, עם תא נוסעים מודולרי. במצב נהיגה אנושית יש גלגל הגה ומושבים קדמיים הפונים לכיוון הנסיעה, במצב נהיגה ממוחשבת המושבים מסתובבים לכיוון השני וגלגל ההגה נעלם מתחת לקונסולה. כל זאת לטובת חווית נסיעה שיתופית ומרווחת. לסימביוז שני מנועים חשמליים הממוקמים מאחור ומפיקים יחד 680 כ"ס ו-67.2 קג"מ. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך טווח הנסיעה המשוער כן - 500 ק"מ, תודות למצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת גדולה (72 קילוואט-שעה).
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל
בעוד מכונית התצוגה לא תגיע לייצור סדרתי, כבר בשנה הבאה רנו תציג דגם תצוגה נוסף עם הפנים לייצור, שיתבסס על אותם המאפיינים. דגם זה צפוי להגיע לייצור עד שנת 2023, עם הנעה חשמלית ויכולת נסיעה אוטונומית. והבית החכם? אותו כפי הנראה תצטרכו לבנות כבר לבד, בלי עזרת רנו.
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל
מכונית התצוגה שרנו תציג בשנה הבאה, ושתהפוך לסדרתית ב-2023, נחשפה רק באיור חלקי זה
קיה פרוסיד - העתיד המשפחתי
בזמן שרנו משתעשעת בעתיד הרחוק, קיה בחרה השנה להתמקד במה שיקרה כפי הנראה כבר שנה הבאה: חשיפת דור חדש של קיה סיד. המשפחתית הקומפקטית שזכתה להצלחה בישראל בעיקר בגרסת הסטיישן, כבר לא צעירה (הוצגה בתחילת 2012), ומכונית התצוגה "פרוסיד" (Proceed, להמשיך) רומזת כיצד תיראה הסיד הבאה. בחירה בשם פרוסיד, שבדור הנוכחי משמש את הסיד שלוש דלתות (pro_cee'd), עשויה לרמוז כי בדור הבא זו תציע מרכב שוטינג-ברייק, מעין סטיישן-קופה, כמו מכונית התצוגה.
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל
קיה לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו, ומסתפקת בהצגת כיוון העיצוב - חיצוני ופנימי. מיותר לציין שהמכונית שאנחנו רואים בתערוכת פרנקפורט תעבור שורה ארוכה של שינויים לפני שתגיע לייצור, חלקם בגלל צרכי התקינה ובפרט עמידה בדרישות הבטיחות המחמירות שנהוגות באירופה, וחלקם פשוט כי מכוניות סדרתיות נדרשות לעמוד גם ביעדי מחיר נמוכים.
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל
בורגוורד איזבלה - העתיד הסיני
האיזבלה (Isabella) של בורגוורד (Borgward), מותג גרמני שפשט רגל ב-1961 וקם לתחייה בבעלות סינית בשנת 2008, אמורה לשרת שתי מטרות. מחד, היא אמורה להזכיר לכולנו את בורגוורד איזבלה משנות ה-50, מכונית הסדאן הנאה והמזוהה ביותר עם המותג המקורי. ומאידך, גם לרמוז על עתיד חשמלי של המותג, שיחל בסוף השנה למכור מכוניות באירופה - לראשונה מזה יותר מ-55 שנה.
האיזבלה היא מכונית סדאן עם ארבעה מושבים, ועיצוב בהשראת האיזבלה הקלאסית. אורכה 500 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ וגובהה 140 ס"מ - ממדי אורך ורוחב גדולים בהרבה מהדגם המקורי (439 ו-170 ס"מ בהתאמה, וגובה של 148 ס"מ). היא מצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שיוצרים הנעה כפולה ומספקים ביחד 300 כ"ס ו-45.8 קג"מ. האיזבלה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש, ומציעה טווח נסיעה של 500 ק"מ.
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל
בשלב זה לא ברור אם בורגוורד תייצר את האיזבלה, אולי אף כמקדמת תדמית במספרים נמוכים. עד שיוחלט בנושא, ביצרנית הודיעו על תחילת שיווק רכב פנאי ראשון בגרמניה בסוף השנה (ה-BX7 שהושק ב-2015 בסין), וישיקו שני רכבי פנאי נוספים מאוחר יותר. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק המותג החדש-ישן בישראל.
תערוכה נוצצת: מכוניות תצוגה - רנו, קיה ובורגוורד
צילום: מנהל