יונדאי חשפה רכב חשמלי חדש, בעל מנוע תא דלק. המערכת, שמפיקה אנרגיה חשמלית על-ידי תגובה כימית בין מימן לחמצן, מאפשרת תנועה ללא זיהום (תוצר הלוואי היחיד הוא אדי מים), כמו גם תדלוק מהיר בדומה לרכב בנזין. מנגד, תשתית התדלוק למכוניות מימן נמצאת עדיין בחיתוליה - למרות שמלבד יונדאי גם הונדה וטויוטה מציעות מכוניות דומות.
יונדאי חשפה רכב פנאי מונע במימן
צילום: מנהל
רכב הפנאי החדש, ששמו יפורסם רק בינואר הבא (בתערוכת הטכנולוגיה CES), מחליף את רכב המימן הסדרתי הראשון של יונדאי. בעוד שזה האחרון היה רק גרסה של יונדאי טוסון (דור קודם), הפעם היצרנית הקוריאנית הולכת צעד קדימה ובדומה לטויוטה, שהשיקה רכב מימן ייעודי (מיראי), תציע רכב פנאי שתוכנן מראש כרכב תא דלק.
הרכב החדש נחשף כעת בגרסת טרום-ייצור, כלומר יגיע לאולמות התצוגה בשינויים מינוריים. בקוריאה זה יקרה זמן קצר לאחר תערוכת CES, לישראל, בדומה לטוסון FCV ולמיראי, הרכב החדש אינו צפוי להגיע.
יונדאי חשפה רכב פנאי מונע במימן
צילום: מנהל
מיונדאי נמסר כי הרכב החדש יציע מערכת הנעה מתקדמת מבעבר, עם שיפור להספק של 20% (ל-163 כ"ס), כמו גם טווח נסיעה של 800 ק"מ בין תדלוקים. אלו כאמור אורכים דקות ספורות, בניגוד לרכב חשמלי מבוסס מצברים הזקוק לזמן הטענה ארוך יחסית.
יונדאי חשפה רכב פנאי מונע במימן
צילום: מנהל
עוד נמסר כי לרכב החדש מיכל משופר לאחסון מימן, שאיפשר גם דחיסות גבוהה יותר של הגז וגם משקל ועובי נמוכים יותר של המיכל. מערכת ההנעה המשופרת גם מאפשרת הנעה בטמפרטורות נמוכות מבעבר, עד מינוס 30 מעלות, מנקודות התורפה הבולטות של הטכנולוגיה בעבר.
יונדאי חשפה רכב פנאי מונע במימן
צילום: מנהל
רכב המימן החדש הוא חלק מתוכנית מקיפה של יונדאי בתחום האנרגיה הירוקה. מלבדו, בשנה הבאה תושק גרסה חשמלית מבוססת מצברים של רכב הפנאי הקטן (יונדאי קונה), עם טווח נסיעה של 390 ק"מ. עד לשנת 2021 מתוכננת השקת גרסה חשמלית לאחת ממכוניות מותג היוקרה ג'נסיס, ואחרי 2021 תושק מכונית חשמלית מבוססת מצברים עם טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ.