היו שנים בהן היה נדמה כי קטגוריית הסופרמיני האוטומטיות נדחקה מעט הצידה בשוק הרכב הישראלי. שיטת חישוב שווי השימוש שהייתה נהוגה עד שנת 2010 והפלתה אותן מול המכוניות המשפחתיות, צמיחה בממדים ובאיכות של רכבי מיני זולים ומבצעי מכירות בקטגוריית המשפחתיות קומפקטיות ורכבי פנאי, הפכו את מכוניות הסופרמיני לפחות אטרקטיביות - עם מחיר גבוה ביחס לתמורה ומפרט טכני לא אטרקטיבי.
סימן ראשון לשינוי הגיע מכיוון סיאט, שהציעה איביזה אוטומטית (רובוטית דו-מצמדית) במחיר דומה לשל מכוניות מיני אוטומטיות, זכתה לפופולריות והפכה לסופרמיני הנמכרת ביותר מספר שנים ברציפות. למרבה הצער, ההצלחה של האיביזה לא עודדה יבואנים נוספים להוריד את מחיר הסופרמיני שלהם באופן דומה, אולם בהחלט נרשמה מגמת ירידת מחירים בקטגוריה.
מי הסופרמיני המאובזרת ביותר בישראל?
מהצד השני נרשם שיפור משמעותי ברמת האבזור של דגמים רבים, כשרמות האבזור הגבוהות כוללות לא פעם פריטים שעד לא מזמן היו שמורים למכוניות גדולות ויקרות בהרבה. גם בתחום יחידות ההנעה נרשמה התקדמות, עם מנועים חזקים יותר ותיבות הילוכים מתקדמות יותר.
למעשה, בלא מעט מהסופרמיני הנמכרות כיום בשוק המקומי ניתן למצוא רמות אבזור וביצועים הדומים - ואף טובים יותר - מגרסאות הבסיס של משפחתיות קומפקטיות. עובדה זו, יחד עם צמיחה בגודלן והפרש המחיר, מסייעים לעורר חיים חדשים בקטגוריה.

שנת השקה: 2014
טווח מחירים: 103,000-100,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הדור החמישי של הסופרמיני מבית אופל הוא למעשה מתיחת פנים של קודמו, דבר הניכר במיוחד בעיצוב החיצוני, במידות, היצע המנועים המקומי וביכולת הדינמית. תא הנוסעים לעומת זאת, שופר משמעותית ומציע עיצוב מודרני ואיכות מכובדת.
המרחב הפנימי טוב מלפנים ומאחור, והקורסה היא מהמרווחות בקטגוריה. תא המטען גדול יחסית ובעל מבנה רבוע ויעיל. הקורסה גם מתהדרת במערכות בטיחות מקוריות - תחת השם אופל-איי, הכוללת התרעה על סטיה מנתיב ושמירת מרחק וקריאת תמרורים - אבזור שעדיין לא נפוץ מספיק לצערנו.
חסרונה הגדול של הקורסה הוא ביחידת ההנעה המיושנת, דבר המתבטא ברעש, ביצועים ותצרוכת דלק שנופלים מהמקובל בקטגוריה.
יתרונות: איכות, מרחב פנימי, אבזור בטיחות מקורי
חסרונות: ביצועים, תצרוכת דלק
גרסה נבחרת: אנג'וי - 1.4 ל' (90 כ"ס), אוטו' 6 הילוכים
מחיר: 103,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה מקורית הכוללת מצלמת נסיעה לאחור, ממשק קארפליי/אנדרואיד אוטו, בקרת אקלים
אבזור בטיחות מתקדם: התרעת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי תמרורים
שנת השקה: 2012
מחיר: 77,000 שקל

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
דאצ'יה סנדרו סטפווי משווקת עם תיבת הילוכים רובוטית (מצמד בודד) בשידוך למנוע בנזין (0.9 ל' טורבו, 90 כ"ס). מעבר לאיפור השטח, תמצאו בסטפווי גם מרווח גחון גדול יותר מסנדרו רגילה (17.3 ס"מ מול 14.8 ס"מ). נתון זה, יחד עם ממדים חיצוניים גדולים יחסית לקבוצה ופסי מטען על הגג, יוצרים מראה חיצוני המזכיר רכב פנאי.
יתרונה הגדול של הסנדרו הוא במחירה הנמוך ובמרחב הפנים הגדול, אך יש לשים לב לכך שתא הנוסעים מעוצב בצורה פשוטה ומיושנת ועשוי מחומרים זולים למגע. כמו כן רמות הרעש גבוהות ורמת הבטיחות אינה בסטנדרט המקובל בקבוצה.
יתרונות: מחיר, שימושיות
חסרונות: איכות חומרים, עיצוב פנים, רעש, בטיחות
גרסה נבחרת: סטפוויי - 0.9 ל', ט' (90 כ"ס), רובוטית מצמד בודד, חמישה הילוכים
מחיר: 77,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה עם מסך "7, דיבורית בלוטות', חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: אין
שנת השקה: 2015
טווח מחירים: 123,000-103,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הסופרמיני של הונדה מתבלטת בזכות חלל פנים גדול, שאף צמח מעט לעומת הדור הקודם, ושפע אפשרויות סידור מושבים. גם תא המטען גדול ושימושי.
תא הנוסעים לא מתבלט באיכות החומרים, ויחידת ההנעה בינונית מבחינת ביצועים ואינה מהשקטות, אך מציעה תצרוכת דלק נאה - למשל ביום מבחן מגוון שנערך ב"אוטו" עמדה על כ-15.4 ק"מ לליטר בממוצע. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית בכל רמות הגימור, והתרעת סטיה מנתיב וקריאת תמרורי מהירות ברמות הבכירות.
מחיר הג'אז, נקודת תורפה היסטורית בשוק המקומי, הוזל משמעותית בדור הנוכחי. למעט הגרסה הבכירה והיקרה מדי, הדגם הנוכחי תחרותי בהרבה.
יתרונות: מרחב, שימושיות, תצרוכת דלק, אבזור בטיחות מתקדם
חסרונות: רעש מנוע, ביצועים, איכות תא נוסעים
גרסה נבחרת: קומפורט - 1.3 ל' (102 כ"ס), רציפה
מחיר: 106,000 שקל
אבזור נוחות: מערכת מולטימדיה עם מסך "7, חיישני חניה אחוריים, בקרת שיוט, חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: התרעת התנגשות מלפנים, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים

שנת השקה: 2011 (מתיחת פנים 2014, 2017)
טווח מחירים: 110,000-101,000 שקל

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הדור השלישי של טויוטה יאריס אינו צעיר, ועבר בשנת 2014 מתיחת פנים במטרה לעדכן את עיצובו האפרורי. בתחילת 2017 הוצגה מתיחת פנים נוספת - שהושקה בארץ לאחרונה - וכוללת מנוע 1.5 ל' חדש שמחליף את יחידת ה-1.3 ל' ועדכונים נוספים לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים.
תא הנוסעים, למרות שיפור נוסף במתיחת הפנים האחרונה, עדיין פחות מרשים בהשוואה למתחרות מודרניות יותר. רמת האבזור טובה וכוללת גם אבזור בטיחות מקורי עשיר - בלימת חירום אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.
יחידת הכוח החדשה מהווה שיפור ניכר לעומת הקודמת והיא יעילה וחסכונית. נוחות הנסיעה ביאריס בינונית ורמות הרעש גבוהות. גרסת הכלאיים אינה זולה, אך מציעה חווית שימוש ייחודית בקטגוריה ותצרוכת דלק מצוינת בכל מצב.
יתרונות: תצרוכת דלק, אבזור בטיחות מתקדם, גרסה היברידית
חסרונות: רעש, נוחות עירונית, עיצוב פנים
גרסה נבחרת: היברידית - 1.5 ל' (99 כ"ס), רציפה
מחיר: 110,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה עם מסך "7, הנעה בכפתור, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת
אבזור בטיחות מתקדם: בלימת חירום אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים

שנת השקה: 2014
טווח מחירים: 116,000-104,500 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
ה-i20 היא אחת הגדולות בקטגוריית הסופרמיני, דבר הניכר במרחב פנים נדיב ותא מטען גדול. העיצוב החיצוני בדור השני נאה ובולט מבעבר, אך העיצוב הפנימי פשוט ואיכות החומרים לא מרשימה.
נוחות הנסיעה העירונית ב-i20 מכובדת, אך לסופרמיני הקוריאנית מנוע ותיבת הילוכים מיושנים, שתורמים לרמת ביצועים בינונית ותצרוכת דלק מאכזבת. ולמרות רמת אבזור נמוכה, ה-i20 היא גם מהיקרות בקטגוריה.
יתרונות: מרחב, תא מטען, נוחות נסיעה
חסרונות: מחיר, אבזור, ביצועים, תצרוכת דלק, עיצוב פנים
גרסה נבחרת: פרימיום - 1.4 ל' (100 כ"ס), אוטו' 4 הילוכים
מחיר: 110,000 שקל
אבזור נוחות: בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות, חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: מובילאיי (התקנה מקומית)

שנת השקה: 2014
טווח מחירים: 113,500-99,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הדור השני של הסופרמיני של מאזדה תומך בטענת ה"זום-זום" של המותג - היא מהמהנות ביותר לנהיגה בקטגוריה, עם תחושה קלילה ותגובות טובות לפקודות היגוי. המנוע האטמוספרי לא חריג בנתוניו על הנייר, אך בפועל רמת הביצועים מהטובות בקטגוריה - בין היתר תודות לתיבה אוטומטית מצוינת עם מהירות תגובה טובה ואופי פעולה נעים.
מרחב מאחור הוא נקודת תורפה בולטת במאזדה 2, עם תחושה צפופה יחסית, וכך גם נוחות הנסיעה העירונית שאינה טובה.
סביבת הנהג של ה-2 היא מהטובות בקטגוריה, עם איכות חומרים ורמת אבזור גבוהות יחסית. גרסת האבזור הבכירה, פיור-וויט, עם מושבי ודיפוני עור, יקרה אך יוצאת דופן בתחושת העושר בקטגוריה. רמת האבזור הבסיסית של ה-2 לא מציעה אבזור בטיחות מתקדם. רמת האבזור האמצעית, דיינמיק, מציעה סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, ורמת האבזור הבכירה, פיור-וויט, מוסיפה ניטור שטחים מתים.
יתרונות: איכות ועיצוב סביבת נהג, התנהגות, ביצועים, תצרוכת דלק, אבזור, אבזור בטיחות מתקדם
חסרונות: מרחב מאחור, נוחות נסיעה עירונית
גרסה נבחרת: פיור ווייט - 1.5 ל' (111 כ"ס), אוטו' 6 הילוכים
מחיר: 113,500 שקל
אבזור נוחות: מערכת מולטימדיה עם מסך "7, הנעה ללא מפתח, פנסי לד מלא, מושבי עור, חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: ניטור שטחים מתים, התרעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית

שנת השקה: 2012 (מתיחת פנים 2016)
טווח מחירים: 83,000-72,000 שקל

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הספייס סטאר היא המכונית הקטנה ביותר בקטגוריה - מידותיה גדולות אך במעט מהמקובל בקטגוריית המיני - ואחת הזולות שבהן. למרות מידותיה הקטנות, הספייס סטאר מציעה מרחב פנים סביר לנוסעים במחיר של תא מטען קטן במיוחד.
ב-2016 עברה הספייס סטאר מתיחת פנים ששיפרה מעט את איכות תא הנוסעים ואת איכות הנסיעה. אך הספייס סטאר עדיין לא מצטיינת, בלשון עדינה, בסעיפים אלו. הנוחות עוד סבירה, אך היכולת הדינמית, עיצוב תא הנוסעים ואיכות החומרים בספייס סטאר נמוכה במופגן מהמקובל בקטגוריה, ובידוד הרעשים לקוי. יחידת הכוח חסכונית אך מתקשה בעומס, רועדת ורועשת במיוחד.
רמת האבזור בספייס סטאר גבוהה ביחס למחירה, אם כי כבר פחות חריגה מכפי שהייתה כשהושקה לפני מספר שנים. אך במקביל לאבזור הנוחות הנדיב, בולטת העובדה שהרכב נעדר כל מערכת בטיחות מתקדמת, מלבד מערכת בהתקנה מקומית.
יתרונות: תצרוכת דלק, מחיר
חסרונות: איכות, יכולת דינמית, רעש, תא מטען, נוחות נסיעה
גרסה נבחרת: פרימום - 1.2 ל' (80 כ"ס), רציפה
מחיר: 82,900 שקל
אבזור נוחות: בקרת אקלים, בקרת שיוט, מפתח חכם, פנסי קסנון, חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: מובילאיי (התקנה מקומית)

שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים 2013)
מחיר: 100,000 שקל (מעשית, מוצעת קבוע ב"מחיר מבצע" סביב 80,000 שקלים).
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הסופרמיני של ניסאן הוחלפה בדור חדש אשתקד, אך הוא עדיין לא משווק בישראל. הדגם שכן משווק הוא מכונית סופרמיני בסיסית וקטנה יחסית. התלונה העיקרית נוגעת לאיכות חומרים לא מרשימה בתא הנוסעים ואבזור מקורי דל. גם יחידת ההנעה אינה מרשימה - היא רועשת, מספקת ביצועים פושרים ותיבת ההילוכים איטית - אך חסכונית למדי בנהיגה רגועה.
יתרונות: מרווח, תצרוכת דלק
חסרונות: הוחלפה בדגם חדש בחו"ל, איכות חומרים, ביצועים, רעש, בטיחות, אבזור
גרסה נבחרת: ויזיה - 1.2 ל' (80 כ"ס), רציפה
מחיר: 100,000 שקל
אבזור נוחות: מערכת שמע עם קישור בלוטות', מראות צד מתקפלות חשמלית
אבזור בטיחות מתקדם: אין
שנת השקה: 2015
מחיר: 94,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הבאלנו, אחת משתי מכוניות הסופרמיני של סוזוקי, ממוצבת מעל הסוויפט וגדולה ממנה. תא הנוסעים שלה בעל עיצוב פשוט ואיכות החומרים לא מבריקה. מנגד, המרחב מאחור לשני מבוגרים מצוין ותא המטען גדול.
לבאלנו יחידת מנוע חלש יחסית ורועש, המשודך לתיבה רציפה. בזכות משקל עצמי נמוך הביצועים סבירים ותצרוכת הדלק טובה מאוד. גם האבזור מכובד והמחיר תחרותי - אך ציון בטיחות נמוך במבחן הבטיחות של Euro NCAP (שלושה כוכבים) פוגע משמעותית בחבילה. הבאלנו לא מגיעה ארצה עם אבזור הבטיחות המתקדם איתה היא מוצעת באירופה, ומסתפקת במערכת בהתקנה מקומית.
יתרונות: מרחב, שימושיות, אבזור
חסרונות: מנוע, רעש, איכות חומרים, בטיחות
גרסה נבחרת: GLX -ט 1.2 ל' (90 כ"ס), רציפה
מחיר: 94,000 שקל
אבזור נוחות: פנסי קסנון, חישוקים קלים, בקרת שיוט
אבזור בטיחות מתקדם: מובילאיי (התקנה מקומית)
שנת השקה: 2017
מחיר: 92,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
דור חדש לחלוטין לסוויפט - הסופרמיני של סוזוקי שזכתה להצלחה נאה אצלנו בדורות הקודמים - הושק לאחרונה. הסוויפט החדשה מעט קצרה מקודמתה, אך בסיס הגלגלים גדול יותר וכך גם הרוחב.
מרחב הפנים בסוויפט החדשה שופר ורמת אבזור המותרות נאה - אך תא הנוסעים מציע עיצוב שבלוני ומשעמם (בעיקר אחרי תא הנוסעים הצעיר של האיגניס) העשוי מחומרים לא מרשימים. תחום מערכות הבטיחות המתקדמות מאכזב לא פחות - המקוריות פשוט לא מגיעות ארצה כלל, מה שגורר ציון נמוך של שלושה כוכבים במבחן הבטיחות של Euro NCAP. תא המטען גדל בהשוואה לדור הקודם, אך עדיין מהקטנים בקטגוריה.
לסוויפט יחידת הנעה חלשה ורועשת, אך בזכות משקל עצמי קל היא זריזה במהירויות עירוניות ותצרוכת הדלק טובה מאוד. התנהגות הכביש טובה והיא מגיבה בחדווה לפקודות הנהג, אך נוחות הנסיעה בינונית. רמות גבוהות של רעשי רוח, כביש ומנוע (תחת מאמץ) פוגעות בחבילה.

יתרונות: מחיר, תצרוכת דלק, אבזור, התנהגות
חסרונות: איכות חומרים, עיצוב פנים, נוחות נסיעה, בידוד רעשים, בטיחות
גרסה נבחרת: GLX -ט1.2 ל' (90 כ"ס), רציפה
מחיר: 92,000 שקל
אבזור נוחות: מפתח חכם, חישוקי סגסוגת, בקרת אקלים, פנסי LED קדמיים, מראות מתקפלות
אבזור בטיחות מתקדם: מובילאיי (התקנה מקומית)

שנת השקה: 2008 (מתיחת פנים 2012, 2015)
טווח מחירים: 112,000-86,000 שקל

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
למרות שמחליפתה הוצגה כבר, בארץ עדיין משווקת האיביזה הקודמת, שמציעה את מחיר הבסיס האטרקטיבי ביותר לקטגוריה, מחיר שהפך אותה לסופרמיני הנמכרת ביותר בארץ.
האיביזה קיבלה לאחרונה את מנוע ה-1.0 ל' טורבו של קבוצת פולקסווגן. בשילוב תיבת הילוכים יעילה (רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים), רמת הביצועים מרשימה וכך גם תצרוכת הדלק. מנגד, נוחות הנסיעה בחלק מהגרסאות לא מצטיינת והמרחב מאחור בינוני.
גילה של האיביזה ניכר בסביבת הנהג המיושנת ובאבזור הבטיחות הדל, והחלפתה כאמור קרובה. עם זאת, מחירה הנמוך גורם לה להמשיך ולהיות אטרקטיבית.
יתרונות: ביצועים, תצרוכת דלק, מחיר בגרסת כניסה
חסרונות: הוחלפה בדגם חדש, תא נוסעים פשוט, נוחות נסיעה, אבזור בטיחות מתקדם
גרסה נבחרת: סטייל - 1.0 ל', ט' (110 כ"ס), רובוטית דו-מצמדית, 7 הילוכים
מחיר: 86,000 שקל
אבזור נוחות: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "5 ודיבורית בלוטות'
אבזור בטיחות מתקדם: אין
שנת השקה: 2016
טווח מחירים: 100,000-95,000 שקל (5,000 פחות בתקופת ההשקה)
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הסופרמיני החדשה של סיטרואן מציעה עיצוב מיוחד, השואב השראה רבה מדגם הקקטוס של היצרנית. גם העיצוב הפנימי מוצלח וכולל - בדומה לחיצוני - אפשרויות שונות לשילובי צבעים. איכות החומרים לעומת זאת פחות מרשימה והממשק הדיגיטלי המורכב דורש הסתגלות.
שילוב מנוע הטורבו והתיבה האוטומטית עובד כראוי, הביצועים טובים וכך גם תצרוכת הדלק. כיול מתלים רך ירתיע חובבי נהיגה, ובמפתיע לא מצליח לספק נוחות נסיעה יוצאת דופן.
רמת האבזור גבוהות במיוחד וכוללות, לצד אבזור נוחות עשיר, גם מערכות בטיחות מקוריות מרמת הכניסה - התרעת סטיה מנתיב וקריאת תמרורים, שאליהם מצטרף ניטור שטחים מתים ברמת האבזור הבכירה. מרשים במיוחד לנוכח התמחור התחרותי של ה-C3 החדשה.

יתרונות: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור מותרות ובטיחות מתקדם, מחיר
חסרונות: איכות חומרים, ממשק דיגיטלי מורכב
גרסה נבחרת: שיין פק - 1.2 ל', ט' (110 כ"ס), אוטו' 6 הילוכים
מחיר: 100,000 שקל (95,000 בתקופת ההשקה)
אבזור נוחות: מערכת מולטימדיה עם מסך "7, חישוקים קלים, מפתח חכם, מצלמת דרך מקורית
אבזור בטיחות מתקדם: התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים
שנת השקה: 2014
טווח מחירים: 105,000-99,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הפאביה, כמו אחיותיה לקונצרן, מתבלטת במיוחד בזכות מנוע טורבו ותיבה דו-מצמדית המציעים יחד ביצועים מהטובים בקטגוריה לצד תצרוכת דלק מצוינת. התנהגות הכביש של הפאביה בטוחה אך נוחות הנסיעה, במיוחד בעיר, אינה טובה.
העיצוב החיצוני צעיר ואופנתי מבעבר, בעיקר ברמת האבזור הגבוהה המציעה צביעה שונה לגג, למראות הצד ולחישוקים. בתא הנוסעים הפאביה מציעה המראה מוכר ומכובד, הנדסת אנוש טובה ורמת אבזור מכובדת אך המושב האחורי צפוף יחסית. תא המטען גדול ושימושי. כל הגרסאות האוטומטיות מציעות בלימה אוטונומית כסטנדרט.
באוגוסט 2017 התחיל שיווק גרסאות 1.0 ליטר טורבו, שיחליפו בהדרגה את מנועי ה-1.2 ליטר.
יתרונות: ביצועים, תצרוכת דלק, אבזור
חסרונות: נוחות נסיעה, מרחב מאחור
גרסה נבחרת: סטייל - 1.2 ל', ט' (110 כ"ס), רובוטית דו-מצמדית, 7 הילוכים
מחיר: 102,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה עם מסך "6.5, מפתח חכם, חישוקים קלים
אבזור בטיחות מתקדם: בלימת חירום אוטונומית
שנת השקה: 2009 (מתיחת פנים 2013)
טווח מחירים: 114,000-99,000 שקל
מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הדור החמישי לסופרמיני של פולקסווגן הוחלף בדור חדש, שעדיין לא משווק בישראל. עם זאת, הפולו היוצאת מציעה עדיין את אחד מתאי הנוסעים האיכותיים בקטגוריה. המרווח אינו מהמרשימים ורמת האבזור נמוכה (ובולטת לרעה באבזור הבטיחות). יחידת הכוח של הפולו יעילה ומציעה ביצועים ותצרוכת דלק טובים.
יתרונות: איכות, ביצועים, תצרוכת דלק
חסרונות: דגם חדש הוצג בחו"ל, מחיר, אבזור מותרות ובטיחות, מרחב בתא נוסעים
גרסה נבחרת: קומפורטליין - 1.2 ל', ט' (90 כ"ס), רובוטית דו-מצמדית, 7 הילוכים
מחיר: 104,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה מקורית הכוללת מסך "5 ודיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים
אבזור בטיחות מתקדם: אין
שנת השקה: 2012 (מתיחת פנים 2015)
טווח מחירים: 104,000-99,000 שקל (מוצעת תדיר במבצעים בהנחה משמעותית)

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
ה-208 היא אחת מהיפות בקטגוריה. הדבר בולט גם במראה החיצוני, ששופר קלות במתיחת הפנים, ובמיוחד בתא הנוסעים הייחודי עם לוח המחוונים שניצב מעל להגה. אם כי עיצוב זה, ותנוחת הנהיגה שהוא מכתיב, דורשים הסתגלות. אבזור הנוחות אינו נדיב - ברמת האבזור הבסיסית יש אף חוסרים תמוהים כגון כיוון ידני למראות - ואבזור בטיחות מתקדם נעדר כליל.
מתיחת הפנים הביאה ל-208 גם את מנוע ה-1.2 טורבו החדש ותיבת שישה הילוכים מודרנית, שניהם טובים בהרבה מהשילוב הקודם ותורמים ביחד לכך שה-208 היא כיום אחת הזריזות ומהמהנות ביותר לנהיגה בקטגוריה.
יתרונות: עיצוב, ביצועים, התנהגות, נוחות נסיעה
חסרונות: תנוחת נהיגה ייחודית, אבזור בטיחות לא קיים
גרסה נבחרת: אקטיב פרו - 1.2 ל', ט' (110 כ"ס), אוטו' 6 הילוכים
מחיר: 104,000 שקל
אבזור נוחות: מולטימדיה עם מסך "7 ודיבורית בלוטות', בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית
אבזור בטיחות מתקדם: אין

שנת השקה: 2012 (מתיחת פנים 2016)
טווח מחירים: 108,000-100,000 שקל

מדריך לקניית סופרמיני אוטומטית
צילום: מנהל
הסופרמיני של רנו כבר לא צעירה, אך העיצוב החיצוני עדיין מודרני ומעניין. תא הנוסעים גם הוא מעוצב היטב, אך האיכות הכוללת לא מצטיינת והמרחב במושב האחורי מאכזב. רמת אבזור הנוחות טובה למדי, אך אבזור בטיחות מתקדם לא מוצע.
לקליאו מנוע 1.2 טורבו חזק יחסית, אך תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית איטית פוגעת בפוטנציאל. נקודת התורפה הגדולה ביותר של הקליאו היא נוחות הנסיעה, עם כיול מתלים נוקשה ובידוד רעשים לקוי.
יתרונות: עיצוב, אבזור נוחות
חסרונות: נוחות נסיעה, תיבת הילוכים, בידוד רעשים, אבזור בטיחות
גרסה נבחרת: קולקשן - 1.2 ל', ט' (118 כ"ס), רובוטית דו-מצמדית, 6 הילוכים
מחיר: 108,000 שקל
אבזור נוחות: מערכת מולטימדיה עם מסך "7, בקרת אקלים, חישוקים קלים, מראות מתקפלות חשמלית
אבזור בטיחות מתקדם: אין