לקס מוטורס, יבואנית לקסוס, מתחילה בשיווק לקסוס LC - מכונית הקופה הגדולה, החזקה והעשירה במפרט מתקדם. המכונית צפויה להגיע לאולמות התצוגה בשבוע הבא, במסגרת ימי מכירות שלקסוס תקיים ב-8-6 בספטמבר.
ה-LC יושבת על בסיס גלגלים של 287 ס"מ, אורכה 477 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ, וממד הגובה, כיאה לקופה, הוא 135 ס"מ. הקופה היפנית נשענת על פלטפורמת הנעה אחורית מודולרית חדשה של לקסוס המכונה "GLA", וזו תשרת, עם אפשרות מובנות למספר שינויים רב, את קו הדגמים העתידי של יצרן היוקרה, וכבר מהווה בסיס ל-LS החדשה.
הרבה כוח
הקופה, הבולטת בעיצוב רב נוכחות, יוצאת לדרכה בישראל עם שתי חטיבות כוח. הראשונה כמובן היא היברידית (V6, 3.5 ליטר, 359 כ"ס) וכוללת תמסורת מקורית המכונה "רב-שלבית". המערכת משלבת תמסורת רציפה כמו בלקסוס היברידית ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים, ומאפשרת גם תפעול ידני עם עשרה הילוכים מתוכנתים. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות ומהירותה המרבית 250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית).
לגרסה השנייה והחזקה יותר מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר המייצר 477 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.7 שניות והמהירות המרבית 270 קמ"ש. לשתי הגרסאות מערך מתלים אדפטיבי.
שפע אבזור
ה-LC שופעת מערכות בטיחות עדכניות, ואלו כוללות מערכת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, קריאת תמרורים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב (כולל שמירה על מרכז נתיב), ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור. ה-LC תדאג גם להפחתת עוצמת הפגיעה בהולכי הרגל באמצעות מכסה מנוע המתרומם אקטיבית.
לקסוס LC בישראל - החל מ-725,000 שקלים
צילום: מנהל
כיאה למקדמת התדמית הבכירה של לקסוס, רמת האבזור גבוהה ביותר. ל-LC ההיברידית, שמחירה 725,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "20 (צמיגי אל תקר; 245/45 מלפנים, 275/40 מאחור), גג זכוכית, מפתח חכם וידיות דלת הנשלפות עם זיהויו, צג "10.3 למולטימדיה (הכוללת מצלמה) וצג "8 למחוונים המוקרנים וממשק בעברית.
למכונית בורר מצבי נהיגה, מערכת השקטת רעשים אקטיבית, תפעול חשמלי לכיוון המושבים, ריפוד ודיפון מעור. בלקסוס מדווחים גם על בקרת אקלים ייחודית הכוללת טכנולוגיית טיהור אוויר. המערכת אמורה גם לנטר את טמפרטורת הגוף של הנוסעים ולפעול בהתאם.
חיזוק היכולת
גרסת ה-V8 כוללת את חבילת הביצועים שמכונה "מסלול פוג'י", ומצוידת בספוילר אחורי המתרומם אוטומטית, דיפרנציאל מוגבל החלקה בשיטת טורסן, היגוי אחורי והיגוי משתנה מלפנים. בנוסף, יש לגרסה זו גג וספים שעשויים סיבי פחם, חישוקי "21 (צמיגי 245/40 מלפנים, 275/35 מאחור), ריפוד אלקנטרה ומושבים ספורטיביים יותר, הכוללים אפשרויות נוספות בכיוון החשמלי. מחיר גרסה זו, המכוונת יותר לחובבי ההגה, 795,000 שקלים.
לקסוס LC בישראל - החל מ-725,000 שקלים
צילום: מנהל
חידוש ומעבר
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, רואה ב-LC מקדמת תדמית חשובה עבור המותג ומצפה לקצב מכירות של 10-15 בשנה. לדבריו, הדבר החשוב במכונית הוא שהיא מייצגת את הרוח החדשה בלקסוס: "זו לקסוס החדשה, עם העיצובים המעניינים והמושכים ותחושת הסופר-פרמיום שתמשיך לכל המבחר". ה-LC מיועדת להתחרות במכוניות הקופה היקרות של ב.מ.וו (סדרה 6) ומרצדס (E-קלאס קופה) אך גם להתמודד מול דגמי הבסיס של מותגים אקזוטיים, כמו אסטון מרטין.
נחיתת לקסוס LC מבשרת על גל חידושים במותג היוקרה היפני. לקראת סוף השנה צפויה לנחות כאן ה-LS החדשה ששיווקה המעשי יחל רק ב-2018. ובתחילת אותה שנה יחל שיווק ה-CT וה-NX המחודשים.
לקסוס LC בישראל - החל מ-725,000 שקלים
צילום: מנהל