טלקאר, יבואנית קיה, החלה לשווק את קיה קארנס בגרסת דיזל - ובמחיר נמוך משל גרסת הבנזין. למעשה, מחיר הגרסה החדשה נקבע על 140 אלף שקל, והופך את הקארנס לרכב בעל שבעה מושבים הזול ביותר בישראל עם תיבה אוטומטית.
קיה קארנס: המיניוואן האוטומטי הזול בישראל
צילום: מנהל
לקארנס דיזל מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.7 ליטר, המפיק 141 כ"ס ו-34.7 קג"מ. יחידת הכוח משודכת לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומניעה את הגלגלים הקדמיים. ביצועי הרכב עומדים על 11.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 189 קמ"ש (10.8 שניות ו-200 קמ"ש בגרסת הבנזין ששווקה עד כה). לגרסה החדשה תצרוכת דלק טובה משמעותית מדגם הבנזין - 19.2 ק"מ לליטר בממוצע תנאי מעבדה, לעומת 12.8.
רמת האבזור של גרסת הדיזל זהה לבנזין (LX). היא כוללת שש כריות אוויר ובקרת יציבות, אך נעדרת מערכות בטיחות מתקדמות (פרט למערכת מובילאיי בהתקנה מקומית). הקארנס זכתה עם אבזור דומה לציון חמישה כוכבי בטיחות במבחן ה-Euro NCAP שנערך בשנת 2013.
אבזור המותרות כולל בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תא כפפות מקורר, מערכת שמע עם חיבורי AUX ו-USB, מזגן רגיל עם פתחי איוורור ליושבים מאחור וחלונות ומראות חשמל. גרסה מהודרת יותר (פרימיום) שזמינה עם מנוע בנזין, לא מוצעת בגרסת הדיזל.
מחיר גרסת הדיזל של קיה קארנס זול ב-15,000 שקל מגרסת הבנזין המקבילה באבזור (155 אלף שקל). משך תקופת האחריות היא שלוש שנים, כמו בגרסת הבנזין, ובשונה מחלק מדגמי קיה הזכאים לאחריות של שבע שנים.
קיה קארנס: המיניוואן האוטומטי הזול בישראל
צילום: מנהל