קיה ישראל הכריזה היום על תחילת שיווקה של קיה ריו החדשה - דור רביעי לדגם. בשלב זה תשווק רק גרסת ההאצ'בק הפונה לשוק הפרטי, ואילו גרסת הסדאן תושק כאן בעוד מספר שבועות ותופנה בעיקר לציי הרכב. הסופרמיני מגיעה לישראל ממקסיקו, שם היא מיוצרת, מספר חודשים לאחר הפיקנטו החדשה - למרות שהוצגה חצי שנה לפניה.
לפי קיה, רמת המכירות של הדגם עמדה על כ-2000 יחידות בשנה, כאשר 70%-60% הם בגרסת ההאצ'בק, והשאיפה של היבואן היא להגדיל את היקף המכירות באופן משמעותי.
קיה ריו החדשה בישראל: מ-96 אלף שקל
צילום: מנהל
דגם חדש
הדגם החדש דומה בעיצובו לקודם, ושומר על אותו כיוון התפתחות כמו בפיקנטו החדשה. מרכיבים אלה בולטים במיוחד במבנה הקורה האחורית שהוא אנכי יותר ובחזית שנראית ארוכה ורחבה יותר. השינויים בממדים בגרסת ההאצ'בק קטנים: בסיס הגלגלים גדל ב-1 ס"מ (258 ס"מ) והאורך ב-1.5 ס"מ (406.5 ס"מ). קיה הכריזה על השקעה גדולה יותר בבידוד רעשי הכביש והרוח וכן על שיפור משמעותי במרחב הפנים.
כמו הפיקנטו, גם הריו החדשה מצוידת במערך מולטימדיה חדש עם ממשק אפל קארפליי וצג בגודל "7, וזה כולל גם מצלמה. עוד באבזור: חישוקים קלים "15, בקרת אקלים, בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע מההגה וציפוי עור להגה ולבורר ההילוכים.
אבזור הבטיחות של הריו החדשה כולל רק מובילאיי בהתקנה מקומית, זאת למרות שלדגם החדש מערכות בטיחות עדכניות. גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר יבואנית קיה, אמר כי הסיבה לכך היא העובדה שהיצרן לא מאפשר התקנת מערכות כאלו במכוניות המיוצרות במקסיקו ליצוא. לאירופה מגיע הדגם מקוריאה, ולכן ההבדל באבזור. אונגר ציין כי היבואנית פועלת כדי להכניס מערכות אלה לריו החדשה תוך מספר חודשים.
קיה ריו החדשה בישראל: מ-96 אלף שקל
צילום: מנהל
פחות נותן יותר
הריו החדשה צוידה בתיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים, המשודכת למנוע ה-1.4 ליטר חדש. מנוע זה פחות חזק מקודמו, אבל חסכוני יותר. הגרסה החדשה של המנוע מפיקה 100 כ"ס ו-13.6 קג"מ (ב-4000 סל"ד) לעומת 109 כ"ס ו-14 קג"מ (באותו סל"ד). למרות תוספת ההילוכים לתיבה, הזינוק ל-100 קמ"ש, 13.4 שניות, טוב פחות מאשר בדגם קודם (13.2 שניות). לעומת זאת המהירות המרבית מעט גבוהה יותר 173 קמ"ש לעומת 170 קמ"ש. יחידת ההנעה החדשה עזרה לשפר את הציון הירוק של הריו מ-12 ל-7, ואת צריכת הדלק מ-15.3 ק"מ לליטר ל-16.7 ק"מ לליטר.
הריו החדשה בגרסת ההאצ'בק מיובאת ברמת גימור אחת (GLX), זוכה לאחריות מלאה של 3 שנים ועוד 4 שנים למכלולי הנעה עיקריים, ומחירה 96,000 שקלים.
היכונו לביאת הסדאן
כאמור, שיווקה של גרסת הסדאן המיועדת בעיקר לציי רכב יחל בעוד מספר שבועות. קיה ריו סדאן ארוכה משמעותית מההאצ'בק, ב-22 ס"מ ל-438.5 ס"מ, ותא המטען גדול בהרבה: 480 ליטר מול 300 ליטר. בניגוד להאצ'בק, תוצע הסדאן בשתי גרסאות מנוע, כאשר בנוסף ל-1.4 ליטר יוצע גם מנוע 1.6 ליטר 123 כ"ס. רמת הגימור תהיה נמוכה יותר (LX) מזו שבגרסת ההאצ'בק, וזו לא תכלול חישוקים קלים, בקרת אקלים ומולטימדיה.
קיה ריו החדשה בישראל: מ-96 אלף שקל
צילום: מנהל