לואיס המילטון, נהגה של מרצדס, סיים ראשון בגרנד פרי של בלגיה שנערך במסלול ההיסטורי בספא. במירוץ ה-200 שלו גבר המילטון על פטל בפרארי שסיים במקום השני, וצמצם את הפער מפטל המוביל את דירוג הנהגים לשבע נקודות בלבד. לקראת המירוץ השווה המילטון את שיאו של מיכאל שומאכר האגדי, כאשר השיג בפעם ה-68 את הזמן המהיר ביותר בהקפות הדירוג.
ובלי קשר, סוף השבוע בספא היה בסימן שומאכר. לכבוד יובל 25 שנים לניצחונו הראשון בקריירה, אז בקבוצת בנטון, נהג בנו מיק על המסלול עם המכונית של בנטון בה זכה מיכאל שומאכר באליפות העולם הראשונה שלו ב-1994.
פורמולה 1: המילטון מנצח בספא
צילום: מנהל
צמוד
סיפור המירוץ היה הקרב הצמוד בין המילטון לפטל ממתן אות הזינוק ועד לסיום. פטל, שדלק אחרי המילטון לאורך כל המירוץ, המתין לטעות של הנהג הבריטי, אך זו לא הגיעה. מכונית קוצבת והזנקה מחדש לקראת סיום הפיחו תקוות בפרארי, בעיקר בגלל שהקבוצה האיטלקית בחרה בצמיגים האולטרה רכים והמהירים לקראת הסיום. מרצדס, לעומתה, ניצלה את המכונית הקוצבת להחלפה לצמיגים הרכים, המהירים מעט פחות והעמידים יותר. פטל יצא למתקפה אגרסיבית, אך לא הצליח לעקוף ונאלץ לוותר. פטל קבע אמנם את זמן ההקפה הטוב במירוץ, 1:46.577 דקות, אך סיים אותו 2.358 שניות לאחר המנצח.
מי שניצל את ההזנקה מחדש היה דניאל ריקרדו ברד בול שהצליח לעבור את ואטרי בוטס ולסיים שלישי. בוטס נעקף באותו זמן הן על ידי ריקרדו והן על ידי קימי ראיקונן בפרארי השנייה. ראיקונן, שנענש בשלבים המוקדמים ב"עצור וסע" ל-10 שניות, הצליח לסיים רביעי.
פורמולה 1: המילטון מנצח בספא
צילום: מנהל
הסיבה לעונשו של ראיקונן הייתה שלא האט באזור בו נתקעה המכונית של הגיבור המקומי, מקס וורסטפן בשל תקלה (פעם שישית העונה). וורסטפן, שאמו בלגית ואביו הולנדי, משך לספא גם קהל הולנדי רב שהיה מאוכזב מפרישתו.
מה עוד ראינו? שוב הסתיים קרב בין צמד המכוניות של פורס אינדיה (אסטבן אוקון וסרג'ו פרז) בתאונה, וזו הביאה להוצאתה של המכונית הקוצבת. שוב סבלה קבוצת מקלארן ממנוע הונדה שכשל, ונהגה פרננדו אלונסו נשמע מתוסכל ביותר בקשר. במקום השישי סיים ניקו הולקנברג ברנו, לפני רומן גרוז'אן בהאס, פיליפה מאסה שהפתיע עם וויליאמס, אסטבן אוקון ששרד את המפגש עם פרז, וקרלוס סיינז ברד בול.
גרנד-פרי בלגיה, מסלול ספא
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. דניאל ריקרדו – רד בול
4. קימי ראיקונן – פרארי
5. ואטרי בוטס – מרצדס
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. רומן גרוז'אן – האס
8. פיליפה מאסה – וויליאמס
9. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
10. קרלוס סיינז – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים, לאחר 12 מירוצים מתוך 20
1. סבסטיאן פטל – 220 נק'
2. לואיס המילטון – 213 נק'
3. ואטרי בוטס – 179 נק'
4. דניאל ריקרדו – 132 נק'
5. קימי ראיקונן – 128 נק'

אליפות העולם לקבוצות, לאחר 12 מירוצים מתוך 20
1. מרצדס – 392 נק'
2. פרארי – 348 נק'
3. רד-בול – 199 נק'
4. פורס-אינדיה – 103 נק'
5. טורו-רוסו – 45 נק'

פורמולה 1: המילטון מנצח בספא
צילום: מנהל