מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, החלה בשיווק סוזוקי סוויפט החדשה. על אף דמיון בעיצוב ובמפרט לדור היוצא, מדובר בדגם חדש לחלוטין. מחיר הגרסה הידנית החל מ-79 אלף שקל, בעוד שמחיר הגרסה האוטומטית עומד על החל מ-92 אלף שקל.
לסוויפט החדשה בסיס גלגלים ארוך בשני ס"מ (כעת 245) והיא רחבה בארבעה (173.5 ס"מ). למרות זאת, המשקל העצמי נמוך ב-90 ק"ג. נפח תא המטען גדל ב-15% – כעת 242 ליטר במקום 211, ועדיין מדובר בנפח קטן - על הנייר - למכונית סופרמיני, ואף קטן ממכוניות מיני דוגמת קיה פיקנטו ויונדאי i10 (להן נפח של 251 ליטר). רדיוס הסיבוב קטן מבעבר באופן משמעותי (כעת 4.8 מ', לעומת 5.2), וכך גם מיכל הדלק – 37 ליטר בלבד במקום 42, הבדל של 12%.
סוזוקי סוויפט החדשה בישראל – מ-79 אלף שקל
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע שוכנת אותה יחידת כוח - בנזין בנפח 1.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים, אך בסוזוקי מציינים כי ישנם כעת שני מזרקי דלק לכל צילינדר. למרות זאת, הנתונים הרשמיים דומים לדגם הקודם, עם 90 כ"ס (במקום 94) ב-6,000 סל"ד, ו-12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד (לעומת 12 ב-4,800). המנוע החדש חסכוני מבעבר, עם תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 21.7 ק"מ לליטר - גם עם תיבה אוטומטית רציפה (במקום פלנטארית עם ארבעה הילוכים בעבר) וגם עם תיבת חמישה הילוכים ידנית.
הפחתת המשקל תרמה לביצועים טובים מבעבר – האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות בגרסה האוטומטית ו-11.9 שניות בגרסה הידנית (13.5 ו-12.3 בהתאמה בעבר). המהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש בגרסה האוטומטית, 180 בידנית (160 ו-165 קמ"ש בעבר).
מכשירי תנועה תציע בתחילה רמת אבזור אחת, GLX. זו כוללת בין היתר חישוקי "16 קלים, קיפול חשמלי למראות הצד ואפשרות לצביעה דו-גוונית (גג-מרכב) בתוספת של 2000 שקלים. עוד תמצאו כאן כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, קישור בלוטות' וחיישני תאורה. מנגד, מערכת מולטימדיה (עם מסך "8), ניווט עם תוכנת ווייז ומצלמת נסיעה לאחור, תוצע בתוספת תשלום (5400 שקלים).
סוזוקי סוויפט החדשה בישראל – מ-79 אלף שקל
צילום: מנהל
מפרט הבטיחות דל ביותר, וכולל רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית של מובילאיי – זאת למרות שהסוויפט מוצעת בחו"ל עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ואורות דרך אדפטיביים למניעת סינוור. ויתור על מערכות אלו פירושו שציון הבטיחות של הסוויפט הנמכרת בישראל עומד על שלושה כוכבים ב-Euro NCAP, ציון נמוך במיוחד. עם מערכות הבטיחות, הסוויפט המשווקת בחו"ל זכאית לכוכב רביעי (עדיין ציון די בינוני). ממכשירי תנועה נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי למערכות כאלו אין כרגע עדיין אישור לשיווק בישראל מטעם היצרנית, וזה צפוי רק בתחילת 2018.
מחירי סוזוקי סוויפט עומדים על החל מ-79 אלף שקל לגרסה הידנית ו-92 אלף שקל לאוטומטית. בעוד מחיר הידנית לא השתנה, בגרסה האוטומוטית מדובר בהוזלה מבורכת של 10,000 שקל (GLX דור קודם). ביבואנית מציינים כי 300 הרוכשים הראשונים ייהנו ממחיר רכישה מופחת – 77 אלף לגרסה הידנית ו-90 אלף לאוטומטית – לצד מערכת מולטימדיה ללא תשלום.
סוזוקי סוויפט החדשה בישראל – מ-79 אלף שקל
צילום: מנהל