המאזדה 2 הגיעה למבחן באדום מטאלי היפה של מאזדה וברמת אבזור 'דינמיק', האמצעית במבחר. המראה, שנע בין חזית עכשווית בסגנון המאזדה 3 לאחוריים שדומים מדי למאזדה 2 היוצאת, יוצר מכונית נעימה לעין אבל כזו שנראית קטנה מהאחרות. זאת למרות בסיס הגלגלים הארוך בחבורה (יחד עם יונדאי) והעובדה שהיא ארוכה מהיתר – 406 ס"מ. אולי בגלל שהיא הצרה בחבורה.
מאזדה 2/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר
סביבת הנהג ספורטיבית ונראית הצעירה כאן, עם פתחי האוורור הלא סימטריים, בקרת האקלים הנאה וכמובן מערך המולטימדיה של מאזדה (MZD) שניצב בחלקה העליון של סביבת הנהג, ונשלט על ידי גלגלת בסגנון הגרמני. מערך המולטימדיה נאה, שולט בשפע מערכות, יודע עברית וכולל מצלמה ותצוגה לחיישני החניה. רשימת האבזור נאה וכוללת מערכת מניעת תאונות עירוניות וגם התרעה על סטייה מהנתיב (עם אפשרות לקבוע את הצליל והרגישות).
המחוונים קצת צפופים אבל בעלי עיצוב ספורטיבי. תא הנוסעים הוא על טהרת השחור, אבל רמת החומרים טובה, גם אם החומרים קשיחים, ואחידה יותר מבאחרות. רמת האבזור 'פיור וויאט' היקרה יותר מחפה על הפלסטיק הקשיח עם דיפוני עור, שמקנים לתא מראה יוקרתי יותר, וגם המחוונים השונים והתצוגה העילית קריאים יותר.
מאזדה 2/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר
מושב הנהג נראה טוב אבל אינו נוח במיוחד (ועדיין, בחבורה זו הוא מהטובים). התחושה בתא הנוסעים, כמקובל במאזדה, אינטימית וזה מורגש אף יותר מאחור. שם היא כבר ממש צפופה, עם פחות מקום לרגליים מאשר בפיג'ו 208 וביונדאי i20 (אבל יותר מבסקודה פאביה), משענת לא נוחה ליד ובעיקר מחסר במקום לראש. תחושת הצפיפות מוגברת בשל שטח החלונות הקטן. גם תא המטען קטן מבאחרות ופחות נוח להעמסה.

למרות שבתאוריה המנוע האטמוספרי של המאזדה אמור להיות פחות גמיש ממנועי הטורבו, במציאות היא מפסידה במבחן התאוצות רק לפאביה, ומצליחה להקדים במעט את הפיג'ו. אבל מה שחשוב יותר הוא שמנוע ה-1.5 ל' (111 כ"ס) והתיבה הפלנטרית הם הנעימים ביותר כאן בשימוש יומיומי, גם אם המנוע לפעמים מעט רועש מדי. המאזדה רשמה 19.6 ק"מ לליטר בשיוט ו-15 ק"מ לליטר בכלל המבחן –נתונים יפים מאוד.

זו המכונית הפחות נוחה בעיר בגלל הדרך בה היא (לא) מתמודדת עם שיבושים גדולים, אבל מחוץ לעיר היא משתפרת ורושמת שוויון עם היונדאי במקום השני, בזכות ריסון טוב וספיגה יעילה של שיבושים קטנים. עם זאת היא מאוד רועשת מכל הכיוונים.
ה-2 מעניקה תחושה קלילה יותר מהיתר, מגיבה באופן נמרץ לשינויי כיוון ויודעת להתנהג באופן מהנה. אבל ההגה קל מדי ועל הכביש המהיר, בעיקר כשנושבות רוחות צד חזקות, הקלילות הופכת לפעמים לתחושת "עלה נידף".
מאזדה 2/ מתוך המבחן ההשוואתי לארבע הסופרמיני
צילום: תומר פדר