במסגרת המפגש השנתי ללקוחותיה שעורכת אבארט בישראל, הושקה ה-124 ספיידר החדשה והמדוברת. אנשי מותג הספורט הקטן של פיאט חשפו את המכונית ב'מיני ישראל' בלטרון. לאחר החשיפה המשיכו עשרות מכוניות אבארט בשיירה למפגש במלון כרמים.
הכפלת היצע הדגמים. ומעבר
עבור אבארט, שהתבססה בשנים האחרונות רק על דגם אחד, 500 על שפע גרסאותיו, מדובר בתוספת מאוד מהותית. אבארט 124 ספיידר היא למעשה הדגם המחודד יותר של פיאט 124 ספיידר, שמצדה היא מאזדה MX-5 – אבל בעיצוב איטלקי מקורי ועם מנוע של פיאט.
אבארט 124 ספיידר – בארץ
צילום: רונן טופלברג, יצרן
עיצובה של הרודסטר הזו יוצר קשר ברור ונוסטלגי עם פיאט 124 ספיידר שיוצרה בין 1966 ל-1985. בנוסף ובהשוואה למאזדה, הפיאט מעט ארוכה יותר. שינוי מהותי אחר ביחס ל-MX-5 הוא במנוע; לספיידר מנוע 1.4 ליטר טורבו של פיאט, ובגרסה זו של אבארט הוא מייצר 170 כ"ס (ב-6250 סל"ד) ו-25.5 קג"מ (ב-2500 סל"ד), מה שמסדר לה 6.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-232 קמ"ש; למאזדה, בהשוואה, 160 כ"ס, 7.3 ש' ו-214 קמ"ש. כיאה לאבארט, מצוידת הספיידר בדיפרנציאל מוגבל החלקה ובבולמים של בילשטיין.
אבארט 124 ספיידר – בארץ
צילום: רונן טופלברג, יצרן
תא הנוסעים דומה למדי לזה של פיאט, אך כולל תוספות קוסמטיות ומושבים שונים. רמת האבזור גבוהה למדי וכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה מקורית (כמו זו של מאזדה) עם מצלמה, ניווט ומערכת שמע של בוז, בקרת אקלים, תפעול הילוכים מההגה, ומפלטים עם ארבע יציאות. התוספות בתשלום כוללות גם חבילת מפלטי מונזה "רעשנית", ריפוד עור, מושבי רקארו – וערכת צבע אדום למראות, שפת הפגוש, ומכסה וו הגרירה.
המחיר יהיה גבוה מזה של המאזדה, ויעמוד על 300,000 שקלים. לפחות בשלב הראשון תוצע המכונית רק בגרסה האוטומטית.
אבארט 124 ספיידר – בארץ
צילום: רונן טופלברג, יצרן