שלושה חודשים אחרי שזיכיון הייבוא של מותגי קרייזלר עבר ממכשירי תנועה לסמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון), מודיעה יבואנית קבוצת פיאט-קרייזלר וסובארו על דרך חדשה למותג ג'יפ. "זו לא השקה מחדש" מסביר אורי להב, מנכ"ל הקבוצה, "אנחנו קוראים לזה הנעה מחדש".
להב מספר שהיום המותג ג'יפ נתפס על-ידי הלקוחות ככזה שמתאים לשטח ומעט יוקרתי. "בראיה שלנו הוא צריך לשמור על המקום שלו בשטח מבחינת יכולות, אבל גם להפוך ליותר יוקרתי בתפיסת הקהל. אנחנו רוצים למצוא מקום מנצח בשילוב בין העולם השטח והיוקרה. במותג ג'יפ לא השקיעו מספיק בעבר ואנחנו מתכוונים לבצע עבודה יסודית ולהשקיע בשיווק שישה מליון שקלים השנה".

פורסים
בסמל"ת מתכוונים לבצע פריסה מחדש ושדרוג לאולמות שכבר קיימים בירושלים, חיפה ובאר-שבע. הכוונה היא לשלב בין ג'יפ לאלפא רומיאו, מהלך שמבצע גם קונצרן פיאט קרייזלר (FCA) בעצמו. לפי להב, אלו לא מותגים מתחרים אלא "משלימים". באפריל סמל"ת תחנוך אולם דגל חדש לחטיבה המשותפת בהרצליה פיתוח.
מותג ג'יפ מושק מחדש בישראל תחת סמל
צילום: מנהל
ג'יפ רנגייד - המחיר ירד ל-156,000 שקלים.
בהמשך עשוי להצטרף לאולם גם מותג קרייזלר (כרגע מדובר רק על הפסיפיקה שיגיע בסוף השנה). בסמל"ת מעוניינים להשתמש בפלטפורמת השירות של אלפא עם אותה תוכנית "VIP".

והמבחר
בסמל"ת שואפים להגדיל את מבחר הדגמים של ג'יפ, אך בשלב ראשון נראה שימשיכו בכיוון של היבואנית הקודמת. השינוי הגדול יהיה בתמחור - הרנגייד הקטן שהושק ב-170 אלף שקל, הוזל להחל מ-156 אלף לאותו האבזור (לונגיטיוד).
מעליו יוצע הצ'ירוקי שמחירו הוזל ל-210 אלף שקל (10,000 פחות) בגרסת הספורט. במקביל תצטרף גרסת הלונגיטיוד שתעלה 215 אלף שקל. הגרנד צ'ירוקי המחודש יגיע אלינו בתקופה הקרובה ומחירו יעמוד על החל מ-325 אלף שקל.
למבחר הקיים מצטרף גם הרנגלר רוביקון עם שתי דלתות (עד עתה הוצעה רק גרסת ארבע דלתות). מחיר דגם זה עומד על החל מ-300 אלף שקל.
מותג ג'יפ מושק מחדש בישראל תחת סמל
צילום: מנהל
ג'יפ צ'ירוקי - יעלה החל מ-210,000 שקלים.
מכיוון שזמני ההגעה של כלי רכב מארה"ב הם כארבעה חודשים מרגע ההזמנה, נראה שבמחצית השנייה של 2017 צפויים עוד שינויים במותג המעניין הזה - שמעולם לא מימש את הפונטציאל המקומי שלו. לכן נראה שאת הצעד האמיתי במהלך של סמל"ת יורגש רק לקראת סוף 2017. כך למשל יצטרף להיצע לקראת סוף השנה הקומפאס החדש, שיתמקם בין הרנגייד לצ'ירוקי.
ב-2016 מכר מותג ג'יפ רק 730 כלי רכב בישראל (חלקם כבר נמכר תחת מדי סמל"ת), ואולם להב מצפה שב-2017 הוא יעבור 1,000 מכירות. "אם הקומפאס אכן יגיע השנה, ניתן יהיה לעשות אפילו יותר מכך. אני מצפה לגידול של 25% במכירות בכל שנה בשנים הקרובות". ובכלל, להב מאמין שהצד האמריקני של הקבוצה יכול יהיה להגיע לכמות של 2,500 מכוניות לשנה בטווח של מספר שנים.
מותג ג'יפ מושק מחדש בישראל תחת סמל
צילום: מנהל