השם BMW, "מפעלי מנועים בוואריים", הופיע לראשונה ב-1917 כשמה החדש של חברה לייצור מנועי מטוסים, שהחלה לפעול כמה שנים קודם לכן; הלוגו הכחול-לבן המוכר לנו אמנם כמייצג מדחף של מטוס (וכך גם תואר במהלך ההיסטוריה בפרסומים רשמיים של ב.מ.וו.) אך מדובר בצבעי דגל מדינת באוואריה, משם "הושאלו" הצבעים.

לאחר המלחמה נאסר על גרמניה לייצר מנועים אוויריים וב.מ.וו פנתה לכיוונים אחרים.

הצעדים הראשונים בתחום הרכב נעשו באופנועים, כשהדגם הראשון בייצור משמעותי מופיע ב-1923.

בהמשך עתיד היה תחום האופנועים להתפתח ותפוס מקום מוביל בעולם הדו-גלגלי, במקביל לתחום המכוניות. המכונית הראשונה מתוצרת ב.מ.וו הופיעה ב-1929. אחרי תקופת מלחמת העולם השניה, כאשר בין היתר הופצצו מפעלי ב.מ.וו ונהרסו, ניסתה החברה להשתקם ובהתאם לתקופה הכלכלית הקשה הוציאה לשוק את האיזטה הזעירה המפורסמת – פרי תכנון איטלקי – שמסמלת את תקופת מכוניות הבועה.

הצגת ה-1500 בתחילת שנות ה-60 סימלה את תחילת עידן ב.מ.וו כפי שאנו מכירים את המותג כיום, וה-2002 שהגיעה מעט לאחר מכן החלה את מסורת מכוניות הנוסעים הספורטיביות, מסורת שמוצאת את ביטויה כיום בכל דגמי ב.מ.וו. ב.מ.וו של היום מייצרת מכוניות פרימיום מובהקות, אשר מתמודדות על הבכורה בכל סגמנט בו הן קיימות (וההיצע הולך ומתרחב).

ההתמודדות מול יצרניות היוקרה הגרמניות האחרות, מרצדס ואודי באה לידי ביטוי גם במירוצי מכוניות טורינג, שם מצטיינת ב.מ.וו עוד מסוף שנות ה-60, ובעיקר באליפות הגרמנית, DTM; ב.מ.וו היתה גם אלופת 2005-2007 באליפות הטורינג העולמית, WTCC (אותה איבדה ב-2008 לסיאט).

בנוסף להצלחות אלו, ב.מ.וו נחשבת ליצרן המנועים המתקדם בעולם, ולזכותה יותר פרסים מכל יצרן אחר בתארי "מנוע השנה הבינלאומי" המוענקים מדי שנה (כולל זכיה במקום הראשון בארבע השנים האחרונות ברציפות).

לאחרונה חזרה ב.מ.וו לשימוש במנועי בנזין-טורבו אחרי הפסקה של 30 שנה (בסדרה 7 החדשה, למשל, יש רק מנועים כאלו), ובין היתר מושם דגש על טכנולוגיות שמטרתן שיפור היעילות והידידותיות לסביבה, תחת השם הכולל Efficient Dynamics.

כיום ב.מ.וו היא יצרנית היוקרה המובילה בעולם מבחינת מכירות, ובנוסף היא מחזיקה במותג מיני המחודש המצליח ובמותג הפאר-אולטרא, רולס-רויס. • מכירות בישראל ב-2008: 757 מכוניות (25%-, מקום 24, מקום 4 במותגי-פרימיום) • מכירות בעולם ב-2008: כ-1.277 מיליון (5.9%-, מקום 1 במותגי-פרימיום)

.