באירוע שנערך אמש במוזיאון פורשה בזופנהאוזן שבשטוטגרט, גרמניה, נחשף הדור השלישי של פורשה קאיין. רכב הפנאי הגדול שחולל מהפכה בדרך שבה אנחנו מתייחסים ליצרנית מכוניות הספורט, תוך שהוא זוכה לבוז מאוהדיה האדוקים ולאהבה גדולה מאוד מהציבור הכללי, הפך אחרי 15 שנים לאחד מכלי הרכב החשובים ביותר של פורשה ולמקור עיקרי לרווחיה המרשימים.
כיאה לרכב מצליח, גם בדור השלישי פורשה נזהרת עם העיצוב, ומציגה התקדמות במקום מהפכה ביחס לדורות הקודמים. זה אומר שתוכלו לזהות בקלות את הקאיין במבט ראשון, מכל זווית, גם אם ניתן לזהות שינוי לכמעט כל חלק במרכב ויחידת תאורה (כולל פס אור רוחבי בסגנון 911 מאחור).
פורשה קאיין חדש - בישראל בינואר 2018
צילום: מנהל
לדור החדש אורך של 492 ס"מ (שבעה יותר מבדור הקודם), רוחב של 198 ס"מ (4+), בעוד שהגובה (170 ס"מ) ובסיס גלגלים (289.5 ס"מ) נותרו ללא שינוי. הקאיין החדש קל מקודמו בכ-65 ק"ג תודות לשימוש נרחב באלומיניום, ומשקלו העצמי עומד כעת על החל מ-1,985 ק"ג.
פורשה קאיין חדש - בישראל בינואר 2018
צילום: מנהל
עוד בחידושים: לראשונה רכב הפנאי מציע מערכת חשמל מבוססת 48 וולט, כמו גם אפשרות להיגוי אחורי לשיפור היכולת הדינמית. בתחילה הוא יוצע בשתי גרסאות - הקאיין הבסיסי כולל מנוע 3.0 ליטר טורבו עם שישה צילינדרים ו-340 כ"ס, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות (5.9 עם חבילת "ספורט כרונו") ולמהירות מרבית של 245 קמ"ש. תצרוכת הדלק של דגם זה עומדת על 10.9 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
גרסה נוספת תהיה הקאיין S, עם מנוע שישה צילינדרים חדש בנפח 2.9 ליטר, צמד מגדשי טורבו והספק מרבי של 440 כ"ס. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות (4.9 עם ספורט כרונו) ולמהירות מרבית של 265 קמ"ש. תצרוכת הדלק כאן עומדת על 10.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. שתי גרסאות הקאיין מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
פורשה תציע בהמשך גרסת ביצועים שתכונה "טורבו", כמו גם דגם כלאיים נטען משקע. בעקבות פרשת דיזלגייט, נראה שגרסאות דיזל לא יוצעו הפעם - אם כי לא נמסר לכך אישור רשמי.
פורשה קאיין חדש - בישראל בינואר 2018
צילום: מנהל
כיאה לדגם חדש, הקאיין יציע יותר אבזור מקודמו. בתא הנוסעים פורשה עושה שימוש נרחב במסכי ומשטחי מגע, אבזור הבטיחות יכלול מערכת בלימה אוטונומית, אבזור המותרות בקרת שיוט אדפטיבית, שמסוגלת לנווט את הרכב בפקקים כמעט ללא התערבות נהג. כן ניתן יהיה לאבזר את הקאיין במצלמת דרך לתיעוד נסיעות שטח.
פרטים נוספים על הקאיין, כמו גם המפרט המיועד לישראל, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. מיבואנית המותג, חברת אורכיד ספורטס קארס, נמסר ל"אוטו" כי שיווקו אצלנו צפוי להתחיל כבר בחודשים הקרובים, עם מסירות ראשונות בינואר 2018.
פורשה קאיין חדש - בישראל בינואר 2018
צילום: מנהל