צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, הכריזה על התחלת שיווק סקודה פאביה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו. גרסת ה-1.0 ליטר מיועד להחליף את גרסת ה-1.2 ליטר המוכרת, אולם במהלך השנה הקרובה, תוצע הפאביה עם שני המנועים.
כמו בדגמי VAG אחרים, הפאביה תוצע מעתה גם בגרסת מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, בנפח כולל של 999 סמ"ק - וזאת בשונה מהמנוע היוצא, לו ארבעה צילינדרים ונפח של 1197 סמ"ק. מנוע זה מוצע בישראל בשתי רמות הספק: 95 כ"ס בגרסה הידנית (חמישה הילוכים) ו-110 כ"ס בגרסה האוטומטית (רובוטית דו-מצמדית, שבעה הילוכים). אף על פי שדפי המפרט הטכני מציגים נתונים טובים מבעבר (קצת יותר הספק בגרסה הידנית, קצת יותר מומנט בגרסה האוטומטית), הזמינות של אלו פחות טובה ביחס למנוע ה-1.2 ליטר טורבו היוצא.
בגרסה הידנית, זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש קוצר מעט (10.6 שניות, מול 10.9), אולם בגרסה האוטומטית הוארך משך זמן ההאצה ב-0.3-0.4 שניות (9.8 שניות מול 9.4 בהאצ'בק, 9.9 מול 9.6 בסטיישן). תצרוכת הדלק (הרשמית) טובה מבעבר, בשתי הגרסאות - בכ-6% בגרסה הידנית (כעת 22.7 ק"מ/ל', בנסיעה משולבת) ובכ-2% בגרסה האוטומטית (כעת 21.7 ק"מ/ל'). דרגת הזיהום של המנוע החדש נותרה זהה לזו של המנוע הישן – דרגה 4.
סקודה פאביה 1.0 ליטר טורבו בישראל – מ-77 אלף שקל
צילום: מנהל
מפרט האבזור לא השתנה אף הוא – לא בצד הנוחות, ולא בצד הבטיחות. המפרט התקני – רמת גימור "אקטיב", המוצעת בגרסה הידנית בלבד – כולל שני חלונות חשמליים, גלגל הגה מתכוונן בשני מישורים, מושב נהג מתכוונן לגובה ומערכת שמע מקורית (ללא דיבורית), אך ללא אף מערכת בטיחות מתקדמת אחת, לא מקורית ואפילו לא בהתקנה מקומית (מובילאיי/ מובון). בגרסה זו, הפאביה איננה זכאית לדירוג הבטיחות של EuroNcap.
רמת הגימור הבאה - "אמבישן", רמת הבסיס בגרסה האוטומטית – כבר כוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, ומזכה את הפאביה בדירוג בטיחות של חמישה כוכבים במבחן של ארגון EuroNcap. המשך המפרט כולל ארבעה חלונות חשמליים, מסך מגע מרכזי ("6.5) ודיבורית מובנית. רמת הגימור הגבוהה – "סטייל" – כוללת גם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, חישוקים קלים ("16) ואפשרות לשילובי צבעים מבחוץ. גרסת הסטיישן מוצעת, כבעבר, רק ברמת "אמבישן".
המחירים של סקודה פאביה בגרסה המנוע החדשה זולים מאלו של גרסת המנוע היוצא. מחיר הגרסה הידנית מתחיל ב-77 אלף שקלים, בעוד שמחיר הגרסה האוטומטית מתחיל ב-97 אלף שקלים ומגיע ל-102 אלף שקלים לרמת הגימור הבכירה – מחירים נמוכים מבעבר ב-2000-3000 שקלים. מחיר גרסת הסטיישן, לעומת זאת, נותר כשהיה – 110 אלף שקלים.
סקודה פאביה 1.0 ליטר טורבו בישראל – מ-77 אלף שקל
צילום: מנהל