פולקסווגן חשפה במהלך סוף השבוע, באירוע עיתונאים מיוחד, את הדור חדש של מכונית הסופרמיני שלה, הפולו. זהו הדור השישי למכונית מאז 1975, והוא מחליף את אחד הדגמים הוותיקים בקטגוריה (הדור הנוכחי כבר בן 8). הפולו החדשה תערוך הופעת בכורה ציבורית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בחודש ספטמבר, ואז גם צפוי להיחשף מפרט טכני מלא.
פולקסווגן מתגאה בכך שהפולו היא מכונית הסופרמיני הנמכרת ביותר בעולם, ממנה נמכרו "יותר מ-14 מיליון יחידות" במהלך 42 שנות שושלת הדגם. מסיבה זו, וגם בגלל הגישה השמרנית יחסית של המותג, הפולו החדשה לא עושה מהפכות עיצוביות, אלא מציגה התפתחות מדודה – התבגרות – של המכונית המוכרת.
פולקסווגן פולו חדשה – הרבה יותר גדולה
צילום: מנהל
פולו דור שישי נשענת, לראשונה וכצפוי, על רצפת MQB – בגרסה המתאימה לסופרמיני (A0), כמו סיאט איביזה החדשה. משמעות השינויים היא, קודם כל, מידות גדולות בהרבה מבעבר: בסיס הגלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ ביחס לפולו היוצאת, עם 256.5 ס"מ, האורך הכללי גדל בשמונה ס"מ (כעת 405 ס"מ), הרוחב גדל בשבעה ס"מ ל-175 – ורק הגובה צומצם בס"מ.
צמיחה במידות מקובלת בעולם הרכב, אך קשה להתעלם מהעובדה שמדובר במידות מאוד קרובות לאלו של פולקסווגן גולף דור שישי - משפחתית קומפקטית שנמכרה כחדשה עד לפני כחמש שנים. עוד במפרט הטכני - תא המטען גדול ב-25% משל הדגם הפורש – 351 ליטר לעומת 280 – וגם כאן מדובר בנתון דומה לגולף דור שישי (350 ליטר). המשקל העצמי טרם פורסם.
פולקסווגן פולו חדשה – הרבה יותר גדולה
צילום: מנהל
פולקסווגן פולו GTI
היצע המנועים יכלול בשלב ראשון תשע יחידות כוח, שבעה מנועי בנזין (מהם אחד עם נפח של 1.0 ליטר ו-90 כ"ס, שניתן לתדלק בגז טבעי) ושני מנועי דיזל. היצע המנועים נע מ-1.0 ליטר אטמוספרי (65 כ"ס) ועד גרסת GTI, שעושה הפעם שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 200 כ"ס (במקום 1.8 ליטר טורבו ו-192 כ"ס בדגם היוצא). ההיצע יכלול גם את מנוע ה"איבו" החדש – 1.5 ליטר טורבו, עם 150 כ"ס. מנוע זה יכול לפעול באמצעות שני צילינדרים בלבד בשיוט לטובת חסכון בדלק.
בכל הגרסאות ההנעה קדמית, ועם תיבת שישה הילוכים ידנית (חמישה במנועים עם פחות מ-95 כ"ס). כן תוצע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (בשידוך למנועים עם יותר מ-95 כ"ס). נתוני ביצועים ותצרוכת דלק טרם פורסמו.
פולקסווגן פולו חדשה – הרבה יותר גדולה
צילום: מנהל
החידוש המשמעותי בתא הנוסעים של פולקסווגן פולו החדשה, נוגע לממשק המשתמש - זה כולל לראשונה (בתוספת תשלום) תצוגה דיגיטלית מלאה - הן למחוונים והן למערכת השמע. היצע מערכות המולטימדיה יכלול גרסאות שונות עם מסך בגודל של בין "6.5 ל-"8.5, כולל מגע אך ללא תפעול במחוות).
מעבר לכך, הפולו מציעה גם יותר אפשרויות התאמת צבעים מבעבר, כולל בקונסולה הקדמית והמרכזית. רשימת האבזור אף היא ארוכה מבעבר. מפרט מערכות הבטיחות כולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית ובקרת שיוט אדפטיבית, אבזור המותרות כולל תאימות למערכות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, אפשרות לטעינה אלחוטית של טלפון חכם, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. בשלב זה לא ידוע מה מתוך העושר הזה יוצע גם בישראל.