אתמול בלילה (שלישי) חשפה פורד את הדור החדש של הפיאסטה – הסופרמיני המאוד מפורסמת שלה, החוגגת השנה 40 שנות ייצור ו-18 מיליון יחידות. הפיאסטה היא המכונית הנמכרת ביותר של פורד באירופה – שם היא נמצאת במקום השני בטבלת המכירות מזה שש שנים.
דגם חדש, מהדורה חדשה
הדגם החדש הוא דור שביעי לדגם, ומחליף את הנוכחי הוותיק, שנחשף באוגוסט 2008. השינויים בעיצוב אינם גדולים ביחס לדגם הקודם והקווים החדשים בעיקר מעדנים את ההופעה של הסופרמיני החדשה, והגריל החדש דומה לזה שבמונדיאו האירופאית (פיוז'ן בארה"ב). פורד לא חשפה בשלב זה את המפרט הטכני המלא, אולם נראה כי גם הדגם החדש מבוסס על אותה פלטפורמה (רצפה B הגלובאלית).
פורד מציגה פיאסטה חדשה
צילום: מנהל
הפיאסטה החדשה תוצע בשלוש רמות-גימור/מהדורות מעבר לזו השגרתית: 'ויניאלה' המפוארת, 'ST-Line' הספורטיבית ו'אקטיב'; זו האחרונה היא החדשה בהיצע והיא מעין מהדורת פנאי של הדגם. נתונים טכניים ביחס ל'אקטיב' לא פורסמו, אך סביר שהיא מעט גבוהה יותר. בנוסף, יהיו ל'אקטיב' חלקי מרכב מפלסטיק מושחר, ל"מופע שטח קרבי".
פורד מציגה פיאסטה חדשה
צילום: מנהל
הרבה מערכות בטיחות
הפיאסטה החדשה תוצע עם לא פחות מאשר 15 מערכות בטיחות אקטיביות, והבולטת בהן היא מערכת לזיהוי עצמים בדרך במרחק עד 130 מטר. כמו כן, יוצע מערך בידור/מידע חדש, אותו ישרת מסך מגע בגודל "8. המסך, בהתאם לאופנה הנוכחית, מזדקר במרכז סיפון המחוונים (דשבורד). סביבת הנהג שונה משמעותית מזו של הפיאסטה הנוכחית בעיצובה, ולדברי פורד גם באיכותה, הדומה לזו של הפוקוס העדכנית.
פורד מציגה פיאסטה חדשה
צילום: מנהל
הפרט הטכני היחיד אותו חשפה פורד הוא מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, בנפח 1.0 ליטר. המנוע עצמו וותיק (5 שנים) ומשרת גם את הפיאסטה הנוכחית (מ-2013). מה שייחודי בגרסתו העדכנית היא מערכת לניתוק צילינדר בשיוט – לראשונה במנוע 3 צילינדרים.
מידע נוסף צפוי בהמשך. מ'דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי עדיין לא נקבע המועד להגעתה של הפיאסטה החדשה לישראל.
פורד מציגה פיאסטה חדשה
צילום: מנהל