כמדי שנה ערכה חברת מטרו מוטור, יבואנית מותגי סאנגיאנג, ימאהה וקוואסאקי (בתחום הדו-גלגלי, היא פעילה גם בתחומים אחרים) מסיבת עיתונאים לסיכום השנה החולפת והצגת התוכניות לשנה החדשה. והשנה עמדה מסיבת העיתונאים של מטרו בסימן אופטימיות, לאור הצמיחה בשוק הדו"ג בכלל (+9% לעומת שנה שעברה, לכ-17,000 כלים), ופלח האופנועים בפרט – וגם בסימן 35 שנה לחברה, שגדלה מאולם תצוגה בודד בת"א לרשת סניפים ומפיצים בכל רחבי הארץ. אנשי החברה צופים כי הלחץ ההולך וגובר בכבישים ימשיך לעודד אנשים לעבור לדו-גלגלי, ולכן שוק הדו"ג ימשיך לצמוח גם ב-2017.
גדי אבירם, מנכ"ל החברה, מעריך כי קצב הצמיחה אף יואץ, ויעמוד ב-2017 על 10% ויותר. גידול זה במכירות יגיע, לדבריהם, למרות עלית מחירים לרוחב ההיצע, עליה שנובעת מכניסת תקן יורו4 לתוקף, מה שמקשיח את דרישות זיהום האוויר והופך את מערכות ה-ABS לחובה בכלים בנפח של יותר מ-125 סמ"ק.
בגזרת המותגים שמייבאת החברה, רשמה ימאהה שנת שיא עם מעל 3000 מסירות, והיא תמכור השנה יותר מהונדה, סוזוקי וקוואסאקי גם יחד! הישג שאנשי מטרו טוענים כי הוא חסר תקדים בעולם. גם קוואסקאקי רשמה שנה טובה, עם כ-1000 מסירות, אולם סאנגיאנג עדיין רחוקה מהשיאים שרשמה בעבר. בסך הכל תמכור השנה מטרו כ-7900 כלים דו-גלגליים.
מטרו מסכמת שנה טובה – ומביטה קדימה בתקווה
צילום: מנהל
התחום היחיד בו האופטימיות לא שלטה היה תחום הספורט המוטורי – למרות שפלח השוק של אופנועי האנדורו משגשג, הרי שתחום האופנועים למטרות ספורט, אלו שנמכרים עם "מספר אפור", סובל לדברי אנשי החברה מבירוקרטיה בלתי נסבלת, שככל הנראה תגרום לחברה למשוך ידה מהתחום. בשורה קשה לתחום, משום שמטרו, מתוקף גודלה, היתה אחד הגופים שהשקיעו הכי הרבה כסף בתחום הספורט המוטורי הדו-גלגלי.
חידושי 2017
בשנה הקרובה תשיק החברה בארץ 17 דגמים חדשים ומחודשים, בכל פלחי השוק. הנה עיקר החדשות:
מסאנגיאנג יגיע קטנוע עירוני חדש, ג'ט 14, עם גלגלים גדולים יחסית ("14), עיצוב ספורטיבי, מנוע בנפח 125 סמ"ק ומחיר של 14,000 שקלים. רב המכר של החברה, ג'וירייד, יקבל מנועים חדשים, מושב גדול יותר לטובת הנוחות ותא מטען גדול יותר (שאמור להספיק לשתי קסדות) ו-ABS בגרסת ה-200 (ולמעשה 175 סמ"ק). המחיר – 18,000 שקלים ל-125, 21,000 שקלים ל-200. בקצה ההיצע יתמקם קטנוע חדש, cruisym 300, עם מנוע חדש, מקום לשתי קסדות מלאות מתחת למושב – ומחיר שעדיין לא נקבע.
ימאהה תעדכן את רב המכר שלה, התלת-קטנוע טריסיטי, שיקבל מנוע חדש ושלדה חדשה ומרווחת יותר. כמו כן תצטרף לגרסת ה-125 סמ"ק גרסה חדשה בנפח הלא סטנדרטי של 155 סמ"ק, לטובת יכולת משופרת בכבישים בין-עירוניים. שתי הגרסאות יגיעו ארצה בפברואר, ויעלו 22,000 שקלים ו-24,000 שקלים, בהתאמה. מתחתם יתמקם קטנוע עירוני חדש וזול יותר, ניו-דילייט, עם מנוע 125 סמ"ק, צריכת דלק רשמית של 70.5 ק"מ לליטר(!) ומחיר של 13,500 שקלים.
מטרו מסכמת שנה טובה – ומביטה קדימה בתקווה
צילום: מנהל
ימאהה T-MAX החדש.
גבוה יותר בהיצע יגיע באפריל טימקס חדש, בשלוש גרסאות – רגילה, ספורטיבית יותר (SX) וגרסת "תיור" (DX). הטימקס החדש יהיה קל יותר, יציע מצערת אלקטרונית ובקרת משיכה, מפתח חכם ועוד, ויעלה בין 83,000 שקלים ל-92,000 שקלים. הוא יגיע ארצה באפריל.
בתחום האופנועים תעדכן ימאהה את ה-MT09 המאוד פופולארי ואת ה-MT10, ותציג דור חדש ל-R6, אופנוע הסופרספורט שלה.
מקוואסאקי יגיעו בשנה הקרובה שפע אופנועים חדשים. הוורסיס X 300 החדש, הוא אופנוע "אדוונצ'ר" קטן עם מנוע חדש בנפח 296 סמ"ק (לא זה שמניע את אופנועי ה-300 הנוכחיים של המותג) שיגיע באפריל ויעלה 40,000 שקלים.
Z650 הוא אופנוע עירום חדש, שיציע 68 כ"ס ממנוע טווין מקבילי ומושב נמוך יחסית לטובת רוכבים מאותגרי גובה. באותה משפחה, ועם אותו מנוע, יוצע גם הנינג'ה 650 עם עיצוב ספורטיבי יותר ומעטה פיירינג מלא. שניהם יעלו 50,000 שקלים ויגיעו באפריל.
במעלה סולם הסמ"ק נמצא Z900, אופנוע נייקד חדש עם מנוע בנפח 948 סמ"ק שמפיק 125 כ"ס ו-10 קג"מ. גם הוא יגיע באפריל, ומחירו יעמוד על 72,000 שקלים. אופנוע הסופרבייק של החברה, ZX10R מקבל גרסה קרבית עוד יותר, RR עם שינויים שמקרבים את אופנוע הכביש עוד יותר לאופנוע איתו זכתה החברה באליפות הסופרבייק העולמית. בתפריט מנוע משופר, חישוקים קלים יותר ומערכת מתלים משופרת. גם הוא יגיע באפריל, אך במחיר שעדיין לא נקבע.

מטרו מסכמת שנה טובה – ומביטה קדימה בתקווה
צילום: מנהל
קוואסקי ורסיס 300.