כצפוי, החל מהיום – תחילת 2017 – נכנס לתוקף המיסוי הירוק המעודכן. השינוי המדובר אמור היה להעלות את המחירים בשוק הרכב, כשבמכוניות של 'מרכז השוק' ההערכה הייתה שסדר גודל ההתייקרויות ינוע סביב 3000 שקלים. אולם בשונה מהתחזיות, חשיפת המחירונים החדשים מראה כי השחקנים הראשיים הראו שינויים מינוריים יחסית של מחירי המכוניות - ובחלק מהדגמים אף נרשמו הוזלות מחירים. גם במקרים בהם כן נראתה עליית מחירים, העדיפו היבואנים לספוג את חלק מהעלויות – בין אם בכדי לשמור על תחרותיות, ובין אם בשל הגעת דגמים מחודשים בהמשך השנה.
 

יונדאי
יונדאי ישראל, למשל, ניצלה את כניסת השנה החדשה לא רק לשינויים במחיר אלא גם להשקת הגרסה המחודשת ל-I10. גרסה זו של ה-I10 שהוצגה בתערוכת פאריז כוללת שינויים קוסמטיים קלים, לצד הוספת מערכת מובילאיי בכל המבחר. ה-I10 המחודשת התייקרה ב-2000 שקלים בגרסה הידנית ובגרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית המאובזרת (Premium) לכדי 62,000 שקלים ו-77,000 שקלים בהתאמה. מחיר גרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית הרגילה לא השתנה.  
 
 
דגמי 2017 – מי התייקר, מי הוזל
צילום: יצרנים, הדס אלגוב 
 
i25 התייקרה ב-2500-3000 שקלים (כעת בין 115,000 ל-117,500 שקלים) והאלנטרה, ברמת הגימור הבסיסית (Inspire) התייקרה ב-1600 שקלים (כעת 133,500 שקלים). גם הסנטה-פה התייקר קלות ונוספה רמת גימור מהודרת (Elite) לגרסת הדיזל, כשעם תג מחיר של 300,000 שקלים זו הופכת להיות הגרסה היקרה במבחר. רמה זו נבדלת מרמת ה-Supreme בין השאר, במפתח חכם, חנייה אוטומטית, תאורת קסנון ומראות צד מחוממות.
 
הסונטה ההיברידית – מי שהייתה אמורה להיות הנפגעת העיקרית מעדכון נוסחת המיסוי הירוק - התייקרה ב-5000-6000 שקלים בלבד (כעת 165,000 ו-185,000 שקלים בהתאמה). יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי ההתייקרות הצנועה-יחסית חלה על מלאי שקיים אצל היבואן עוד מלפני 2017, וההערכות הן שכשיגיע מלאי חדש, יחול עליו מס עדכני שיוציא את הסונטה מקבוצה 2 – וייקר את דגמי הסונטה.

קיה

גם בקיה השתדלו לשמור על התייקרות מינורית, אם בכלל. מחירי הפיקנטו עלו ב-700 שקלים ורק בגרסאות ה-1.2 ל' (79,500 ו-79,000 שקלים); ריו (הדגם היוצא) התייקרה בין 500 ל-1000 שקלים; ספורטאז' התייקר ב-2000 שקלים ברוב הגרסאות ובראשן ה-1.6 האוטומטית (כעת מ-140,000 שקלים), כאשר רק גרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית (Urban) התייקרה ב-1000 שקלים (154,000 שקלים).
 
הפורטה התייקרה ב-2100-3100 שקלים בגרסאות הבנזין (131,000 ו-134,000 שקלים), אך מחיר גרסת הדיזל נותר כבעבר (134,000 שקלים). סיד, בגרסאות הסטיישן, התייקרה קלות -LX  בנזין אוט' התייקרה ב-1200 שקלים והדיזל ב-1000 שקלים (133,000 ו-134,000 שקלים). גם בסורנטו עליית המחירים סמלית.
 
דגמי 2017 – מי התייקר, מי הוזל
צילום: יצרנים, הדס אלגוב 

טויוטה
 
טויוטה ישראל מצידה הודיעה על הוזלה של הפריוס הרגילה והפלוס ב-2000 ו-3000 שקלים בהתאמה (150,000 ו-170,000 שקלים), לצד הוזלות של עד 9000 שקלים בלנד-קרוזר. כמו ביונדאי, גם הקאמרי ההיברידית אמורה להיות הנפגעת העיקרית מהמיסוי החדש, ולכן נערכו בטויוטה מראש עם מלאי – והשאירו (כרגע) את מחיר הדגם על כנו (179,000-195,000 שקלים).
 
דגמי 2017 – מי התייקר, מי הוזל
צילום: יצרנים, הדס אלגוב

מאזדה שומרת, מיצובישי מוזילה
 
מיצובישי ישראל נצלה את כניסת השנה החדשה לכמה הוזלות מהותיות. השינוי הגדול הוא הוזלת הספייס-סטאר האוטומטית הבסיסית ב-8000 שקלים (10%) - מ-80,000 שקלים ל-72,000 שקלים. כמו כן, במיצובישי הוזילו גם את מחיר האאוטלנדר ברמת הגימור  Intense (7 מקומות) ב-5000 שקלים - מ-175,000 שקלים ל-170,000 שקלים (המחיר בו נמכרה גרסה זו עד לפני מספר חודשים). עם זאת בתקופה הקרובה הוא יימכר ב-163,000 שקלים במקום 170,000 שקלים.
 
דגמי 2017 – מי התייקר, מי הוזל
צילום: יצרנים, הדס אלגוב 

במאזדה שמרו על המחירים כמעט בכל מבחר הדגמים - פרט ל- 3, שהתייקרה ב-2000 שקלים (כעת מ-132,000 שקלים).
 
נכון לכתיבת שורות אלו, לא נתקבלו עדכונים מכל יתר היבואנים. יחד עם זאת, נראה שבסקודה ובסיאט ישמרו על מחירון דומה לזה של 2016, וכך גם בלובינסקי, יבואני פיג'ו-סיטרואן-DS ו-MG – שהצהירו כי הם אינם מתכוונים לשנות את מחירי הדגמים בתקופה הקרובה. 
 
דגמי 2017 – מי התייקר, מי הוזל
צילום: יצרנים, הדס אלגוב