מזראטי גיבלי עברה מתיחת פנים - ומקבלת לראשונה מערכות עזר שיקנו לה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית. יצרנית הרכב האיטלקית, חלק מקונצרן FCA (פיאט קרייזלר), הודיעה ערב תערוכת שנגדו בסין כי מכונית הסאלון תוצג שם בגרסה חדשה, המכונה גראן-לוסו (GranLusso, "יוקרה גדולה" באיטלקית).
מזראטי גיבלי מתחדשת עם יכולת אוטונומית
צילום: מנהל
מדובר למעשה במתיחת פנים לגיבלי, שמשווקת מזה יותר מארבע שנים ומתחרה במרצדס E-קלאס וב.מ.וו סדרה 5. מבחינת עיצוב, ההבדלים אינם גדולים - וכוללים בעיקר פגוש חדש מלפנים ומאחור, סבכה קדמית עם עיטור כרום במקום פלסטיק שחור ותגי "גראן-לוסו".
מזראטי גיבלי מתחדשת עם יכולת אוטונומית
צילום: מנהל
מבחינת מידות אין שינוי משמעותי, והגיבלי צפויה להציע אורך של 497 ס"מ, רוחב של 194.5 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ כבעבר. מזראטי לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני, והמכונית כפי הנראה תציע את אותם המנועים - יחידות שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (טווין-טורבו בנזין או טורבו-דיזל). הגיבלי מצוידת בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ובהנעה אחורית או כפולה.
מזראטי גיבלי מתחדשת עם יכולת אוטונומית
צילום: מנהל
האיטלקים מספרים עם זאת כי לדגם החדש תהיה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית, ובמילים אחרות מערכות עזר לנהיגה ובטיחות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית וסיוע בשמירה על נתיב. בשלב זה במזראטי לא מפרטים אילו מערכות בדיוק יוצעו, ופרטים נוספים - כולל מפרט טכני - צפויים בזמן הקרוב.
שיווק הגיבלי גראן-לוסו בישראל צפוי להתחיל בתחילת שנת 2018, כך נמסר ל"אוטו" מחברת אוטו-איטליה, יבואנית המותג. בישראל כיום מכונית הסאלון מוצעת בגרסאות בנזין ודיזל, ובמחיר התחלתי של 575 אלף שקל.