בשנים האחרונות צירפה חברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט וסובארו, שפע מותגים לידיה בתחומים שונים של שוק הרכב, והרחיבה את פעילותה בקצב מהיר ביותר שהיה נדיר בארץ. אבל כעת היא נוקטת בצעד הפוך. בסמל"ת מודיעים בימים אלה על החלטה לוותר על פעילות חטיבת מוטוטראק, שמרכזת את פעילות הדו-גלגלי וכלי השטח (גס-גס, בטא וארקטיק-קט) ולהעביר את הפעילות לידי מטרו מוטור.

מאז מינוי אורי להב למנכ"ל הקבוצה לפני שמונה שנים (ב-2009), צירפה סמל"ת לפעילותה את ייצוג יצרן המשאיות והכלים המסחריים איווקו, את סובארו היפנית ונכנסה לשותפות ביבוא פרארי ומזראטי. לאחרונה הוסיפה למטריה את מותגי קבוצת קרייזלר הגדולה.

מתמקדים

המהלך הנוכחי בא כתוצאה מרצונה של סמל"ת להתמקד בפעילות בתחומי המכוניות הפרטיות והמסחריות, אותה כאמור הרחיבה מאוד לאחרונה. "לאור ההתרחבות והצמיחה" אמר להב בהודעה לעיתונות "אותה חווה סמל"ת במהלך השנים האחרונות, לרבות קליטת מותגי ג'יפ, קרייזלר דודג' וראם בסוף שנת 2016, אנו מבינים שנכון מבחינתנו למקד את הפעילות והמשאבים שלנו בשוק הרכב ולמצוא לחטיבת מוטוטראק וללקוחותיה בית ראוי שימשיך את הפעילות אותה התחלנו ויעניק שירות ראוי ואיכותי ללקוחות שחשובים לנו מאוד".

מטרו מוטור הינה היבואנית הגדולה בארץ בתחום הדו"ג, בו היא מייצגת את סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה. בנוסף היא פעילה בתחום הטרקטורונים ורכבי התפעול, בו היא מייצגת את מותג EZ-GO - מותג שתאגיד האב שלו, טקסטרון, רכש לאחרונה את חברת ארטיק-קט, מה שבטח עזר לקבלת ההחלטה בשוק המקומי.