אחרי השקת הפיקנטו והריו האצ'בק, מתכננת טלקאר להשיק בקרוב את גרסאות הסדאן של הקיה ריו, כאשר אלו ככל הנראה יהיו פשוטות יותר בגימורן ואבזורן מגרסת ההאצ'בק, ושוק היעד העיקרי שלהן יהיה ציי הרכב. בהמשך, כנראה כבר ב-2018, צפויה להגיע ארצה גם הגרסה הידנית, עם מנוע 1.2 ל', כמו בדור הנוכחי, שיפיק 84 כ"ס. עוד ב-2018 – הריו חמש דלתות צפויה לקבל חבילת בטיחות מקורית. נקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר.

אופטימה בקרוב
החדשה הגדולה הבאה, תרתי משמע, של קיה תוצג במהלך ספטמבר. אז צפוי המותג להשיק את האופטימה ההיברידית. לאחר עדכונים שעבר הדגם הוא נכנס לקבוצה 2 בדירוג הירוק, ולכן זכאי להטבת מס – מה שיאפשר ליבואן להציעו במחיר אטרקטיבי. האופטימה ההיברידית תתחרה ראש בראש ביריבה מבית, יונדאי סונטה ההיברידית, שיבואה אמור להתחדש אף הוא.
קיה אופטימה וסטינגר בדרך לישראל
צילום: מנהל
קיה סטוניק. צפוי להגיע באמצע 2018
חידוש חשוב עוד יותר מבחינת מכירות הוא רכב הפנאי הקטן, קיה סטוניק, שיוצג בתערוכת פרנקפורט הקרבה. ואולם בשלב הראשון לא יוצעו גרסאות אוטומטיות עם תקינה אירופאית, ולכן הסטוניק צפוי לנחות בארץ רק באמצע 2018, ואולי אף מאוחר יותר. זאת בניגוד לרכב המקביל של יונדאי, 'קונה', שיגיע זמן קצר אחרי חשיפתו. עוד בתחום הפנאי – קיה שואפים להביא ארצה גרסת פנאי של הפיקנטו, שזוכה לאיפור שטח (כמו במקרה של אדם רוקס, למשל), כדי להתחרות בסוזוקי איגניס.

שמים גז
מבחינת חובבי ההגה ייתכן שהחדשה המעניינת ביותר היא ההצהרה של אנשי טלקאר על כוונתם להביא לארץ את הסטינגר GT החזקה, קופה עם ארבע דלתות והנעה אחורית של היצרן הקוריאני שמוצעת בעיקר בארצות-הברית אך גם באירופה. לאנשי קיה ברור שרכב כזה לא יימכר בכמויות, אך התרומה שלו לתדמית המותג עשויה להיות גדולה. ייתכן שהם יסתפקו בהבאת מספר מכוניות בודדות. אנחנו נעקוב.