שברולט חשפה, עם תחילת תערוכת דטרויט, את הדור החדש של הטראוורס, רכב הפנאי המאוד גדול שלה. זה הדור השני לדגם שהוצג ב-2008, ושברולט מציינת כי הדגם "צפוי להיות הטוב בקטגוריה במרווח הרגליים בשורה השלישית, מרב נפח הפנים לנוסעים ולמטען ומערך משופר של מערכות בטיחות אקטיביות". אלאן בייט, נשיא ג'נרל מוטורס צפון אמריקה, ציין כי לשברולט מגוון דגמי הפנאי הגדול ביותר בתעשייה, וכי הדגם החדש "תוכנן לשמור אתכם בטוחים, נינוחים ומחוברים".
שברולט מכריזה על טראוורס חדש
צילום: מנהל
מידות ומשקולות
הטראוורס החדש מבוסס על רצפה חדשה (C1XX), המשרתת גם את קאדילק XT5. השינויים במידות המרכב קטנים, אך הממדים עדיין גדולים – 519 ס"מ לאורך (1- ס"מ), 199.5 ס"מ לרוחב (0.5+ ס"מ) ו-179.5 ס"מ לגובה (0.5+ ס"מ). בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ, ל-307 ס"מ.
מרווח הרגליים ליושבי השורה השנייה גדל ב-6.5 ס"מ, ומרווח הרגליים בשורה השלישית הוא 86.5 ס"מ, ולפי שברולט הוא הגדול מסוגו. מנגד, תא המטען קטן מקודמו – 651 ליטר מאחורי השורה השלישית, לעומת 691 ליטר עד כה; נפח ההעמסה למטען קטן יותר גם בקיפול השורה השלישית ובקיפול השורה השנייה (ועדיין לא מעט: 1645 ו-2789 ליטר בהתאמה).
שינויים נוספים וחשובים בטראוורס החדש לעומת קודמו הם משקל מופחת בכ-130 ק"ג (כמעט 2 טון) וקוטר סיבוב עדיף (11.9 מטר, לעומת 12.3 מטר) – חשוב ברכב כה גדול.
שברולט מכריזה על טראוורס חדש
צילום: מנהל
עיצוב והופעה
לדגם החדש חזית מרשימה בהרבה מקודמתה, כמצוות אופנת רכבי הפנאי, עם שבכה גדולה ובולטת. ואילו החלק האחורי שונה מאוד מקודמו (וקרוב לזה של פורד אקספלורר). ההשראה, כך שברולט, היא מדגמי הענק של שברולט, עם כרום, 'לד' וכיו"ב.
עיצוב סביבת הנהג שונה אף הוא, וההבדל הגדול הוא במסך הענק של מערכת המידע/בידור בדגם החדש המבוססת על 'מיילינק'. לטראוורס, כנדרש מרכב אמריקאי, עשרה מחזיקי כוסות ושקעי טעינה חוטיים (USB) ואלחוטיים הפזורים ברחבי תא הנוסעים. כמו בדגם הקודם, גם כאן המושבים מתקפלים למצב שטוח - כשבגרסאות היותר מאובזרות מנגנון הקיפול הוא חשמלי . באבזור: דיפון עור וריפודי עור למושבים, כולל חימום וקירור לקדמיים עם כיוון חשמלי, מפתח חכם וגם פתיחה אוטומטית של תא המטען בהינף רגל - כולל הכוונה ויזואלית של מיקום כף הרגל.
שברולט מכריזה על טראוורס חדש
צילום: מנהל
אביזרי בטיחות
הטראוורס יוצע עם מספר מערכות בטיחות אקטיביות. בין השאר כולל המפרט תאורת דרך 'לד' מלאה, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון הסטייה, בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית עם זיהוי הולכי רגל, ומערכת בקרה ומעקב לנהגים צעירים (הגבלת מהירות באמצעות המפתח, שליטה על עוצמת השמע המותרת ברכב ועוד).
מנועים והנעה
הטראוורס יוצע עם שתי יחידות הנעה מהדור האחרון של ג'נרל מוטורס. הדגם החדש מצויד - כמו קודמו - במנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, אבל מדובר כאן במנוע חדש, עם הספק של 309 כ"ס (ב-6800 סל"ד) ומומנט של 35.8 קג"מ (ב-2800 סל"ד). ההספק בדגם היוצא היה 281-288 כ"ס, ואילו המומנט כאן מעט נמוך יותר מאשר בדגם היוצא - אך שיאו מתקבל בסל"ד נמוך יותר. מנוע נוסף שיוצע בטראוורס, לראשונה, הוא 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 258 כ"ס (ב-5500 סל"ד) ו-40.8 קג"מ (ב-3000 סל"ד) - מנוע שישרת את גרסת RS ה'ספורטיבית' של הטראוורס.
שברולט מכריזה על טראוורס חדש
צילום: מנהל
שני המנועים יוצעו עם תיבה אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה קדמית, באופן תקני. לצד זאת, הגרסה/רמת הגימור הבכירה High Country מצוידת בהנעה כפולה תקנית – הזמינה כאופציה גם ברמות גימור נמוכות יותר – ומבוססת על מערך של שני מצמדים בעלי פיקוד חשמלי, השולט בכל גלגל בנפרד (בדומה לנעילת דיפרנציאל). זאת, בשונה ממערכת ההנעה הכפולה שהייתה קיימת עד היום, שרק אפשרה העברת כוח לגלגלים האחוריים, ללא ניתוב אינדיבידואלי לכל גלגל (פרט לפעולות של בקרת היציבות). גרסה זו מאפשרת ניתוק של הגלגלים האחוריים לשיפור צריכת הדלק.
מתי אצלנו?
מ-UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי הטראוורס החדש יוצע בישראל בסוף שנת 2017.
שברולט מכריזה על טראוורס חדש
צילום: מנהל